Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:16

O jee, succes met de operatie Lynn!! Wel spannend met zo'n kat op leeftijd.

Ik ben inmiddels weer thuis hoor. Even in het kort:
M'n bloedwaardes zijn niet goed, dus werd even via infuus wat testjes gedaan. Heb sinds afgelopen winter na een zware prednison- en antibioticakuur de darmen niet meer op orde, werken niet meer zoals het hoort. Dus al veel afgevallen en weinig/geen energie. Ze proberen nu te achterhalen waarom en wat er aan te doen is. Maar de tijd tussen de onderzoeken duren zooooo lang steeds. 24 juli screening voor maag- darmonderzoek. Waar ik echt tegenop zie, maargoed. Moet gewoon.

Zapje, blijft bij jou de lijm een beetje zitten? Ik moet eigenlijk een nieuwe emmer ophangen met nieuwe lijm, na zóveel regen! Het is nu een vieze brei geworden op die emmer. De vliegen plakken er nog wel aan vast, maar het ziet er zo smerig uit.

spatter, Gaat straks vast beter als je wat vaker alleen met haar op pad bent geweest :)

Ik heb ook al even snel gestofzuigd. Vaatwasser staat aan, wasjes draaien. Nu eerst even een thee'tje. En dan zie ik wel weer verder. Moet straks ook weer David ophalen. Marloes is bij mijn tante. Die vermaakt zich daar nog wel even. :)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:28

belle_boef schreef:
Sterkte met alle zieke dieren.

Zijn er hier ook mensen die onregelmatige diensten hebben op het werk en hoe doen jullie dat met binnenhalen ed. ?

ik werk in 2 ploegendiensten.
als ik vroeg heb van smorgens 6 tot smidags 2.
dan gaan ze smorgens om half 6 naar buiten en savonds half 9 weer naar binnen. ze gaan ook wel eens eerder naar binnen in de winter. ook wel eens later. maar net wat voor weer het is.
als ik late dienst heb. smidags 2 tot savonds 10 uur.
dan gaan ze smorgens 9 uur naar buiten en savonds half 11 weer naar binnen.
Wil ze oveel mogelijk buiten hebben. maar snachts toch binnen ivm met mijn oudje.
die wil snachts wel liggen :z

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 12:40

Olejon, vinden die van jou dat ook oke in de winter met slecht weer? Of hebben ze schuilmogelijkheid in de wei?

Ik werk ook onregelmatig, met vroege diensten zullen ze rond 06.00 naar buiten moeten.
Met late diensten begin ik om 14.30 tot 23.00 dus dan zal mijn man ze na zijn werk moeten binnenhalen, zeker in de winter.
Die van mij zijn het met een hele dag regen en stom weer wel zat zo rond 17.00

lien_87

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 13:55

Kun je het niet zo realiseren dat de paarden zelf bij de stallen kunnen komen belle_boef?
Dan kunnen ze in ieder geval droog staan/slapen.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:44

chasey: balen, moet je 24 juli dan met slang een onderzoek?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:54

Jup. Camera aan de voor en achterkant erin. Brrrr

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:33

Duimen voor de katten!

Oef Chasey, hopelijk valt het mee...

Hier onregelmatige werktijden, vroegste moet ik 05.15 weg, laatste dienst ben ik om 03.00 thuis :+Dus ik heb ze 24/7 buiten, heb Tinkers, die vinden dat niet zo'n punt. Als het echt slecht is dan krijgen ze een dekentje. Heb ze afgelopen winter op stal gehad voor een paar nachten, absoluut zeer slecht bevallen, was dat niet weer van plan. Maar zowel, om medische reden ofzo, zullen ze zich maar moeten schikken naar mijn werktijden. Ik voer onbeperkt, maar uitmesten of tijden dat ik bij de paarden kijk is dus ook volledig onregelmatig. Zolang ik zorg dat ze niks te kort komen maken ze daar niet zo'n punt van volgens mij. Vind het wel een veilig idee, ik zie alles, geen regelmaat te vinden, dus voor idioten die kwaad in de zin hebben erg onvoorspelbaar

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 16:08

spatter schreef:
Sterkte met de poes, snap niet dat een tand verwijderen zoveel moet kosten :(:)

ik zal wel specificatie krijgen
moesten wortel uitboren zeker half uur werk, onder narcose, halve dag daar houden, infuus ab, pijnstilling, denk al die dingen bij elkaar hoop geld

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 17:26

Zo jullie gaan best hard hier.
Fijn al die omheiningtips.
Wij zijn nu druk aan het plannen voor de verbouwing en het weidebeheer e.d.
Wordt allemaal een flinke klus. Maar als het straks af is, wauw (hoop ik :) )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:38

