Belker. Wat een nachtmerrie. Sterkte… Ik neem even aan dat het om een paard gaat? Maar dat hoeft natuurlijk niet als de weidepalen ook andere dieren binnen houden. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ir111 schreef:Het klinkt alsof je heel veel tegelijk gaat doen. Dan zou ik het zo simpel mogelijk houden. Als je basis staat kun je van daaruit verder werken.
Dat werkt in ieder geval voor mij het beste. Over sommige dingen kan ik eindeloos twijfelen (zoals nu; waar zet ik de elzen neer) maar er komt altijd een moment dat ik denk ' oh ja, tuurlijk, zo ga ik het doen'.
omdat de loonwerker het meeste werk doet in deze fase. Ik merk dat ik het met grond nog erg lastig vind om in te schatten wat een handige volgorde is. We hebben nu bijvoorbeeld in het voorjaar 100 meter eetbare haag geplant (per ongeluk geniale timing met al die regen en de zon, groeit als kool) maar er omheen is natuurlijk veel onkruid wat we nu maaien en met de hand tussen de haag een paar hebben weggehaald. Het was in principe beter geweest als er eerst bewerkt was en bol gelegd was, maar ik wilde niet nog een seizoen wachten met planten. Nu moet de loonwerker natuurlijk oppassen voor de haag. Dus dat soort dingen wil ik graag vermijden
Ik twijfel dus nog over wel/niet inzaaien nu met gras of bijv een winter groenbemester zoals rogge om ervoor te zorgen dat iets anders de zuring voor is