Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Daarbij is z extreem gevoelig op haar darmen (ergens zit er iets niet goed in haar spijsvertering, maar vindt maar eens uit wát) en zodra er daar dus iets mis gaat, heeft ze ook zere voeten.
Hilary schreef:[***] schreef:Daarbij is z extreem gevoelig op haar darmen (ergens zit er iets niet goed in haar spijsvertering, maar vindt maar eens uit wát) en zodra er daar dus iets mis gaat, heeft ze ook zere voeten.
Bezoekje brengen aan Den Hoek? Mijn Quarter bleef ook een beetje aan het kwakkelen met zijn darmen (jaar of 3 geleden); bij Den Hoek kwamen er toch wel wat dingen uit.
DubbelDun schreef:Dat is wel serieus water....
Nederlanders zijn toch goed in het beheersen van water
Voordeel is dat de boel nu goed water krijgt, maar teveel als het niet meer nodig is. Als je het gaat afgrenzen heb je kans dat je zomers weer kale stukken door droogte hebt.
Hilary schreef:[***] schreef:Daarbij is z extreem gevoelig op haar darmen (ergens zit er iets niet goed in haar spijsvertering, maar vindt maar eens uit wát) en zodra er daar dus iets mis gaat, heeft ze ook zere voeten.
Bezoekje brengen aan Den Hoek? Mijn Quarter bleef ook een beetje aan het kwakkelen met zijn darmen (jaar of 3 geleden); bij Den Hoek kwamen er toch wel wat dingen uit.
DubbelDun schreef:Net op FB "so cute...'' en ik maar roepen 'haal dat kind daar weg klojo's....'
http://www.petstorytime.com/Mini-Pony-Tiny-Baby
Werkelijk ongelooflijk, die mensen weten niet hoeveel geluk ze hebben.
Hilary schreef:DubbelDun schreef:Net op FB "so cute...'' en ik maar roepen 'haal dat kind daar weg klojo's....'
http://www.petstorytime.com/Mini-Pony-Tiny-Baby
Werkelijk ongelooflijk, die mensen weten niet hoeveel geluk ze hebben.
F*cking hell, hoe dúrf je een kind zo bij die pony te laten lopen?!Het gaat een paar keer bíjna flink mis, wat een mazzel hebben die mensen gehad.
Hilary schreef:@[***] Hij bleef wat magertjes ondanks veeeel voordroog, en bleef plasjes mestvocht houden. Ook had hij vlak voor zijn lendenen een 'hobbel' op zijn ruggegraat, alsof die wat hoger was gaan staan daar.
Bij hem kwam eruit dat hij niet tegen voordroog kan (nu voeren we dus alleen maar hooi, bult op zijn rug is weg en geen mestvocht plasjes meer) en dat hij sowieso gevoelig is op zijn darmen. Elke kleine voerverandering reageren zijn darmen dus op, meestal met die mestvochtplasjes. Omdat het microbioom in de darm toen verstoord was, heb ik daar Micro Comp voor gekregen, ter ondersteuning, en Clear Intestine.
Een paar weken geleden vielen er heel veel blaadjes in de wei, die hij natuurlijk ging oppeuzelen: gelijk natte mest. Dus stuk met de blaadjes afgesloten en dan is het acute probleem weer opgelost. Bij de laatste controle (eind december) was zijn darmflora weer wat verstoord, dus we zijn weer aan de micro comp begonnen.
Hilary schreef:Wat dacht je van deze? Feestboek
~~~~~
Ik blijf ook blij met Den Hoek; ik ga er heen voor mezelf (ben onder behandeling bij Eric), en Margot komt altijd bij ons op stal voor de behandeling van de pony's. Mijn merrie (gevalletje longproblemen en erg hoefbevangengevoelig) hebben we ook weer goed op de rit gekregen. Daar waar ik jarenlang hooi heb staan natmaken voor haar, krijgt ze nu droog hooi. Zowel mijn reguliere DA (die er was voor de tanden) als de holistisch DA vonden haar longen uitstekend klinken.