Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:47

Aah dat is wel vervelend Tinky!

[***] ik heb voor mijn paarden cob maat van al mijn hoofdstellen (vroegah bithoofdstel ook cob en de halster zijn ook cob.

Ik weet eigenlijk niet meer waar ik dit hoofdstel heb besteld. Bij de meeste ruiterzaken (ook online de wat grotere) hebben ze in ieder geval die onderleggers wel. Staat meestal bij hoofdstel accessoires oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:48

Super! Dankjewel voor de info Daan. Ik ga even zoeken.

Oh dat is inderdaad vervelend Tinky. Bij ons weinig eczeempaarden in de omgeving. Heb wel eens gehoord dat, dat met de zee te maken heeft?

Jodium en natriumgehalte in mijn hooi is ook altijd vrij hoog.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:56

Ja...ik merk ook wel dat hij in de winter veel beter in zijn vel zit...baldadig,vrolijk en weer de baas van de vreetschuur.

In de zomer is hij wat meer teruggetrokken,moet wel zeggen dat ik erg tevreden ben over de eczeemdeken.Net een 2e huid...licht van kleur/minder warm en heel erg licht.

Hij vind dan ook geen enkel punt als ik hem aandoe...

Heb trouwens ook een periode gehad waarbij ik alle types bitloos heb geprobeerd...hack en glucksräd vond ik het fijnst.Fax vond de andere onzin :P

Anoniem

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:11

Bij de hack krijg ik een beetje een "naar" gevoel. Ziet er een beetje uit als een martelwerktuig :D . Verder zie ik alleen maar van die losse neusriemen? Er hoort toch ook gewoon een hoofdstel aan vast?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:28

Een hack moet je subtiel mee om kunnen gaan...maar dat moet met een bit ook.Anders kun je beter kiezen voor een glucksräd of bloemhack...die is wat zachter en ook nog instelbaar.

Ik heb mijn neusriem een zwiep gegeven...was een popnagel afgebroken maar te lui om te repareren.Kan zonder ook prima.
Heb nu alleen nog maar een kopstuk met bit :P

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:54

Ik heb karev nu ook nog onder 200 gram. Als het zondag echt word zoals ze beloven gaat ze overdag lekker bloot. En als het zonnig en droog blijft gaat de 0 gram fleece gevierd op

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:31

Ik heb beide dames nu onder 200 grams staan. Det wil ik eigenlijk nog niet lichter. Moet over 3 weken examen doen en kort in het haar is fijn zo. Gister stond het zweet alweer overal na wat galoptraining van een int. vierspanmenner :D

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:49

Hier alles zonder deken, maar heb zelf niet echt zo'n om aan de gang te gaan. Elke keer snel weer naar binnen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:52

Ik doe ook niks met dit weer. Mij te koud :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:13

Nou ik word nog fanatiek! Vanochtend de beste papieren hier qua weer. Ik heb zowaar in de bak gereden. Heb er echt een schurft aan maar heb sinds kort weer les thuis en het werkt! Kon me al verheugen op de volgende x dat ik weer kon rijden. Leuk is dat!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:14

Leuk Karev....lekker nagenieten :)

Voordeel van paarden aan huis vind ik wel dat je altijd kunt rommelen met deken op-,deken af wanneer je dat geschikt acht.Je bent van niemand afhankelijk.

Mag ik even spammen... :o

Afbeelding

Was daarstraks tussen de buien door :)
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 03-03-15 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:24

Ja Had zelfs zo iets van ik wil vanavond wel weer haha. .poown ziet me aankomen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:25

Tinky12 schreef:
Zwerte schreef:
Gemeente kon niks betekenen, hebben we al gebeld toen we hier drie jaar geleden kwamen wonen.
Loonwerkers nog niet allemaal gehad, dat is eigenlijk de enige optie die ik zelf nog zie. We moeten dan alleen eens goed nadenken over waar we een mesthoop kunnen maken. Moet bereikbaar zijn natuurlijk en dat is erg lastig hier, eigenlijk alleen rechtstreeks aan de weg kan dat.
Mp heeft ook nog nooit wat opgelevert en al regelmatig advertenties gezet. Zit in een nogal rotgebied hiervoor geloof ik!

