Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:04

Zwerte schreef:
Gemeente kon niks betekenen, hebben we al gebeld toen we hier drie jaar geleden kwamen wonen.
Loonwerkers nog niet allemaal gehad, dat is eigenlijk de enige optie die ik zelf nog zie. We moeten dan alleen eens goed nadenken over waar we een mesthoop kunnen maken. Moet bereikbaar zijn natuurlijk en dat is erg lastig hier, eigenlijk alleen rechtstreeks aan de weg kan dat.
Mp heeft ook nog nooit wat opgelevert en al regelmatig advertenties gezet. Zit in een nogal rotgebied hiervoor geloof ik!

Heb je deze al eens geprobeerd?Die hebben een tijd geleden bij de buren ook een mestcontainer gehad...

http://www.vangansewinkel.nl/dienstverl ... iners.aspx

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:12

[***] de vloer is beton onder het afdak :j

vandaag waren ze blij dat ze daar hun hooi kregen, vieze regen weer
Afbeelding

Anoniem

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:59

Leuke foto! Ja wat een goor weer hè?

Het lijkt nu weer wat droger te worden. Als ik het goed heb begrepen wordt het, van het weekend erg mooi.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:04

Hoe lief, allemaal hun eigen plekje!

Die van ons staan ook nog binnen. Als mijn vriend straks thuis komt, gaan ze buiten.

Julie, dat is inderdaad snel. Hebben jullie die stallen zelf ineen gestoken? Ziet er wel super uit! Veel plezier met de verhuis!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:08

Ik heb ze hier maar de regendekens met hals aan gedaan. Het is echt smerig en koud. Kun je haast niet geloven dat het komend weekend 10-15 graden gaat worden :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:11

Daar ben ik benieuwd naar, of het echt al zo warm wordt! Dan kunnen de dekens weer uit.
Gaan ze fijn vinden :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:11

Die van mij gaat nog blijer worden als er ook meteen een berg haar af valt :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:53

Ik had ze hier al vroeg op het veld gemikt vanwege het weer...zag ik ze net als een gek heen-en weer scheuren. :?
Maar even gaan kijken maar ze stonden alweer in de paddock.Meteen maar veld afgesloten...kon niets zien,schapen stonden ook op een bult.Zal wel wat geweest zijn.

Lekker netje nog wat vers stro en een handje hooi bijgedaan.Staan nu lekker uit te lekken onder het afdak.

Komt echt met bakken naar beneden...bah :( :(

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:55

En hier schijnt de zon weer :D
Hopelijk droogt het een beetje snel op :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:58

Hier nu ook droog maar er komt nog een bui aan en daarna dan hopelijk droog al is het dan al weer bijna avond.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:02

Jeetje wat een water Spatter! Gelukkig staan ze onder het afdak droog en is dat lekker ruim :)

Gelukkig hier inmiddels ook weer droog en zon! Ik hoop echt dat het dit weekend wat beter weer gaat worden, ben vooral ook die harde wind zo zat!

Ik neem me iedere week voor het rijden op te gaan pakken maar door drukte komt het er niet van en dat het steeds koud/nat/waaierig is helpt ook niet echt mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:06

Daan_O schreef:
Jeetje wat een water Spatter! Gelukkig staan ze onder het afdak droog en is dat lekker ruim :)

Gelukkig hier inmiddels ook weer droog en zon! Ik hoop echt dat het dit weekend wat beter weer gaat worden, ben vooral ook die harde wind zo zat!

Ik neem me iedere week voor het rijden op te gaan pakken maar door drukte komt het er niet van en dat het steeds koud/nat/waaierig is helpt ook niet echt mee...

Dat heb ik ook Daan! Hier ([***]) schijnt intussen ook weer een klein beetje de zon. Hoorde net van mijn man dat de paarden er een beetje zielig bij staan. Totaal verzopen dus.....

