Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karin_deB schreef:Singels blijft zoeken en testen. Ik heb voor mijn ronde merrie meerdere anatomisch gevormde singels geprobeerd en uiteindelijk ligt het nu het beste met een rechttoe rechtaan wintec singel.
Hier is van de week Femke Dölle langsgeweest om te sparren over inrichten van de wei en paddock.
Zij heeft tijdens het gesprek een suggestie gedaan wat inhoudt dat ons hele erf overhoop gaat en we alles omgooien maar wat dan wel het resultaat heeft wat we eigenlijk willen (paardengedeelte niet meer vast aan huis maar achter op erf, alles in verbinding met elkaar etc).
Toen ze het voorstelde zag ik allemaal beren op de weg maar na een nachtje slapen begreep ik haar praktische gedachte wel, en zeker de gedachte van een "buitenstaander" die een blik op je erf werpt.
Gisteren voorgesteld aan mn man, die ging ook enorm fladderen zoals ik in eerste instantie maar 's avonds trok dat al bij.
Ben benieuwd waar we zijn over een paar nachtjes slapen![]()
Kim_W schreef:Iemand hier enig idee hoe je zo'n soort trailerlamp kan vervangen? Hij doet het niet maar ik heb geen idee hoe ik hem open kan krijgen![]()
https://www.paardentrailer.nl/onderdele ... ibaar-glas
MarloesHJ schreef:Kim_W schreef:Iemand hier enig idee hoe je zo'n soort trailerlamp kan vervangen? Hij doet het niet maar ik heb geen idee hoe ik hem open kan krijgen![]()
https://www.paardentrailer.nl/onderdele ... ibaar-glas
Ik heb volgens mij ook zo’n lamp en volgend mij kan je dat glas losdraaien van de onderkant. Denk tegen de klok in.
Hier heeft het gisteravond en vannacht geregend maar het is nu droog met een heerlijk zonnetje
Dais_ schreef:Hier zou ik het ook graag willen omgooien. Ik doe veel inspiratie op via een account op instagram. Zij heeft net een prachtige schuilstal gezet en daarna een enorme poel laten graven.
Echter, ik kan alleen maar denken... dat kunnen wij nooit betalen
Ik wil deze herfst ook e.e.a. aanpassen aan de stallen, maar het is allemaal zo gruwelijke duur dat het ook niet allemaal in 1x kan.
Maar niettemin veranderen we ieder jaar wel iets en dit najaar wil ik bijvoorbeeld weer extra wilgen planten als beschutting tegen regen en zon.
Volgend jaar wil ik ook een bloemenstrook maken. Niet zozeer voor de paarden, maar voor de insecten. Het is gewoon leuk om te zien wat er allemaal op afkomt en de paarden hebben nu toch veel te veel gras
Dais_ schreef:Helemaal mee eens! Je grond eerst leren kennen is wel handig inderdaad![]()
En ik heb nu zo'n goed weidebeleid dat ik veeeeel te veel gras heb. Nu is er volgend jaar wel een derde bij dus wellicht volstaat het dan wel, maar ik vrees dat het dan nog teveel is. Daarom denk ik erover nog extra paden te maken en daarvoor weides op te offeren.
DuoPenotti schreef:Een poel lijkt me prachtig maar krijg je dan niet veel muggen?