Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:34

Bedankt allemaal voor de succeswensen!

Zo dat is inderdaad serieus water Palousa.....

Ik hoop ook dat het meeste over zee gaat DD, maar ik woon vlak bij zee, dus ben bang dat ik qua regen vandaag toch de pineut ben...

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:37

Wauw wat een water daar Palousa!

Hier staat een enorme plas naast de paddock, de paddock zelf houdt het vrij goed dankzij de drainage die we gelegd hebben. Je ziet het water gewoon uit het afvoergootje stromen :=

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:40

Onze kippen zijn ook steeds aan het glibberen en dat is wel heel vermakelijk om te zien. :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:50

[***] schreef:
Daarbij is z extreem gevoelig op haar darmen (ergens zit er iets niet goed in haar spijsvertering, maar vindt maar eens uit wát) en zodra er daar dus iets mis gaat, heeft ze ook zere voeten.

Bezoekje brengen aan Den Hoek? Mijn Quarter bleef ook een beetje aan het kwakkelen met zijn darmen (jaar of 3 geleden); bij Den Hoek kwamen er toch wel wat dingen uit.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:55

affab succes vandaag met alles +:)+

caily balen van het hooi, kan ook zijn dat er muizen in gezeten hebben of zoiets

fabster mooie foto!

tinky gezellige manlief thuis :D

donja sterkte met de stuiteraar :(:)

palousa wat een water bij jou, dat wordt echt sloten graven!

Ik wil niks horen over koud weer, steekt kop in het zand.

Dekens, dit jaar niet maar als ik weer fanatieker ga rijden ,krijgt Blue in de winter een deken op en scheer ik hem ook want het is net een ijsbeer kwa vacht.

Ik zie dat er regen aan komt.
Ik heb het hooi in de traktor banden gedaan inplaats van onder het afdak omdat het er zo goed uitzag.
Nouja, moeten ze maar even goed dooreten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:59

Kristel }> :D

Het dooit!! *\o/* nog niet heel hard maar dooit wel.Blij mee :j

Palousa...dat is serieus water.

Hier heb ik alleen eczeem en vliegendekens die gebruikt worden,nog wel uit de stalperiode fleece en ongevoerde regendekentjes voor nood.Ik doe ze ook niet weg,heb zelfs een dikke jutte gevoerde deken...mocht het ooit op een dag nodig zijn :) ligt niet in de weg tenslotte.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:04

Hilary schreef:
[***] schreef:
Daarbij is z extreem gevoelig op haar darmen (ergens zit er iets niet goed in haar spijsvertering, maar vindt maar eens uit wát) en zodra er daar dus iets mis gaat, heeft ze ook zere voeten.

Bezoekje brengen aan Den Hoek? Mijn Quarter bleef ook een beetje aan het kwakkelen met zijn darmen (jaar of 3 geleden); bij Den Hoek kwamen er toch wel wat dingen uit.

Hier ook goede ervaringen daarmee! Overigens niet met Den Hoek zelf met mijn osteopaat die oa op dezelfde wijze werkt.. bel haar vaak eerder dan de dierenarts bij dingen die niet direct spoed hebben en dat geeft me al vaak veel geld gescheeld moet ik zeggen
zE is van België (overpelt), komt aan huis en is niet duur! Weet niet waar je woont maar anders kan ik je haar gegevens wel geven ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:12

DubbelDun schreef:
Dat is wel serieus water....
Nederlanders zijn toch goed in het beheersen van water ;)
Voordeel is dat de boel nu goed water krijgt, maar teveel als het niet meer nodig is. Als je het gaat afgrenzen heb je kans dat je zomers weer kale stukken door droogte hebt.

Haha ja er word aan gewerkt zoals je ziet ;) het zou makkelijker en sneller gaan met een machine maar die heb ik ff niet.
Het water op het filmpje komt van de grote weg dus daar komt flink wat water vanaf. Wij zitten in het "dal" dus al het water komt hier langs.

Bij de drinkbak op de foto's komt wat water van de kleine weg en al het water dat bij 4 buren opgevangen word op daken en via drainage. Ons eigen regenwater gaat weer via een andere greppel.

