Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:36

Heeft iemand tips hoe je het beste een metalen zadelkast (kleinste model) het beste kan indelen? Ik heb al heel veel spullen weg gedaan want ik had eerst een hele grote kast.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 13:06

fjordjes schreef:
Heeft iemand tips hoe je het beste een metalen zadelkast (kleinste model) het beste kan indelen? Ik heb al heel veel spullen weg gedaan want ik had eerst een hele grote kast.

Wat zijn je afmetingen? Ik heb ook een metalen kast, maar dan 1 van 2 meter hoog. Wil wel even een foto maken vanavond!

fjordjes

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 15:46

106x60x60

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:47

Kun je er geen plastic bakken opzetten fjordjes? Ik heb ook ooit deze kast gehad, was mn eerste kast ooit en mn broer heeft er toen een kist voor onder de kast gemaakt van hout, misschien ook een optie?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:04

Nou mijn kast staat in de zadelkamer waar anderen ook bij kunnen. Ik wil niet dat mijn spullen worden gebruikt door anderen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:56

Even een vraag. Ik wil eigenlijk wel een mooie houten kast maken van bijv steigerhout. Komt wel in een schuur maar moet dus wel tegen wat vocht kunnen. Wat waren jullie ongeveer voor kosten kwijt en hoe ziet hij er uit? Er hoeven niet persee zadels in, het wordt evht voor dekens dekjes en wedstrijdspul bijvoorbeeld

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:12

Jester_ schreef:
Even een vraag. Ik wil eigenlijk wel een mooie houten kast maken van bijv steigerhout. Komt wel in een schuur maar moet dus wel tegen wat vocht kunnen. Wat waren jullie ongeveer voor kosten kwijt en hoe ziet hij er uit? Er hoeven niet persee zadels in, het wordt evht voor dekens dekjes en wedstrijdspul bijvoorbeeld

Mijn kast is van goed eikenhout; hout was wel wat duurder (precieze prijs zou ik even aan mijn vader moet vragen) maar ik heb er dan zeker ook een hele fijne en goede kast aan over gehouden; alleen wel loeizwaar :Y)
Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:30

Wauw gaaf! En groot ook wel? Heb je ong idee wat het gekost heeft?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:50

fjordjes schreef:

Ik weet niet hoe groot mijne precies is maar kan m wel opmeten en even foto's maken. Heb ook een kleine metalen kast. Doodonhandig maar het is helaas niet anders..

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 23:38

Jester_ schreef:

Daar ben ik ook benieuwd naar!! Zou heel graag een kast naar eigen wens willen maken maar ben benieuwd wat een kast met kwalitatief goed hout zou moeten kosten.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 07:54

mcjv schreef:
Jester_ schreef:

Daar ben ik ook benieuwd naar!! Zou heel graag een kast naar eigen wens willen maken maar ben benieuwd wat een kast met kwalitatief goed hout zou moeten kosten.

Wij waren voor alles bij elkaar rond de €350 kwijt (hout, slot, schanieren en nog wat schroeven etc.) :j Even een investering maar nu heb ik wel echt een kast voor jaren!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:10

Ik zal mijn kast wel even een foto van maken.. ik heb er zo een klein lade kastje in wat je bij de xenos en blokker etc kan kopen.. past er net in maar handig is het niet.. ik ga hem vanmiddag ook maar weer even uitmesten, ik heb bijvoorbeeld al drie paar beugelriemen erin liggen als reserve hahaha die kan ik mischien beter thuis op bergen... zulk soort dingen moet ik even veranderen mischien valt het dan wel mee met de ruimte. Ik geloof wel dat die van mij een tikje hoger en breder is dan de kleinste versie van die metale kastjes.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:13

RiannaB schreef:
Ik heb laatst nog eens een foto gemaakt hoe ik mijn 'nieuwe' kast op de nieuwe stal in gebruik heb.
Ben met sommige dingen nog niet helemaal tevreden en die laarzentas voor m'n zadel vind ik ook onhandig, maar geen idee hoe ik die anders kwijt moet.

[ [url=m/euspe3.png]Afbeelding[/url] ]

Heel netjes,maar waar heb jij de rest van je spullen dan ?Dekens ,dekjes ,spuitbussen Ehbo spullen.Ikdroom ook van zo'n overzichtelijke kast ik heb alleen te veel spullen.Ik zoek alles wel iedere keer uit maar heb ze toch nodig ,denk ik dan.

