Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
diana1 schreef:Ik snap het "probleem" van het nat maken niet zo.
Als je de korrels nat maakt en even laat staan, bijv. in de kruiwagen is het binnen een kwartier droog en voor het grootste deel uit elkaar gevallen.
granu schreef:ik zou nooit bij het bijstrooien nog bevochtigen, dat is naar mijn mening totaal tegengesteld aan de bedoeling.
Maar iedereen doet zoals hij er zich best mee voelt
[/quote]Citaat:[Mijn ervaring en van Diana1 is het zelfde. Ik heb ook de ervaring als ik de korrels niet nat maak en zo in de stal strooi. De korrels verpulveren niet of niet snel en met nat maken zijn ze zo verpulvert en je heb een droge mooie bodem, zonder dat je overal hele korrels tegenkom. Zo nu en dan een zak of een halve zak vlas er door heen en je stal is helemaal super droog en veerkrachtig.
Citaat:diana1 schreef:@Granu,
Volgens mij begrijp je het niet.
Als je de korrels in de kruiwagen nat maakt dmv een gieter water, dit vervolgens een kwartiertje laat staan, is het opgezwollen en dus opgedroogd als je het in de stal bij de rest gooit.
Ik haal elke dag de natte plek weg, dus er is geen sprake van een natte bodem.
[/quote]Citaat:quote="wuswa"]en het al dan niet natmaken heeft denk ik ook te maken met het al dan niet verwijderen van de natte plekken. Ik denk:
natte plekken consequent weghalen = natmaken alvorens bij te strooien. Natte plekken min of meer laten zitten = hele korrel erdoor.
granu schreef:Citaat:En dát is juist het probleem, mijn paardjes zijn gek op hele korreltjes