Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:45

Echt waar? Oef... Hoe kan dat dan...

Ik zit er echt op te broeden, het kost me elke keer een half uur op deze manier en ik kan die tijd goed voor andere dingen gebruiken. Het is een braaf ponietje dat van zichzelf wel rustig doorstapt op zich, maar uit zichzelf rondjes lopen doet ze helaas niet... :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:50

Omdat het ding elektrisch niet in orde was heeft ie kontakt gemaakt met het deel waar de paarden aan vast stonden. 2 hadden de ijzeren ketting net in de mond en eentje kwam waarschijnlijk tegen de ijzeren stang aan.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:54

Oef verschrikkelijk.. Nou moet ik wel zeggen dat mijn vriend elektricien is van beroep dus voor het op orde houden van de elektronica hoef ik mij geen zorgen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:11

Ik vind trainingsmolens vreselijk.... Ik ken geen dodelijke ongelukken zoals DubbelDun beschrijft, maar ik vind het gewoon helemaal niks om een dier in zo'n apparaat te zetten. Dan maar gewoon lekker een half uur zelf met dat diertje bezig zijn. Lekker wandelen, beetje grondwerk en/of longeren met bijzetje.

Dat is toch veel leuker dan een stapmolen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:22

Kan hij niet mee als handpaard of achter de wagen?

Vind dit soort dingen ook niet echt...woepie :p

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:36

Nee als handpaard is ze stierlijk vervelend.Ik heb het erg druk met mijn studie anders maakte het me niet uit.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:38

Een stapmolen is zeker wel een idee, maar dan zou ik een moderne neerzetten. :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:40

Zou dan idd voor een ander type kiezen...of tijdelijk iemand die de pony voor je doet maar dat kan ook een enorm gedoe zijn.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 14:48

Oh my wat een vreselijk verhaal dubbeldun ;(

Ik ben echt niet van de molens maar zou ze er al helemaal niet bijgezet in zetten, als ze komen te vallen ofzo…

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 15:02

@ [***]: Wij gaan op zaterdag samen met de poezels, en de paarden gaan we op zondag halen.. Ik heb op maandag m'n vrije dag dus dan kan ik ze nog even wat langer in de gaten houden :)

@ Kim: Ja is heel snel gegaan.. 23 november hebben we het huis voor het eerst gezien, dus maar 3,5 maand tot de verhuis. Gelukkig is het 'bouwen' ook allemaal vrij vlot gegaan, al was het niet zo makkelijk als ze zeiden met zo'n bouwpakket :D

Jaks wat een horrorverhaal over die stapmolen.. Ik ben er ook niet zo'n enorme fan van maar het kan wel een oplossing zijn natuurlijk. Wij gaan met onze driejarige nu 2x per week een stuk wandelen aan de hand om hem sterker te maken, waarvan 1x met een los bijzetje eraan, en na 4 weken zie ik al een enorm verschil in z'n lopen.. Maar als je tijdsnood hebt wordt het natuurlijk allemaal wat moeilijker :(

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:11

WendyBZ schreef:
Onze mest wordt opgehaald door deze firma: http://www.nieboerrecycling.nl/ Geen idee wat betreft de kosten, dat gaat via de stichting waar ik mijn stal huur en zit bij mijn stalgeld in. Het bedrijf verhuurt ook containers, wij hebben er een van hun staan.

Ik heb ze gebeld, en mestcontainers voor particulieren doen ze niet meer. Net zoals elk bedrijf wat ik kon vinden.... Schijnt dat de regels zijn aangepast en bijna geen enkel bedrijf durft het meer.
Drama hier! Kan gewoon geen manier vinden om mn mest kwijt te raken. Goedkoop heb ik allang opgegeven, maar op dit moment hebben we gewoon echt geen oplossing. Iemand nog ideetjes? Geen volkstuintjes, champignonfabrieken.... Geen boeren te vinden waar we het mogen dumpen... En geen ruimte voor een fatsoenlijke mesthoop!