Verdomme, heel stuk naar de dierenarts gereden (45 min rijden) om mijn kat op te halen die om 1600 geopereerd was., kom ik daar ... mededeling: ze is nog niet uit de narcose gekomen en blijft een nachtje. Gvd bel dan ff!!!
hoop dat ze snel wakker wordt. 4 uur later terwijl ze meteen een spuit had gekregen op mijn verzoek om sneller wakker te worden vind ik erg lang. Erg lage temperatuur ook 35 graden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:51

Oh dat is niet zo best, :(

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:52

Heel veel sterkte aan alle zielige katten in dit topic :(:)

Minime, ziet er goed uit! En wat fijn om je weer zo positief te horen.

De rest ben ik helaas alweer vergeten :o ben aan vakantie toe denk ik

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:30

Bod dat wij hebben gedaan werd niet op in gegaan. Ze hadden nog meerdere kijkers en hadden hoop. Onze aankoop makelaar zei je kunt nog een laatste bod doen (10.000 meer) en dan zeggen van dit is het klaar. Hoger gaan we niet. Dan is het aan hun. Of je hoort er nooit weet wat van weer of je krijgt nog telefoon. Onze aankoopmakelaar zei dat we zeker niet hoger moesten gaan dan dat want dat is het huis niet waard.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 03:50

Hoop dat het nieuwe bod geaccepteerd wordt!

Altijd spannend, huizen kopen...

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:18

Spannend kusvoorjou!

En sterkte voor de katten, duurt wel lang zo uit de narcose komen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 09:54

[quote="Karin_deB"]Olejon, vinden die van jou dat ook oke in de winter met slecht weer? Of hebben ze schuilmogelijkheid in de wei?

Ik werk ook onregelmatig, met vroege diensten zullen ze rond 06.00 naar buiten moeten.
Met late diensten begin ik om 14.30 tot 23.00 dus dan zal mijn man ze na zijn werk moeten binnenhalen, zeker in de winter.
Die van mij zijn het met een hele dag regen en stom weer wel zat zo rond 17.00[/quot
De Tinker en de Shet kan het niet zoveel schelen. MIjn oudje vind het niet altijd leuk. maar die heeft dan wel een deken op. Ze kunnen wel een beetje uit de wind staan. mijn man werkt ook in ploegen.
en we hadden altijd dezelfde tijden, maar dat gaat binnenkort mischien veranderen. Dan kan hij ze eventueel eerder binnen zetten.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:02

Scheelt dat 2 van de 3 het niet zo erg vinden dan!
Ik heb een d pony en een shet maar de shet maakt het meest gebruik van de inloopstal _O-
Die van mij houden niet zo van dat lekker hollandse zeikweer dus die willen altijd wel op tijd naar binnen in de winter haha. Zelfs met dekens (de shet wordt geschoren en draagt ook dekens).

@Lynn_Nikita, balen zeg dat hele stuk voor niks! Hopelijk kan je de kat vandaag wel ophalen :)

@kusvoorjou, spannend!
Vindt het wel onbeleefd dat ze er niet op in gaan. Wijs het dan gewoon af met reden, nu blijft het ook zo hangen voor jullie.
Jullie doen tenslotte een bod omdat je het huis graag zou willen!

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:28

Chasey schreef:
Jup. Camera aan de voor en achterkant erin. Brrrr

veel sterktte chasey :(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:49

kusvoorjou schreef:
Bod dat wij hebben gedaan werd niet op in gegaan. Ze hadden nog meerdere kijkers en hadden hoop. Onze aankoop makelaar zei je kunt nog een laatste bod doen (10.000 meer) en dan zeggen van dit is het klaar. Hoger gaan we niet. Dan is het aan hun. Of je hoort er nooit weet wat van weer of je krijgt nog telefoon. Onze aankoopmakelaar zei dat we zeker niet hoger moesten gaan dan dat want dat is het huis niet waard.

