Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Flew schreef:Ah oké. Bij een zweer zijn ze doorgaans wel echt flink kreupel. Heb je het been kunnen afvoelen, of er ergens een (geïnfecteerd) wondje zit?
Ir1ne schreef:MizzMontana schreef:Irene bij ons hielp het om de koppelingen een keer om te wikkelen met waterleidingtape voordat je ze Op elkaar aansluit.
Allemaal? Dus ook de slang die je moet vullen?
Azmay schreef:Flew schreef:Hoefzweer? Zanzi had dat vorig jaar, bij hem was ook het hele been opgelopen.
Hele onderpoot is dik dus ben bang van niet.
Lynn_Nikita schreef:Azmay schreef:Hele onderpoot is dik dus ben bang van niet.
Dat kan hoor, ik meende eerst ook van niet maar heb ze nu regelmatig gezien met flink gezwollen beentje. met een zweer zijn ze meestal wel van de een op de andere dag stok kreupel
Azmay schreef:Flew schreef:Zie je het ook dikker worden of blijft het gelijk?
Ik merkte om half 8 pas dat het verdikt was terwijl ze om 3 uur al niet goed liep achteraf.
Sinds half 8 is er volgens mij weinig veranderd.
Lijkt me dat ik toch een dierenarts de pezen moet laten controleren?
Flew schreef:Azmay schreef:Ik merkte om half 8 pas dat het verdikt was terwijl ze om 3 uur al niet goed liep achteraf.
Sinds half 8 is er volgens mij weinig veranderd.
Lijkt me dat ik toch een dierenarts de pezen moet laten controleren?
Vaak gaat scannen niet als het erg dik is. Ik zou het aankijken tot morgenvroeg en dan even overleggen met de veearts als het niet verbeterd is.
Hilary schreef:Regelmatig koelen, 10 minuten zo’n beetje. Langer of korter heeft weinig nut volgens mij. Als je cooling gel hebt, kun je dat er ook op smeren. Verder ff met een dierenarts overleggen morgen, wellicht een paar dagen Metacam en dan als het weer dun genoeg is scannen.
Edit: ipv coolpacs, wel duur maar werken ook goed volgens mij: Ice vibes
rover_ schreef:Balen Azmay. Ik heb het wel vaker gehad zo enorm dik. Kan van een klein wondje zijn hoor (speldenprik) dat zie je amper. Van pezen is het meestal niet zo enorm dik (vaker plaatselijk dik en dan dan echt warm op die plek). Scannen heeft pas zin als het stuk dunner is. Zou temperatuur in de gaten houden. Als het echt flink dik wordt kan het einschuss zijn. Als niet dikker wordt aankijken, veel laten bewegen. Warme weer helpt niet mee dan slinkt het niet zo gauw.
.