Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:54

Serieus Karev? grrrr.... -:(- haat die dingen wel zo hartgrondig, daar gaat onze training opbouwen, met 2 pikzwarten en een net zo hard zwetende baas...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:54

Ja echt...ik had ook zo iets van wtf het zal toch niet!

Maar het was echt zo..het fijne seizoen is bij deze geopend..not

Antheman veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:03

Ladies allemaal bedankt voor jullie medeleven. Jullie begrijpen in ieder geval goed wat ik voel.

Foto van de nieuwe dame volgt zsm.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:11

Niet betalende klanten. Ik laat ze eerst betalen en dan krijgen ze wat ze willen. Niet betaald, dan krijgen ze niks.

Mensen die hun paardjes te koop hebben staan succes. Mijn paarden zijn oud. Behalve Rosie. Ik hoop dat ik Marinka kan blijven berijden tot ..... ik kan haar dan toch echt niet meer weg doen? Maar heb dan geen plaats voor een ander. Dus ik hoop dat ze het in iedergeval volhoud tot dat Rosie er klaar voor is. Maar voor nu is ze met haar 22 jaar in prima conditie. Tot welke leeftijd hebben jullie je paard bereden?

Morgen maar weer eens kijken voor een ritje. Heb er nu al zin in. En ik moet even wat halen met de trailer, dus een trailer training kan dan ook mooi. Pfff ik durf de stap niet goed te nemen om ermee weg te rijden. Pffff soms ben ik zelf ook een muts. Haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:24

@kvulden: leeftijd zegt niet zoveel. De ene is 'op' met 10 en de ander met 25+

Missy heb ik tot 25 regelmatig gereden, daarna heb ik haar nog een tijdje naast de fiets gehad, maar nu doen we alleen wandeltjes.
De Bonte is nu 19 en wordt 3x per week gereden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:52

Mijne zijn helaas nooit zo oud geworden.
Rakker lag dood in de wei met 17 jaar en Spatter heb ik in moeten laten slapen met 14 jaar.
Lotte was wel 24 maar dat was een Atje en werd al jaren niks meer mee gedaan, was een krengetje om mee te werken.

Hier wordt ook gewoon afgerekend na het werk en eigenlijk gaat dat zelden fout.
Heel soms mogen mensen het dan overmaken maar meestal komt hij vaker op een stal er wordt het een week later afgewerkt.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:01

Vandaag alweer niet gereden. :(
Na de training van Anke met goede moed verder gegaan deze week. Kan inmiddels het zadel er weer zonder moeite op gooien. Kan er op een krukje weer naast staan. Kan er ook lekker op hangen. Dus klaar voor een ritje!!
Gaat ze lopen klooien met het hoofdstel... -O-
Ze wil er gewoon niet meer bij in de buurt komen. Nooit last van gehad. Altijd netjes zelf aangenomen. Wil af en toe zelfs een bit zoeken als ik een halster omdoe. Maar het hoofdstel??? Nee dat bijt!!! |o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:21

@AbbyBlues: dat is apart.

Ik heb nog een lekker avondritje gedaan, lekker rustig op de hei :D

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:29

Abby ik heb dat een hele tijd geleden ook met Marinka gehad, geen idee waar het vandaan kwam. Het een tijdje geduurd. Heb het langzaam weer op moeten bouwen. Ik heb ook een tijdje gehad dat ze niet meer gepakt wilde worden als ze in de paddock liep. Pfff ook dat vanaf het begin weer opbouwen. Geen idee waarom ze zoiets in eens doet. Dus daarin kan ik je niet helpen.

Heerlijk zo'n avondritje op de hei. Toen we dit huis kochten had ik gedacht meer en makkelijkere uitrij mogelijkheden te hebben vanuit huis. Daar had ik me dus in vergist. Vind dat nog wel heel erg jammer.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:55

Wat een Miep is het toch ook. Ik zie je vrijdag. Gaan we dit probleem ook ff aanpakken.

Ik heb nog geen pony oud zien worden. Zal nu voor het eerst worden. De oudsten zijn hier geboren in 2003. Dus daar gaan nog wat jaartjes overheen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:57

Ik haat dazen/horzels/steekvliegen/paardenvliegen!

Nog lang geen tijd voor!

Morgenmiddag wordt Wondergirl opgehaald. Pfff...voelt toch wel erg zwaar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:07

2 ponies hier overleden. 1 van 24 en de ander geen idee. Stond 18 in haar paspoort, maar aan gebit en grijze haren te zien, was ze eerder 28.