Die harde wind is inderdaad erg irritant. Ik woon vlak aan de Waddenzee en bij ons waait het vaak nog weer even harder :j . Ik wil voorjaar *\o/* *\o/*

Wat voor bitloos hoofdstel is dat in je tweede topic in je onderschrift? Ik heb een tijdje geleden ook eens bitloos geprobeerd, maar zowel mijn merrie als ik waren niet echt overtuigd. Heb toen een kingekruist hoofdstel geprobeerd.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:17

Ik ben toch maar gaan rijden, nu even bokken tijdens het uitstappen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:18

Nou ja zeg :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:18

haha, ik doe veel met mijn foon te paard maar heb nog nooit gebokt :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:18

Hier ook zon, vanmorgen regende het maar intussen een paar uur droog. Welke dekens hebben jullie paarden nu nog op?
Ik ga de 300 gram maar ruilen voor 200 denk ik..

@ Kim: Ja zelf in elkaar gezet, was zo'n zelfbouwpakket.. "Makkelijk als lego", zeiden ze.. Dat was niet helemaal waar maar bon, het is toch gelukt ;)

Haha ik durf m'n gsm niet uit m'n zak te halen als ik op m'n paard zit, bang om hem te laten vallen :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:21

Oh ik wel, maak foto's en filmpjes, zelfs als ik door waterbakken ga of in de zee sta , lees watsappjes of sms berichten maar ik lees geen facebook of bokt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:22

Spatter heeft alleen een regendeken , dat was meer zodat hij minder wind en regen op zich kreeg en Blue heeft een 300gr in de hoop dat hij minder vacht zou krijgen maar dat is niet gelukt, wel blijven ze beide schoner.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:23

Ik wil ook voorjaar :D Trouwens, eind van de maand zomertijd is ook wel heel erg fijn! Tenminste ook weer wat meer mogelijkheid om 's avonds buiten nog wat te rommelen :)

Ik rij altijd met een kaakgekruist hoofdstel, dat hoofdstel vind ik het meest geschikt om dressuurmatig mee te rijden en reageren mijn paarden het beste op. In dat topic een kaakgekruist hoofdstel van FRA, model Dietsj, met badstof onderlegger onder de neusriem.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:23

Ik heb ze momenteel de 0-grams regendekens met hals op. De dagen dat ze hun 200 grams op gehad hebben kan ik op één hand tellen :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:26

Mijn paarden staan nog onder 300gr en bij veel regen met hals. Bij gebrek aan goed waterdichte 100 of 200 grams dekens nog niet afgebouwd haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:26

Mijn ruinen staan in hun blote kont, hebben wel een "natuurlijke" deken. Merrie heb ik vanmorgen onder haar "Bucas all weather" gezet en daar was ik erg blij mee toen ik op mijn werk zat...... Harde wind, hagel, regen, 3 graden :brr: .

Ze hebben een klein beetje beschutting van de schuur, het huis en wat kale bomen. Ruinen zijn ter decoratie, doe ik niets mee, merrie is mijn rijpaard en snel een beetje koud. Daarom heeft zij nog een deken op. Ik hoop echt dat die er zaterdag vanaf kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:27

Daan_O schreef:
Ik wil ook voorjaar :D Trouwens, eind van de maand zomertijd is ook wel heel erg fijn! Tenminste ook weer wat meer mogelijkheid om 's avonds buiten nog wat te rommelen :)

Ik rij altijd met een kaakgekruist hoofdstel, dat hoofdstel vind ik het meest geschikt om dressuurmatig mee te rijden en reageren mijn paarden het beste op. In dat topic een kaakgekruist hoofdstel van FRA, model Dietsj, met badstof onderlegger onder de neusriem.

Ziet er fijn uit dat hoofdstel. Bij dat kingekruiste ding, raakte mijn merrie behoorlijk in de war. Ik ook .....

edit: ben even aan het zoeken geweest, hoofdstel ziet er goed uit. Waar heb jij het gekocht? Heb je daar ook de badstof onderlegger kunnen krijgen? Ik heb een klein paard 1.60 met een redelijk klein hoofd. Kan van gewone hoofdstellen vaak met een Cobmaat toe. Weet jij iets over de maatvoering van dit hoofdstel?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:37

Hier geen dekens maar als het zo warm gaat worden moet eerdaags de eczeemdeken weer op :\

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:42

Dat is dan idd weer een ander uiterste, helaas.
De winterperiode lijkt me voor die gevoelige dieren zo fijn; eindelijk eens een tijd geen jeuk.