Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
b485 schreef:@flappie: ik denk dat je paarden geleerd hebben om om te gaan met het nieuwe rooster. Ze kennen nu een truukje om het hooi er sneller uit te halen. Je kan zoals al eerder gezegd het hooi mengen met stro; zorgen voor grover hooi, of wel toch proberen om meerdere keren per dag te voeren.
Ik voer bijvoorbeeld s'morgens vlak voor ik naar mijn werk vertrek en s'avonds. Ik maak s'avonds het eten voor s'morgens al klaar. je zou bijvoorbeeld nog een paar hooinetten kunnen aanschaffen en deze s'avonds al mee vullen, maar pas s'morgens ophangen.
Misschien dat meerdere kleine bakken ipv 1 grote bak ook kan helpen. Ze zullen dan misschien meer rondlopen (om te kijken of het hapje van het andere paard niet lekkerder is) en waarschijnlijk duurt het ook langer. De laatste sprietjes zullen langzamer uit de bakken komen dan als de bak nog vol is.
Nog kleinere mazen lijkt me niet aangewezen want 2,5 is al behoorlijk klein. Meestal wordt 3cm als kleinste maat aangehouden.
tamary schreef:kim1207 schreef:hoe is t met de modder bij jullie?
Niet vloeken aub
Soraya85 schreef:@ dubbeldun, mijn vriend heeft laatst op een stukje 100m2 gekeken wat het effect is van gaten maken.
De gaten heeft hij gemaakt met een smalle palenboor, om de meter 1, en ongeveer 30-40 cm diep.
Heeft zo weinig geholpen dat het de moeite niet is. Misschien als je meer gaten maakt??
De paarden liepen er ondertussen niet op.
kevje06 schreef:asfalteren zullen ze hier bij gemeente niet blij mee zijn. betonplaten waren al niet goed, paddock mag niet... moet gras blijven, helaas.
Soraya85 schreef:zelfs geen paddock... maar als de paarden al het gras opeten heb je toch een paddock ?
b485 schreef:Wat je ook kan doen is fijnmazige hooinetten in de bak hangen. Die kunnen blijven hangen als je gaat rijden.