Heb er nu nog 1 staan van 25. Hoop dat hij nog even mee gaat.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 06:38

Hier gister ook 2 dazen gespot... :(

Kirr...prima ad...mooie foto's ook.Dat die dame een ander paard zou kopen was te verwachten...helaas.Succes met de verkoop,hopelijk nu wel iemand die er echt voor gaat.

Abby...klinkt alsof ze je flink aan het uitproberen is...komt natuurlijk door haar identiteitscrisis (Is ze nu Zeeuw...Belg....of... :P )

Kirsten...mijn 1e paard is gereden tot op 40-jarige leeftijd zo ongeveer ;)

Ik hoor net dat er weer code geel uit de kast is getrokken voor de regio Limburg,Gelderland en Brabant..sterkte daar :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 06:49

Abby. Puberen / uitproberen? Is de tandarts al eens geweest?

Anke sterke met het afscheid nemen

De oudste is 21 heb dr 18 jaar nu. tot 19 gereden en toen een ongeluk gekregen en nu met pensioen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:16

Tinky12 schreef:
Hier gister ook 2 dazen gespot... :(

Kirr...prima ad...mooie foto's ook.Dat die dame een ander paard zou kopen was te verwachten...helaas.Succes met de verkoop,hopelijk nu wel iemand die er echt voor gaat.

Abby...klinkt alsof ze je flink aan het uitproberen is...komt natuurlijk door haar identiteitscrisis (Is ze nu Zeeuw...Belg....of... :P )

Kirsten...mijn 1e paard is gereden tot op 40-jarige leeftijd zo ongeveer ;)

Ik hoor net dat er weer code geel uit de kast is getrokken voor de regio Limburg,Gelderland en Brabant..sterkte daar :(:)

Abby, tandarts is inderdaad misschien een optie?

Hier nog geen dazen gezien gelukkig! Gisteren met huisboer over het land gelopen en als het weer een beetje meewerkt gaat hij misschien vrijdag maaien.

Kirrr ik ga de advertentie ook nog even bekijken.

Oh bah weer code geel? Wat een gedoe met dat weer! Hier ([***]) is het een mooi. Beetje bewolkt, warm, broeierig.

edit: mooie advertentie hoor! Ik heb overigens de advertentie op de boktmarkt bekeken, heb geen Facebook.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:26

Gatver, weer code geel? Tis net weer een beetje droog. En ik moet nog naar Laarakker ook. Nou ja. We zullen zien.

En dazen wil ik ook niet. Ga zondag weer naar de Drunense Duinen. Het wordt mooi weer. Dus dazen nig even wachten, graag. Heb ze hier nog niet gezien. Wordt binnenkort de vliegendekens weer tevoorschijn halen.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:40

Tandarts was ik al een tijdje mee bezig maar hij belde/mailde nooit terug. Heb nu nog nieuw adres. Moet daar nog een datum mee afspreken.

Oude paardjes heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt. Dit zijn mijn eerste eigen paarden. Alleen Mickey, mijn verzorgpaard van vroeger, was oud. 32 geloof ik.

Dagen heb ik hier gister ook alweer voor t eerst gezien. Vieze beesten. :(

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:47

Oh nee nog geen dazen hoor! Dit weekend de val dan maar weer op zetten.
Vorig jaar de Eper paardenvierdaagse daasvrij kunnen rijden. Ik hoopte eigenlijk dat dat dit jaar ook zou lukken...

Ik ben eindelijk weer een beetje op de been. Zondag voor het eerst even een kwartiertje in de wei gereden en gisterenavond alle 4 even losgewerkt met de leadrope. Hopenlijk zet het zo door. Vanmiddag naar de fysio hoop dat hij nog wat tips heeft om het allemaal los en soepel te houden/krijgen.
En verwacht vandaag ook wat offertes binnen van de leasemaatschappij voor een andere auto....ga weer voor dezelfde als die ik had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:49

In het oosten en zuiden van het land denk ik dat er toch een stuk sneller en meer dazen en vliegende rotbeesten zijn dan bij mij.

