Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Ik denk dat 2 meter een beetje smal is wanneer er een Belgje doorheen moet. Ik heb mijn paden best breed (3,5 tot 4 meter) Dus ik zou zeggen 3 meter minimaal. De hoeken afronden, zodat ze geen haakse bochten hoeven te lopen als ze rennen. Verder is het prima, ook al hebben ze ergens ruzie over, kan de ander altijd nog weg en wordt niet in een doodlopend stukje gevangen. Ik zou ook minimaal 2 eetplekken proberen te maken, zodat weggejaagd paard altijd nog ergens anders terecht kan. Je kunt nog meer plannen en tips vinden op http://www.paddockparadijs.nl
Dyonne schreef:Wat ik me afvraag, zijn er eigenlijk mensen hier die een Paddock Paradise hebben en op een grond wonen waarbij pony's absoluut niet in de wei kunnen in wintertijd?
Zelf woon ik onderbemalen veengrond. We hebben het weiland wel gedraineerd. Vorig jaar stonden ze er noodgedwongen iets langer nog op in het najaar, dan staan ze gewoon tot de kogels in de bagger.
Nu voor de winter lopen ze in de rijbak. En daarnaast heb ik een soort van winterpaddock gemaakt. Verhard met betonplaten zodat ze droog kunnen staan. Gewone stoeptegels waarover ik vaak lees zou hier ook niet blijven liggen, dat zakt gewoon weg.
DubbelDun schreef:@Unseen : het was ook niet positief bedoeld
Téveel McD is tenslotte voor onze gezondheid ook niet zo best