Tja, het huis is uiteindelijk waard wat de gek er voor geeft. Klinkt bot misschien, maar eerlijk gezegd snap ik de verkopers wel: die willen gewoon de hoogste prijs hebben. Zeker als ze meerdere kijkers hebben, is het wellicht niet handig om op dit moment met jullie in onderhandeling te gaan.
En door niet te reageren op jullie bod, zijn ze dus niet met jullie in onderhandeling.
Daarom snap ik de opmerkingen van jullie aankoopmakelaar ook niet goed, het gaat er niet om wat hij het huis waard vindt (natuurlijk kan hij daar wel advies over geven) maar vooral om wat jullie zelf het huis waard vinden: hoe ver willen jullie zelf gaan?
En mocht dat hoger zijn dan jullie aankoopmakelaar aangeeft: is er dan een kans dat een eventuele hypotheek wordt afgewezen op een te lage taxatiewaarde? Want dat is natuurlijk wel belangrijk.
Natuurlijk wel frusterend, dit soort dingen -O-

Over onregelmatig werken: ik werk dan wel niet onregelmatig, maar het gebeurt wel dat ik af en toe een heel lange dag moet maken (van half 9 's morgens tot half 10 's avonds, plus reistijd). Dan is het fijn dat de paarden niet afhankelijk zijn van mij.
Dat is een van de redenen dat ik heb gekozen voor een inloopstal, toen we toch een nieuwe stal gingen bouwen.
Die is nu een paar maanden in gebruik en bevalt goed! Paarden lopen nu dag en nacht heen en weer tussen stal, pad, paddock en wei :)
Bijkomend voordeel voor mij is dat ik nu in het weekend ook af en toe eens uitslaap: de paarden redden zich dan ook nog wel een uurtje of wat zonder mij: ik zorg gewoon voor ruim hooi :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:33

Wendy, die mensen hebben waar wij van willen kopen dit huis een stuk duurder gekocht dan dat hij nu te koop staat. Ze willen naar een flat.

En ik snap dat ze afwachten.. dat is ook meer dan logisch. Maar veel kijkers zegt niet veel biedingen.

Er wachten het gewoon af en kijken ondertussen gewoon verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:50

kusvoorjou schreef:

Dat is jammer. Maar goed, je weet het nooit.

Citaat:
En mocht dat hoger zijn dan jullie aankoopmakelaar aangeeft: is er dan een kans dat een eventuele hypotheek wordt afgewezen op een te lage taxatiewaarde? Want dat is natuurlijk wel belangrijk
Ben ik helemaal met je eens.

Citaat:
@kusvoorjou, spannend!
Vindt het wel onbeleefd dat ze er niet op in gaan. Wijs het dan gewoon af met reden, nu blijft het ook zo hangen voor jullie.
Jullie doen tenslotte een bod omdat je het huis graag zou willen!
De reden is duidelijk: ze willen meer geld :$ :$ :$
En verder is het zoals Wendy zegt, zolang ze er niet op ingaan, zijn ze ook niet in onderhandeling, dat maakt verkopen aan iemand die meer biedt een stuk makkelijker.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 15:41

Jeetje dat is echt -O- Lynn_Nikita! Al meer nieuws?
Jammer kusvoorjou! Sommige mensen denken goud in hun handen te hebben. Helaas voor jou maar een huis kopen voor te veel geld en moeten verkopen met een restschuld is ook niet fijn natuurlijk.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:37

Sorry dat ik zo met de deur in huis val. Maar ik heb besloten langzaam een goed thuis te zoeken voor Stef. Mochten er mensen zijn die een 5* huisje voor hem weet dan hoor ik het graag via PM.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:07

Hoe is Stef in de kudde? En qua beenwerk? Last van mok/cpl? Hij is nog jong toch? Vriendin van mij zoeken een brave grote maat koudbloed, maar willen vanwege beenproblemen eigenlijk geen trekpaard (reden dat ze hun huidige moeten laten inslapen). Nadeel is wel dat je eigenlijk veel te ver weg woont...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 17:10

Stef is een 7 jaar oud Belgisch trekpaard ruin van 1m76. Zijn ouders zijn Bart van Wienenhof x Jenni van 't Akkerhof. Hij is een erg zachtaardig paard, een vreselijke knuffel en hij heeft geen idee hoe groot hij is. Hij kan erg goed overweg met andere paarden maar komt het liefst bij niet al te dominante dieren want hij laat zich makkelijk overschaduwen.

Hij is makkelijk te trainen en begrijpt de basis van clickertraining. Hij is best snugger en werkt graag voor eten. Hij wordt onder het zadel gereden maar heeft iemand nodig die hem goed door kan rijden. Omdat ik zelf een onervaren ruiter ben heb ik dit zelf niet goed kunnen doen. Ondanks dat is hij zo goed als bom proef. Ik ga met hem alleen op pad langs wegen en velden zonder problemen. Het enige waar hij van schrikt zijn traktoren en crossmotoren/quads.
In het verleden is hij getraind voor de ploeg, maar dit heb ik niet verder met hem opgepakt.

Qua beenwerk heb ik eigenlijk nooit problemen met hem gehad. Af en toe eens een plekje maar dat is ook zo weer weg.