Mijn Lolly is nu 19 en daar doe ik niets meer mee. De bonte pony een jaar of 13/14, doet ook niks en het paard dat ik in heb laten slapen was ook net 14 (net als Spatter van spatter). Het jonkie (heet ook Diva :D ), is 30 april net 4 geworden. Hoop dat ik tot op hoge leeftijd met haar kan rijden.
Ik heb straks iemand die me komt helpen met het trailerladen. Diva gaat er wel in, maar als ze erin staat heeft ze er overduidelijk nog geen vertrouwen dat het een "leuk" ding is die trailer, zodra ze iets hoort wandelt ze naar achter. Dit laat ik ook nog steeds toe omdat ik geen ongelukken wil en ik ben qua trailerladen op mijzelf aangewezen. Nu komt er iemand die veel ervaring heeft met jonge paarden en gaan we eens even kijken tot hoever we komen. Ik heb geen haast, maar zou het wel prettig vinden als ik haar gewoon in mijn eentje in alle rust kan laden. Dan kan ik lekker met haar gaan wandelen in het bos of iets dergelijks.
Ze is wel zadelmak, maar ik rijd erg weinig, vind haar stiekem nog een beetje te jong. Merk ook dat ze behoorlijk wat energie verbruikt vanwege de verhuizing en ze groeit ook nog pittig. Ze is geboren bij de fokker/handelaar waar ik haar gekocht heb en is dus in haar 4 jarige leven nog nooit ergens anders geweest. Dan is een verhuizing extra inspannend volgens mij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-06-16 07:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:51

Goedemorgen,

Gisteravond ook nog even lekker gereden, anderhalf uur... Schat in zon 15 km.
Anke, dat is zeker zwaar.... Ik wil niet met je ruilen... Ophalen is leuker!
Abby: wat ik altijd met paarden deed die het bit moesten leren aannemen is bit nat maken en dan door een bakje suiker halen.... Dan alleen met bit ff in laten staan en vervolgens er weer uit.
Mijn ervaring is dat ze erna zowat met hun bek los staan om bit aan te nemen.

Als ik buienradar mag geloven hier niks van dat alles.

Vanaf vandaag heb ik de meiden de hele dag ( mijn werkdag) op het land... Altijd weer een spannend momentje...
Fijne dag allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 07:57

Goede tip van dat bit! Ik doe eigenlijk altijd het bit in samen met een suikerklontje. Dan happen ze meestal ook het bit uit je hand....

Werk ze allemaal!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:02

Geen bit hier, dus ook geen problemen mee :+ .

Ik rij die van mij ook weinig. Hij is 6. De osteopaat zei dat dat ook veel beter is. Gaat je paard veel langer mee. Tot een jaar of 7 groeien ze. Nou heb ik ook niet veel meer tijd, dus dat komt mooi uit.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:16

Hier in de ruim 30 jaar dat er paarden aan huis staan twee moeten laten inslapen: een welsh mountain, die 40 is geworden en tot ver in de 30 nog voor de kar liep. En mijn connemara kruising De Bink, die net geen 28 jaar is geworden. Met hem heb ik (fanatiek) gereden tot zijn 25e en daarna een tijd alleen rustige buitenritjes. Jammer genoeg vond hij zichzelf nog altijd de bink en wond hij zich tijdens die ritjes zo op, dat hij dagen spierpijn had. Daarom op het laatst alleen nog maar aan de hand wandelen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:37

Hier nog geen dazen en ander gespuis wat niet welkom is gezien aan huis, de afgelopen dagen niet meer het bos in geweest, te druk met werk en de tuin. Willem was wel van mening dat er wat op/bij m zat maar kon niets vinden. Hij weet het altijd erg goed te vertellen of hij een masker en/of vliegendeken op wil, tot nu toe nog niets op.
Onze Noortje is 21 en loopt nog voor de wagen en onze Willem is de afgelopen week 15 geworden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 08:49

Echt paarden die 40 worden?? Ik dacht dat dat alleen voor Shetlanders was weg gelegd. Ik dacht dat ze zo rond de 30 werden. Nou ze mag van mij nog heel lang blijven hoor. En och ik rij wel, maar het is niet echt heel hard werken geloof ik. Gewoon lekker in conditie.

Anke sterkte vandaag. Even moeilijk. Kan ik me voorstellen.

Hier nog geen dazen gezien. Ook nog geen voorbereidingen getroffen. Die emmers lijken me wel wat. Maar zo emmer lijm is wel veel voor hier.

Ik had even geïnformeerd bij de zadelmaker. Maar blijkbaar kan er aan mijn zadel niet veel bijgevuld worden. Ik heb een zadel van kadet. Iemand daar ervaring mee?