Overig afval is hier wel ok geregeld. Plastic gratis elke 2 weken en papier eens per maand. Verder betalen wij geen vast bedrag, maar een bedrag per kliko. Stimuleert ook dat je gaat scheiden. Mest in de groene kliko mag hier absoluut niet, dan is ie te zwaar en laten ze het doodleuk staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:13

Mallootje schreef:
@ [***]: Wij gaan op zaterdag samen met de poezels, en de paarden gaan we op zondag halen.. Ik heb op maandag m'n vrije dag dus dan kan ik ze nog even wat langer in de gaten houden :)

@ [***]: Ja is heel snel gegaan.. 23 november hebben we het huis voor het eerst gezien, dus maar 3,5 maand tot de verhuis. Gelukkig is het 'bouwen' ook allemaal vrij vlot gegaan, al was het niet zo makkelijk als ze zeiden met zo'n bouwpakket :D

Jaks wat een horrorverhaal over die stapmolen.. Ik ben er ook niet zo'n enorme fan van maar het kan wel een oplossing zijn natuurlijk. Wij gaan met onze driejarige nu 2x per week een stuk wandelen aan de hand om hem sterker te maken, waarvan 1x met een los bijzetje eraan, en na 4 weken zie ik al een enorm verschil in z'n lopen.. Maar als je tijdsnood hebt wordt het natuurlijk allemaal wat moeilijker :(

Dat je nog een extra dag hebt om op te letten is erg fijn inderdaad. Wij zijn op 1 januari verhuisd en mijn vrije dag is op vrijdag dus ik had nog een paar dagen extra.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:13

Misschien de gemeente bellen en vragen wat hun adviseren?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:29

@zwerte: heb je de loonwerkers in je buurt al eens gebeld ??

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:40

Zwerte...je kunt iig wel op MP zetten en idd informeren bij de gemeente.Ik weet dat er hier een particulier bedrijf is dat containers verhuurt.Zal eens in de gaten houden hoe deze heet als hij voorbij scheurt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:00

Gemeente kon niks betekenen, hebben we al gebeld toen we hier drie jaar geleden kwamen wonen.
Loonwerkers nog niet allemaal gehad, dat is eigenlijk de enige optie die ik zelf nog zie. We moeten dan alleen eens goed nadenken over waar we een mesthoop kunnen maken. Moet bereikbaar zijn natuurlijk en dat is erg lastig hier, eigenlijk alleen rechtstreeks aan de weg kan dat.
Mp heeft ook nog nooit wat opgelevert en al regelmatig advertenties gezet. Zit in een nogal rotgebied hiervoor geloof ik!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:09

Aan de weg is geen probleem. Je kunt hem verdiept laten aanleggen en rondom coniferen er langs zetten. Makkelijk de krui leegkiepen ook dan :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:24

Het sneeuwt hier :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:24

Het sneeuwt hier :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:25

Bah!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 18:58

Hier wel hagel en wat natte sneeuw er bij.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:23

Hier lagen ze lekker in het zonnetje te slapen, komt er net na de middag ineens een hoop wind en vervolgens een stortbui met natte sneeuw.
Hele boeltje gauw onder het afdak.

Afdak hadden we zaterdag onder handen genomen.
Er stond nog van allerlei rommel onder en stenen op pallets in 1 gedeelte.
Nu staat er alleen nog een menkarretje en de pallets met stenen tegen een muurtje, zodat dat muurtje hopelijk nog even heel blijft.
Afbeelding
eerst

en na het opruimen
Afbeelding

Daarna heb ik de nodige zand gestort op de plekken met water.
Nog niet genoeg maar nu is het al veel droger, volgende week zaterdag nog meer storten.

Het middelste stuk was ooit 2 stallen voor 2 Atjes.
Afdak is 16 meter lang en de beton is 3 meter diep dus het zijn eigenlijk 4 stukken van 3 x 4.
Wie weet ga ik er wel weer eens stallen van maken maar dan met mooie schotten en geen stenen muren meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:30

Wat een water joh :oo
Het moet hier echt wel heel erg plenzen willen er zulke plassen staan :)
Ik wou dat ik hier zo'n afdakje had :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:36

Dat stuk is afgegraven omdat het erg smerig geworden was door mest.
Van de ooit witte zandlaag was niks meer over dus weg er mee.
Er was alleen nog geen nieuw zand gestort.

Daar ben ik nu dus mee begonnen maar ook al past er best een hoop zand in de bak van de kniklader, voor ik het weer op hoogte heb, moet er nog een behoorlijke bult bij.

Punt is dat we hopen dat we op de plek van de rijbak de nieuwe loods mogen bouwen en op de plek van de oude loods komt dan de rijbak.
Ik wil dus ook niet te veel werk meer maken van de bak want over een jaar staat daar hopelijk een gebouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:48

Zooooo dat is inderdaad een "beetje" water. Kan mij voorstellen dat je er nu niet teveel aan doet als je daar toch wil gaan bouwen. Maar ik ben bang dat je het met zand alleen echt niet droog (droger) gaat krijgen.

Afdak is mooi opgeruimd, is de grond onder het afdak wel wat droger?

En wat een leuk beest is die Tika toch!