Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 13:06

Super!! En zo worden jullie steeds wijzer, en op den duur is niks te gek :)

Ik heb afgelopen zondag 39 km weg gereden. Onder andere even bij m'n werk langs
Afbeelding

Dan ga ik nu maar snel naar de paarden. Ik moet in de bak rijden, want einde van de week weer les, beetje stom als ik tussendoor de bak niet een keer geoefend heb :') Buitenritjes doen we volgende week dus maar weer. Dan heb ik vakantie en stralend weer, dus dikke prima :D

meggiemeg

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:15

Doet je pomp het alweer DubbelDun?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:20

Yep *\o/*
De plas is al weg ook, heerlijk als ie het doet :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:22

Fijn!

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:34

[***] sterkte en langs de andere kant proficiat.
Ken het gevoel wat je zegt als het je eigen paard is waar je afscheid van neemt of van een ander paard.

Hier is het een hectische tijd.

Gisteren veel last gehad van het water overal. Paarden hebben dan ook langer binnen gestaan en zijn maar een paar uurtjes buiten geweest.

Sinds zondag heb ik een paard van een ander op stal staan. Is een hele aanpassing weer voor mij en nu zie ik ook weer hoeveel geluk ik heb met mijn meiden. Paard is 18 maar vind hem heel zenuwachtig over komen. Is niet gewend om meer dan 4uur buiten te staan in de stal loopt ie veel rondjes. Dus we gaan deze maand even zien als hij zich gaat aanpassen want anders is het denk ik beter voor het paard als er een oplossing word gezocht voor een andere stal.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:49

Gefeliciteerd DoubleVv.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:52

Idd DoubleVv. gefeliciteerd !
Paard van 18 zal best even moeten wennen, dat kan idd wel een maandje gaat duren. Misschien gaat magnesium wat helpen ??

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:04

Antheman schreef:
meggiemeg schreef:

Die ligt al naast me :)

Ik kom er wel, heb al iets uitgetekend, we gaan gewoon over de stichtse rotonde.

Jij hebt lef te paard over de stichtse rotonde :D van waar naar waar gaat je trektocht dit x heen? Kom zelf uit de omgeving Baarn/ Soest vandaan.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:06

meggiemeg schreef:
Gisteren herinneringen naar de klanten verzonden, krijg ik me van een aantal toch reacties terug waar de honden geen brood van lusten. Termijn is al verdubbeld als wat is afgesproken op eigen houtje en dan nog durven zeggen dat ze er niet van gediend zijn om een herinnering te ontvangen, euhhh ja zorg dan dat je betaald dan krijg je er ook geen een denk ik dan.

Klanten, pff. Mits ze zelf niet betaald krijgen moet je ze horen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:08

DubbelDun schreef:
Idd DoubleVv. gefeliciteerd !
Paard van 18 zal best even moeten wennen, dat kan idd wel een maandje gaat duren. Misschien gaat magnesium wat helpen ??

Of het went inderdaad niet. Mijne kon er niet aan wennen al leek het uiteindelijk van wel. Die was echt niet op zijn plaats buiten en staat graag binnen in zijn stal en dat verschil zie je nu achteraf pas heel duidelijk.
Niet alle paarden gaan graag veel buiten zeker niet als ze al hun hele leven anders gehouden zijn.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:09

[***], laat ons je nieuwe aanwinst een zien? Het zal idd effe wennen zijn, maar over 1 maandje weet je niet meer beter, het heeft effe de tijd nodig. Je oude zal je niet vergeten koester de mooie momenten die je met haar gehad hebt :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:09

Van harte! DoubleVV Y)(^)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:12

Gefeliciteerd DoubleVV!

Heerlijke foto Lynn_Nikita, super fijn :) !

Goed bezig Caily! 39 km.. wat een end!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:14

Gelukkige verjaardag DoubleVV Y)(^)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:16

Een fries en een zeeuw...hihi. Wat zei je toen terug?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:16

Heerlijk als buitenrijden goed gaat.

Fijn dat de pomp het weer doet.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:18

Eigenaars vinden het heel normaal dat hij lucht zuigt en in zijn waterbak mest. Ik dacht direct aan zijn maag. Ik zet hem nu voor het werk buiten en dan na een uur of 6 binnen. De mijn blijven dan gewoon buiten. Daar is hij het ook niet echt mee eens. Maar het is ofwel binnen ofwel buiten :) is ook nie gewend om lang op het gras te staan dus is even puzzelen nu in het begin. Hoop voor het paardje dat hij eraan kan wennen dat hij nu uitzicht heeft over alles dan 3 muren en tralies.