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:58

Inmiddels heb ik er een 2e kast bij op stal omdat het erg proppen werd met de spullen voor 2 paarden in 1 kast.
Heb nu alles wat ik nodig heb op stal en de rest thuis in een apart kamertje.
Afbeelding

Afbeelding

En thuis (moet nodig weer eens opruimen :') )
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 10:59

Oh wow die thuiscollectie :oo

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 11:07

Ergste is dat er ook nog een deel in de schuur en bijkeuken ligt. Eens in de zoveel tijd neem ik (of mijn man) alles weer mee naar boven :') .

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:10

snorremans schreef:
mcjv schreef:

Wij waren voor alles bij elkaar rond de €350 kwijt (hout, slot, schanieren en nog wat schroeven etc.) :j Even een investering maar nu heb ik wel echt een kast voor jaren!

Als je de afmetingen nog hebt, zou je die dan eventueel naar me door willen sturen? :D Heb ik een soort beginnetje. Dit is wel echt een handige lijkt mij.

RonH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:42

Ik wil een zadelkamer gaan inrichten en heb hier hele leuke voorbeelden gezien. De ruimte is nu nog helemaal leeg. Hoe breed moet het stuk zijn waar het zadel hangt? Stel ik reserveer 1 mtr breed voor een kast en dan 60cm voor het zadel. dan hou ik 40 cm voor andere zaken ernaast over. Of sla ik de plank nu helemaal mis?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:47

Wat voor zadel heb je RonH? Volgens mij heb ik ook 60cm gerekend voor mijn nieuwe kast.

Morgen gaat mijn vader mijn kast bouwen, dus hopelijk kan ik die hier binnenkort plaatsen :D

RonH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:57

Ikzelf heb voor mijn tinker een breed hulsebos zadel, maar ik ben meer op zoek naar gemiddelde afmetingen. We kunnen het nu gaan bouwen en ik wil wel dat er voldoende ruimte is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:01

Afbeelding
Mijn zadelkast *\o/* Hij weegt meer dan 100kg en hij moet nog naar stal verplaatst worden haha. Afmetingen zijn trouwens 180cm hoog, 100cm breed en 70cm diep. De zadelsteun hangt net te hoog ben ik bang, dus dat wordt op stal even passen en anders lager hangen. Die dingen die erin liggen zijn trouwens van die vacuüm handvatten om hem op te tillen.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 17:40

Ik heb ook 2 houten zadelkasten.
Zelf gebouwd, maar wegen ook vreselijk zwaar.
Na een paar keer moeizaam verzetten, heb ik er grote wielen onder vastgezet.
Helemaal geweldig.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 18:03

Hier ook wielen onder de kast gezet, zo fijn! Zou geen kast willen zonder wielen, of je moet echt zeker weten dat je hem nooit hoeft te verplaatsen.

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:17

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:43

beatje schreef:
RiannaB schreef:
Ik heb laatst nog eens een foto gemaakt hoe ik mijn 'nieuwe' kast op de nieuwe stal in gebruik heb.
Ben met sommige dingen nog niet helemaal tevreden en die laarzentas voor m'n zadel vind ik ook onhandig, maar geen idee hoe ik die anders kwijt moet.

[ [url=m/euspe3.png]Afbeelding[/url] ]

Heel netjes,maar waar heb jij de rest van je spullen dan ?Dekens ,dekjes ,spuitbussen Ehbo spullen.Ikdroom ook van zo'n overzichtelijke kast ik heb alleen te veel spullen.Ik zoek alles wel iedere keer uit maar heb ze toch nodig ,denk ik dan.

Heel makkelijk, die heb ik niet :D
Dekens gebruik ik niet (en de dekens die ik nog heb liggen thuis op zolder), alleen een regendeken heb ik in m'n kast voor geval van nood en ik wil m'n zweetdeken er nog om dezelfde reden in leggen.

Dekjes gebruik ik ook niet, ik heb een boomloos zadel en daar moet een pad onder.

EHBO spullen heb in in een klein tasje in de kast (thermometer, vaseline, ontsmettingsalcohol, tekentang etc)

Spuitbussen zou ik ook niet weten waarvoor ik die nodig zou hebben. Ik heb wel vliegenspray en antiklitspray maar meer niet.

Dus als je weinig spullen gebruikt (ik ben een recreatieruiter, m'n paard staat 24/7 buiten en ik hobbel af en toe wat met hem rond, doe grondwerk etc) heb je ook weinig ruimte nodig. En hou je met een grote kast dus lekker veel ruimte over. Alleen de zweetdeken wil ik er nog wel in leggen en ik heb ook nog een longeersingel thuis liggen die er nog in moet. Maar dat was het dan ook wel.