hier beetje het zelfde
eerste week ging het prima en nu gaan ze erg snel opeens
wil ook nog niet meer gaan voeren omdat ze overdag nog wat op de wei te knagen hebben
ga nu stro kopen, ga ik ze baaltje van geven per dag (zijn er wel 8;-)
flappie2 schreef:Even een vraagje aan de ervaren PP`ers.
Ik heb een grote kuubskist. Die gooien we elke dag helemaal vol (flink aan gestampt). Daarnaast krijgen ze ook elke dag nog een groot hooinet van Nicky`s vol. We hebben drie paarden een fjord, haflinger en andalusier.
Daarop een ijzeren rooster met mazen van 10x10. Deze mazen waren te groot ze aten de bak te snel leeg. Dus nu hebben we er een rooster overheen gemaakt zodat dat mazen 2,5x2,5 zijn. De eerste 3 dagen ging het goed en deden ze bijna 24 uur met het hooi wat ze kregen. Maar nu lukt dat niet meer. Ze krijgen om 19.00 uur hooi en de volgende dag om 11.00 uur is het op.
Ze trekken gewoon met volle kracht flinke grote plukken door de kleine mazen van het rooster heen.
i.v.m werk ben ik niet instaat om meerdere keren per dag te voeren, dus het zou erg fijn zijn als ze er langer mee doen. Meer hooi moeten ze ook niet hebben, dan groeien ze dicht. Het zou moeten kunnen met de hoeveelheid die zu nu krijgen want de eerste 3 dagen ging het ook goed.
Heeft iemand tips/ideeen om ze wat langer met het hooi te laten doen, door ze langzamer te laten eten.