Wat de droogte betreft, dat is hier wel redelijk normaal. Veel water in de winter en weinig in de zomer. Al was het deze zomer wel weer extreem lang. In 5 maanden tijd heeft het misschien net 2 volle dagen geregend.

De kippen lopen hier half op gras en half in de modder :) maar wij hebben watje-kippen, die gaan schuilen als het regent.

Kvulden, hopen dat je nu straks wel een keer iemand te pakken krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:13

Hilary schreef:
[***] schreef:

Ik ga er eens over nadenken....

Wat waren de klachten bij jouw Quarter en wat voor dingetjes kwamen eruit? Is het nu opgelost en hoe?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:15

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:19

DubbelDun schreef:
Net op FB "so cute...'' en ik maar roepen 'haal dat kind daar weg klojo's....'
http://www.petstorytime.com/Mini-Pony-Tiny-Baby
Werkelijk ongelooflijk, die mensen weten niet hoeveel geluk ze hebben.

F*cking hell, hoe dúrf je een kind zo bij die pony te laten lopen?! :n Het gaat een paar keer bíjna flink mis, wat een mazzel hebben die mensen gehad.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:21

Het ziet er altijd zo "schattig"uit he...en vergeet niet,er zit maar 9 maanden levertijd op die dingen he :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:22

Zeer schattig ja {:)-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:24

Hersenloos. Kan niet anders zeggen gewoon. En het dan nog doodleuk op internet plaatsen met zo een kijk eens hoe prachtig verhaal erbij...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:28

Idd, die mensen hebben werkelijk géén idee waar ze mee bezig zijn. Waarschijnlijk onder het mom van 'kunnen ze samen zo leuk opgroeien'.
Ik denk eerder dat het een kind in het ziekenhuis wordt (of erger) en de pony een enkeltje slachthuis ;(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:33

ongelooflijk dom die mensen, totdat het fout gaat en dan heeft de pony het gevreten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:34

Hilary schreef:
DubbelDun schreef:
Net op FB "so cute...'' en ik maar roepen 'haal dat kind daar weg klojo's....'
http://www.petstorytime.com/Mini-Pony-Tiny-Baby
Werkelijk ongelooflijk, die mensen weten niet hoeveel geluk ze hebben.

F*cking hell, hoe dúrf je een kind zo bij die pony te laten lopen?! :n Het gaat een paar keer bíjna flink mis, wat een mazzel hebben die mensen gehad.

Inderdaad! Knettergek sommige mensen......

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:36

@[***] Hij bleef wat magertjes ondanks veeeel voordroog, en bleef plasjes mestvocht houden. Ook had hij vlak voor zijn lendenen een 'hobbel' op zijn ruggegraat, alsof die wat hoger was gaan staan daar.
Bij hem kwam eruit dat hij niet tegen voordroog kan (nu voeren we dus alleen maar hooi, bult op zijn rug is weg en geen mestvocht plasjes meer) en dat hij sowieso gevoelig is op zijn darmen. Elke kleine voerverandering reageren zijn darmen dus op, meestal met die mestvochtplasjes. Omdat het microbioom in de darm toen verstoord was, heb ik daar Micro Comp voor gekregen, ter ondersteuning, en Clear Intestine.

Een paar weken geleden vielen er heel veel blaadjes in de wei, die hij natuurlijk ging oppeuzelen: gelijk natte mest. Dus stuk met de blaadjes afgesloten en dan is het acute probleem weer opgelost. Bij de laatste controle (eind december) was zijn darmflora weer wat verstoord, dus we zijn weer aan de micro comp begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:40

Hilary schreef:
@[***] Hij bleef wat magertjes ondanks veeeel voordroog, en bleef plasjes mestvocht houden. Ook had hij vlak voor zijn lendenen een 'hobbel' op zijn ruggegraat, alsof die wat hoger was gaan staan daar.
Bij hem kwam eruit dat hij niet tegen voordroog kan (nu voeren we dus alleen maar hooi, bult op zijn rug is weg en geen mestvocht plasjes meer) en dat hij sowieso gevoelig is op zijn darmen. Elke kleine voerverandering reageren zijn darmen dus op, meestal met die mestvochtplasjes. Omdat het microbioom in de darm toen verstoord was, heb ik daar Micro Comp voor gekregen, ter ondersteuning, en Clear Intestine.