Dank je wel allemaal +:)+

Oh een pomp om het water weg te pompen is een goed idee dat zou ik ook wel willen hier..

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:23

Gefeliciteerd DoublevV

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:25

lynn leuke foto's enne, wil graag eens met jou over de Meinweg als je zover bent.

DoubleVv Van harte gefeliciteerd Y)(^)
lastig als een paard moeite heeft met wennen.

Mijn hooiboer had nog steeds hooi, komt uit Frankrijk geloof ik, of Duitsland.
Daar hebben ze volgens mij al gehooid dus het oudere willen ze nu kwijt.
Helaas betaal ik wel de hoofdprijs natuurlijk maar ik kan weer 1 maand vooruit.

Stallen zijn weer schoon, afdak ook en de rijbak gesleept.
Tika was wat boos dat zij niet de wei op mocht maar na wat rond gegalopeer en getrap in de ruimte, legde ze zich er toch bij neer.
De andere 2 stonden op stal en zij mocht in de rijbak rondrennen maar al snel ging ze bij de andere 2 staan.
Nadat ik klaar was kon alles weer naar buiten.

Ik had niks moeten zeggen over processie rupsen, ze komen al naar beneden, nog geen grote hoeveelheden maar dat kan nog komen.
Boswei is dus verboden gebied voor de paarden vanaf nu tot zeker over 2 weken.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:29

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:42

Solleke_Noah schreef:
Om daar nog even op in te haken, ik vind dat je als pensionhouder, zeker van een kleinschalig pension, gerust "eisen" mag stellen. Je stelt wel je erf open en als je je niet fijn voelt bij bepaalde zaken, dan mag je die toch gerust weigeren?

Iedereen is vrij om bij jou te komen staan en kans dat het goed gaat is groter als je met gelijkgezinden op het erf staat.

Helemaal mee eens, maar je bent als pensiongast dan ook vrij om te kiezen of je al die regels wel wil. Ik zou mss ook wel zulke regels stellen, als ik hier pensiongasten zou hebben. Maar daarom heb ik ze ook niet... :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:45

Haha, ik daarom ook niet :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:50

Lastig DoubleV, wel gefeliciteerd hoor!
DD, fijn dat de pomp weer wil werken.
Over pension, eens met hierboven. Zolang het allemaal niet te extreem is.
Spatter, al verschrikkelijke verhalen gehoord over die rupsen, heb ze hier gelukkig nog niet gezien.

Daarstraks telefoon gehad dat de tester van mijn palomino een ander paard gevonden had. Zoals verwacht dus.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:53

Gefeliciteerd, DoubleVv!

Processierupsen....brrrrr. En ja Friezen en Zeeuwen....zelfs in de paardenwereld heb je discriminatie.... _O-

Net de hengst van mijn Instructrice verhuisd. Knappe kerel hoor! Kan niet anders zeggen. PRE is t. Prachtig! Maar geef mij toch maar een fjordje.... :D

Zo Caily, 39 km?! :wow: hoe lang doe je daar over? Deed laatst 24 km. Dan fiets ik nog het grootste deel. Maar vind ik al een flink eind, hoor!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:53

Oh nog een leuk iets.
In Weert zit op het moment een circus met een olifant van 40 jaar.
Dier mag niet meer optreden en was al herplaatst in Duitsland in een opvang maar het dier kwijnde weg, miste zijn vaste verzorgers.
Olifant is dus terug in het circus en loopt iedere dag LOS een rondje door Weert, grasjes eten en benen strekken.
Gisteravond rijdt manlief terug door Weert naar huis en ziet de olifant met verzorger lopen dus stopt, stapt uit en filmt een stukje.
Olifant komt vlak langs en stapt richting mijn man en steekt zijn slurf naar hem uit.
Ruikt wat en voelt en de verzorger reageert wat verschrikt en roept de olifant maar die treuzelt.
Mijn man legt uit dat hij hoefsmid is en naar paard ruikt en dan reageert de verzorger iets rustiger en snapt de intresse van de olifant.
Uiteindelijk heeft hij nog staan kletsen met de eigenaresse van het circus en werd hem gevraagt of hij geen tijd had om wat paarden te kappen dus vrijdag gaat hij terug om ze vooruit te helpen.

kirr was te verwachten, balen!