Lynn_Nikita schreef:Ongebroken, mijne heeft een bitfit sessie gehad met mij en alles wat bewoog vond hij niks en hoe minder beweging hoe fijner. Ik had juist altijd dubbelgebroken omdat dat zachte bitjes zouden zijn maar hij vond dat dus helemaal niks.
Die hoeven zijn hoefkanker, een hele agressieve bacterie die het gezonde weefsel kapotmaken en gaat woekeren , er een soort huttekase achtige substantie van maken. Is erg pijnlijk.
Vaak behandeld dmv prednison en uitsnijden , al dan niet in kliniek omdat de been afgeklemd moeten worden omdat het zo snel bloed.
Zij heeft dit al meerdere jaren, ook uitgesneden, in verband gestaan en kopersulfaat behandeling. Heel intensief. Maar omdat zij in een potstal stond en echt en viezerik is stond zij erna meteen weer in de bacteriën en nattigheid en was het dweilen met de kraan open.
Nu staat ze droog, ik krab 2 keer per dag uit, smeer in met kopersulfaat en zink en laat elke 4 a 5 weken de smid bijsnijden. Ook geef ik kruiden bij om ipv prednison van binnenuit te helpen.
Balko, kan het veulen niet eerst aan 1 paard gekoppeld worden en zo langzaam aan de groep in. Dan heeft ze al 1 vriendje
Aah ik dacht het te herkennen maar die grote horizontale scheur/ snee kon ik niet plaatsen.
Ik heb uiteraard aan eentje proberen te koppelen alleen hij ging meteen overal doorheen en kwam zo tussen verschillende koppeltjes.
Gaat nu super alleen tussen alles in en ga begin vd week opnieuw koppelen en dan met een hoog draadje ertussen dat hij kan vluchten if needed.