Een paar weken geleden vielen er heel veel blaadjes in de wei, die hij natuurlijk ging oppeuzelen: gelijk natte mest. Dus stuk met de blaadjes afgesloten en dan is het acute probleem weer opgelost. Bij de laatste controle (eind december) was zijn darmflora weer wat verstoord, dus we zijn weer aan de micro comp begonnen.

Mijn merrie kan ook niet tegen voordroog. Het gekke is, is dat ze altijd ontzettend mooie mest heeft.... Ook is het zo dat ze bijv na een antibiotica kuur of injectie, gegarandeerd na een dag of 3 krampkoliek krijgt. Wat is micro comp? Ik ga eens googlen.
Bedankt voor je toelichting. Mijn merrie is overigens altijd prima op gewicht.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:43

Hilary schreef:
[***] schreef:

Bij Den Hoek hebben ze ook de darmproblemen van mijn Belg opgelost. Daar konden ze bij de DA niks meer mee. Met zijn knie trouwens hetzelfde. Had m al bijna 2 x af laten spuiten. Maar bij Den Hoek kregen ze hem weer op de been. En goed ook!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:43

DD had het al gezien en dacht precies hetzelfde, stom volk!

Zo is er ook een filmpje waarop een konijn zogenaamd schapen drijft.
Dat is gewoon normaal konijnen gedrag , hij wil die schapen weg hebben want hij beschouwt dat stukje erf als de zijne en blijft die stomme schapen dus weg jagen.
En voor een konijne beet in je enkels ga je wel lopen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:47

Wat dacht je van deze? Feestboek

~~~~~
Ik blijf ook blij met Den Hoek; ik ga er heen voor mezelf (ben onder behandeling bij Eric), en Margot komt altijd bij ons op stal voor de behandeling van de pony's. Mijn merrie (gevalletje longproblemen en erg hoefbevangengevoelig) hebben we ook weer goed op de rit gekregen. Daar waar ik jarenlang hooi heb staan natmaken voor haar, krijgt ze nu droog hooi. Zowel mijn reguliere DA (die er was voor de tanden) als de holistisch DA vonden haar longen uitstekend klinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:49

Hilary schreef:
Wat dacht je van deze? Feestboek

~~~~~
Ik blijf ook blij met Den Hoek; ik ga er heen voor mezelf (ben onder behandeling bij Eric), en Margot komt altijd bij ons op stal voor de behandeling van de pony's. Mijn merrie (gevalletje longproblemen en erg hoefbevangengevoelig) hebben we ook weer goed op de rit gekregen. Daar waar ik jarenlang hooi heb staan natmaken voor haar, krijgt ze nu droog hooi. Zowel mijn reguliere DA (die er was voor de tanden) als de holistisch DA vonden haar longen uitstekend klinken.

Mag ik vragen waar je woont? Dan kan ik even kijken of het voor mij ook mogelijk is om iemand bij mij op stal te krijgen. Dat heb ik nl liever dan een lange trailerrit.

Mag uiteraard per pb.

oh dat filmpje :roll: , doodeng....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:53

@hilary: die is imo toch wel van een andere order. Een speels paard wat soms zijn grenzen wat aan het verkennen is, maar wel een eigenares die hem goed kent en paardentaal kan inschatten.
Overigens lijkt het me wel heerlijk om ze met je paard los door de sneeuw te kunnen gaan... die van mij zou hard naar huis lopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:54

Ik vind het op sommige punten toch echt doodeng hoor.... Het blijven dieren. Ben het wel met je eens dat de eigenares het redelijk goed in de gaten houdt.

Hi, hi, geen idee wat de mijn zou doen bij sneeuw.