Heb je deze al eens geprobeerd?Die hebben een tijd geleden bij de buren ook een mestcontainer gehad...

http://www.vangansewinkel.nl/dienstverl ... iners.aspx

Wanneer is dat geweest? Want mijn vriend heeft ze al eerder gebeld blijkbaar en toen wilden ze dus geen containers leveren voor mest (regelgeving) en zelfs zelf komen brengen wilden ze niet.
Wordt wel echt frustrerend inmiddels, overal krijg je nee te horen...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:31

Pfff...dat zal 2013 zijn geweest dan...ze hebben inmiddels een mesthoop gemaakt achterop het land.
Kan zijn dat de boel is veranderd dan...geen composteerbedrijf in de buurt?
Anders toch even met de gemeente babbelen vrees ik...wat een narigheid.
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 03-03-15 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:35

Wij hebben twee jaar geleden ook nog een container gehad. Toen ze die kwamen ophalen kregen we dus doodleuk te horen dat de regels waren aangescherpt en ze particulier dus geen mestcontainers meer konden leveren. En dit geintje hebben we sindsdien bij elk bedrijf gehoord dus vrees dat het echt waar is.
Ben bang dat we toch echt moeten kijken wat we gaan opofferen om een mesthoop te kunnen maken en dat laten leeghalen door een loonwerker.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:45

@Tinky: Mooie regenboog :)
@zwerte: dat schiet niet op dus.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:48

Tsja...Zwerte...dan vrees ik dat er idd niets anders opzit,kijken of je het op een goed toegangbare plek kunt krijgen.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:55

Tinky12, welke eczeemdeken heb je dan? Hier wordt er ook weinig gereden, morgen ff een zadelcheck. Kijken of het ding nog goed ligt.....en dan dit weekend lekker in het zonnetje rijden!!!!!!!! (dat is in ieder geval de planning hé, moet alleen het weer nog ff meewerken)
karev lekker is dat hé als je helemaal geïnspireerd wordt door een goede les! (helaas altijd moeilijk te vinden, het moet maar net klikken hé), hé ik zie trouwens dat je een trail zadel verkoopt waarom doe je hem weg? (was net van plan er morgen een uit te proberen ;-)

Hier staan allebei de paardjes nog steeds zonder deken. "het oudje" heeft zulke lange haren dat ik er geen deken op durf te gooien, maar volgende winter gaat er toch echt een deken op. Er mogen wel wat kilo'tjes bij

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:03

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:58

Mijn ruin (rijpaard) staat nog met zijn rambo wug heavy op. De merrie staat bloot.
Vanavond voor beide een nieuwe regendeken besteld (goede aanbieding bij agradi!) want de regendeken van mijn ruin heeft het laatst na 8 jaar opgegeven :') En bij de merrie had ik er geen, en ik ben toch wel wat voorzichtig met haar met hele dagen regen.
Rijden doe ik ook niet zoveel op het moment. Gisterenavond had ik het in de planning, maar toen vond mijn uitlaat het nodig om kapot te gaan. En vanavond kwam er ook wat tussen. Morgen weer een dag, want donderdagavond eindelijk weer les!
Ik moet alleen nog een keer een leuk buitenrijmaatje zien te vinden hier, maar ik ben bepaald niet het type om lid te worden van de rijvereniging (westernruiter in een nogal conservatieve omgeving wat dat aan gaat). Iemand nog ideeen over hoe een rijmaatje te vinden?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:19

Wat een mooie foto!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:14

Een gouden paardje aan het einde van de regenboog <3

Je bent idd niet afhankelijk en alles 'even tussendoor' doen, maar ik vind het samen doen ook wel gezellig (nu maar met man of verzorgster) ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 07:55

Ja..was net een mooi momentje,duurde ook maar heel kort.

Wendy...voor een rijmaat...kun je niet hier op bokt een oproepje plaatsen op op MP??
Waarom zou het uitmaken welke stijl je rijd? Beetje bosklosser interesseert dat niets.Heb jaren met een cuttingruiter gereden.Maar goed...als IJslanderruiter zonder wedstrijdambitie ben ik waarschijnlijk ook niet de juiste persoon om daar over te oordelen :P

Toen ik nog op pensionstal stond en paard van een ander reed mocht ook iedereen met mij mee,als je maar niet zeurt >;) :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:35

Tinky, heel mooi plaatje

Ik heb ze hier volop onder de dekens staan. Volgend jaar krijgt mijn rijpaard zelfs een dikkere deken op. Die heeft echt te veel haar gezet naar mijn zin nu hij 24h buiten leeft. 300gram (met halve hals) was blijkbaar toch te weinig.
Mijn jonge paard wil ik volgend jaar eigenlijk een winter zonder deken hebben lopen. Die had bij de vorige eigenaar een deken op gekregen dus kon er ook niet meer vanaf. Maar die heeft echt zo'n poezelig dun vachtje. Benieuwd of dat gaat lukken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:51

@tinky: wat ik met die opmerking bedoelde is dat veel mensen hier via de rijvereniging mensen leren kennen, maar dat daar lid van worden voor mij niet zo heel zinvol is ;) Verder maakt het idd niks uit wat voor stijl iemand rijdt, als diegene maar gezellig is en zijn paard enigszins onder controle heeft.