Ik gebruik green valley buzz off, al het hele jaar en als je die van mij naast andere paarden zet dan heeft zij amper vliegen. Verder een eigen mengsel van tea tree, citronella, lavendel, komkommer olien aangevuld met kruidnagel.
MarjanB
Geplaatst: 14-09-23 20:22
Ik heb Veerust, deet en een of andere stinkende meuk
Hera is vandaag bij de osteopaat geweest. Ze is ff goed onder handen genomen en ben benieuwd hoe ze voelt
Laatst bijgewerkt door MarjanB op 14-09-23 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Pittig dagje vandaag…. Zat om 7.10 op de fiets naar mijn werk (23km) en was om 18.00 weer thuis. Gegeten, paarden water gegeven en zat om 18.40 weer op de fiets richting bijrijdpaard. Lekker gereden en nu net thuis en WEEKEND!
Nee hoor, dat niet. Ik werk veel thuis en kom niet zoveel op mijn werk, maar ik probeer wel met enige regelmaat te fietsen. Ik heb wel een e-bike hoor en trap lekker door. Kom frisser thuis in mijn hoofd dan dat ik met de auto ga
@belker: leuk om het verschil te zien. Goed bezig! @Boemel: leve de E-bike ik wil ook niet meer zonder. @karin: schaduwen zijn ook eng, je weet nooit wanneer ze je bespringen
Hier fris maar lekker zonnig en de paardjes lekker buiten geslapen.
Vanochtend maar weer eens een ritje gedaan en hoe was het spreekwoord ook weer van die vos en zijn streken Boon was rustig/lui tot we een smal paadje met veel bochten deden én er in de verte 2 paarden naar ons toe kwamen gereden. Eenmaal op het bredere pad en de 2 andere paarden waren over gestoken moest er blijkbaar iets uit. Ze vergat even dat er voor haar leeftijd van 6 nog een 2 stond Bokjes, gilletjes en een pittig galopje, 50 mtr verder was ze weer haar oude zelf
Belker
Geplaatst: 15-09-23 12:56
Fris ritje DF, maar fijn dat ze weer zichzelf werd. Trek jij dat met je lijf?
Hier vanmorgen rondje gemend. Johnny was ook mee en die vond het ook zwaar….. maar kwam zonder al te veel zweet thuis Dus het viel wel mee.
Boon was wel een beetje bezweet, maar die zweet al snel, die staat met dit weer al met een natte borst gewoon in de paddock. Mijn lijf vind die fratsen idd minder leuk, maar het alternatief is er niet meer op stappen en dat is me nog 'een brug te ver'
Groot gelijk DF. En wel herkenbaar. Soms is het mijn lijf ook teveel. Ik ben deze week al de hele week slecht door een midweek vakantie en jubileum RV.
De 'herstel'tijd wordt ook steeds langer, dat merk ik ook, maar daar hebben ze aspro'tjes voor uitgevonden toch Verder moet ik meer de "Bonsing"*-methode toepassen. *Mijn oude buurman die 94 is geworden en 'elke dag een draadje' als motto had
Klopt, herstel kost meer en ik wil ook nog zo graag. Dus grenzen zijn ook makkelijk niet aanwezig….. Nouja, rustig aan doorgaan en het lijntje idd heel houden.
boemel
Geplaatst: 15-09-23 15:41
Mijn lijf wil ook even niet zo meewerken helaas (fibromyalgie). 4 dagen bureauwerk is altijd eigenlijk een brug te ver, maar helemaal met de enorme drukte op kantoor en met na vakantie.
Paardrijden is bij mij eigenlijk het enige dat nog goed gaat en me soepel houdt. Nou ja en fietsen op een e-bike dan, maar paardrijden is leuker
Lijkt me erg als paardrijden ook steeds lastiger wordt.
Ik heb vanmorgen eerst Tess gelongeerd. Heel veel looplust had ze niet, maar ze wordt steeds dikker en stijver, dus doe het toch af en toe maar.
En daarna heb ik Mirtje gedaan. Ben gaan oefenen met krukje en hangen. Dat krukje boeit d’r niks en dat hangen ook niet, maar dat ik ineens 50cm groter wordt, dat boeit haar wel wat, want ze gooide letterlijk en figuurlijk dr kont tegen de krib . Na een paar keer ging het goed en ben ik gestopt. Van de week nog een keer oefenen.
Ik heb diegene die haar Zadelmak gaat maken geappt, dat het wat mij betreft zou mogen. Eigenlijk wilde ik pas eind Oktober, maar aangezien ik zelf moet helpen en de dagen steeds korter worden, toch maar wat eerder.
Phoe we hebben net een nieuwe pomp besteld voor ons nieuwe puntstuk en allemaal nieuw leidingwerk. Grrr eur 1500,00 verder
Trekker met de rijbaksleep gaan zo richting werkplaats. We laten een wieltje aan de sleep maken, zodat ie niet meer tegen de keerwanden aan kan komen
Ook niet fijn Boemel. Ik moet weer beginnen met sporten, cardio fitness, dat is goed voor mijn lijf, maar ik voel me nu niet lekker. Verder wil ik graag de back on track houdingscorrector. Maar eens kijken wie die in de winkel heeft zodat ik de juiste maat kan vinden.
DubbelFun
Geplaatst: 15-09-23 15:50
Paardrijden houdt me idd soepeler, maar dan zonder die fratsen...die werken eerder averechts
@boemel: Een hoop geld, maar ik denk dat die pomp zijn geld wel gaat opbrengen en dat wieltje aan de sleep lijkt me ook een goede aktie.
Boon vond de grote versie van mij ook engachtig, maar ik heb er een stoel naast gezet en ben haar 'op hoogte' gaan borstelen. Na 3x wat het goed. Een eerder paard van me is nooit gewend aan het feit dat ik weleens op een hek moest klimmen om op haar rug te stappen, dan was ze gewoon weg. Vanaf de grond of een blok was geen enkel probleem, maar dat hek ??
Net voor het eerst gelest met mn grote vriend. Was voor mij weer voor het eerst in 6 jaar Vooral veel gestapt en wat gedraafd en ging helemaal niet slecht. Was ook bij nieuwe instructeur, dus altijd even afwachten ook, maar beviel heel goed. Op naar volgende week!