[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:27

Jeetje heftig. Mochten jullie de paarden moeten evacueren, ik kan plek maken voor 2 op een deel van de track en een weitje. Is wel in Gelderland, maar hoog en droog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:27

Fijn dat jullie het droog houden tot zover! Ik hoop dat dat zo blijft. Wat een drama's spelen zich af zeg. Hartbrekend gewoon.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 17:53

Daihyo schreef:
Jeetje heftig. Mochten jullie de paarden moeten evacueren, ik kan plek maken voor 2 op een deel van de track en een weitje. Is wel in Gelderland, maar hoog en droog.

Dankjewel nu staan ze ergens waar echt de maas niet kan komen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 08:22

Okee gelukkig!

Dierenarts is gisteren toch nog geweest, want het been werd dikker en hij liep er niet lekker op. Nu antibiotica en novacam voor de zekerheid.
Vandaag de boel repareren. We hadden nog 2 reservepalen liggen en hebben bij vrienden even snel een grondboor en houten hamer kunnen lenen. Gister nog een lading nieuwe prikpaaltjes gekocht, want die hadden we ook niet meer op voorraad.
De trekauto is (alweer :x) niet okee, dus we kunnen even niet met een karretje een lading palen halen, dus ik hoop dat ze de boel nu toch wel weer heel houden. :+

Oh we hebben een nieuwe bewoner van onze schuur naast de zitmaaier <3
De zitmaaier trok het slepen niet zo goed, dus we hebben een iets zwaarder exemplaar.
Leuk is ie he!

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:29

Ik ben bezig met mijn afrastering van de binnenkant , hoogste koord komt ongeveer op 120, hoe hoog zouden jullie de 2e laag doen? Ik was eigenlijk niet van plan nog een derde en hele lage te doen Ivm hoog gras en geen kleine paardjes (vooralsnog in ieder geval), kan dat prima of is dat een slecht plan?

Daihyo, leuk ding!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:56

Wij hebben in de binnen omheining ook maar 2 draden.
Geen idee hoe hoog. Wij hebben de hoogste op ongeveer een meter. De onderste denk ik dan 50cm ofzo?
Alles staat weer. We hadden halverwege een knik zitten omdat we achterin de hooibak met de roosters gelegd hebben. We hebben nu het draad maar recht doorgetrokken naar achteren en dus een strook van de wei erbij getrokken op deze manier. Dat was met draad handiger. En gezien de lompheid van een van de blondjes ook wel veiliger. Denk ik :+
Afbeelding

Afbeelding

Ik had een ander weitje open gezet met het idee: dan staan ze daar te eten. Dat ging even goed. Maar ineens stonden ze er weer met hun neus boven op. Stalkers :+
Afbeelding

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:05

Prairy schreef:
Ik ben bezig met mijn afrastering van de binnenkant , hoogste koord komt ongeveer op 120, hoe hoog zouden jullie de 2e laag doen? Ik was eigenlijk niet van plan nog een derde en hele lage te doen Ivm hoog gras en geen kleine paardjes (vooralsnog in ieder geval), kan dat prima of is dat een slecht plan?

Daihyo, leuk ding!

Hier ook maar twee draden. Ik wilde oorspronkelijk drie doen zodat ze net wat minder ver onder het draad door kunnen eten, maar met oog op minder snel in de draad belanden met rollen of wel een keer trap oid niet meer gedaan.

Als afstand tussen de bovenste en tweede draad heb ik precies de afstand genomen tussen de bovenkant van mijn vingers en de onderkant van mijn elleboog :D . Dan is het altijd gelijk en dat "meetinstrument" heb ik tenminste altijd bij me :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:07

Haha dat is best wel slim eigenlijk :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:38

Ik heb 120 - 75 en 30 en voorheen ook nog 15 toen de shet er nog stond

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:44

Ja handig is dat hè, ik heb maar 1 draad (allemaal binnenomheining omdat de wei compleet omheind is met gaas) en alle isolatoren op elleboog hoogte.
Vandaag naar EquiDay geweest en op terugweg een nieuwe slowfeeder opgehaald, zodat ik meer voerplekken heb waar het hooi droog in blijft.
Paaltje er achter gezet en met touwtjes vast gezet. Wilde geen ijzer, ivm tanden maar zo verticaal lijken ze hun tanden niet te gebruiken (tot nu toe, dus hopelijk blijft dat zo)
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:27

Met maar 1 draad, ben je dan niet bang dat ze eronder kruipen / gaan snacken en dan hun kop ineens omhoog doen en vast zitten? Ik ben misschien iets te goed in doemdenken hoor :')

Hier heb ik ook de buitenomheining volledig gaas.

Die slowfeeder ziet er wel goed uit! Makkelijk zelf te maken ook denk ik. Ik ga mijn man nog maar een opdracht erbij geven :+ Moet natuurlijk wel voorkomen dat hij zich gaat vervelen :=

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:15

Ja deze was qua prijs niet zelf te maken maar is wel een goed voorbeeld voor de volgende als deze goed bevalt.
Mijn merrie eet tot 5 cm voor de draad, mijn ruin houdt nog net de randjes bij. Beide veel respect voor de draad. Alleen om het weitje staat stroom, verder de track en paddock niet. Heb aan de straatkant niet voerenbordjes hangen, ging ruin mee spelen, 1x stroom er op en weer klaar.
Voorbeeldig stel is het ;)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:18

Mooie voerruif idd. Die is goed na te maken. Gebruikt iemand hier een kliko met gaten?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:20

Nee maar als iemand een kliko (nog geen slowfeeder) wil hebben, wij hebben er een paar staan waar we niks mee doen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:33

MarliesR schreef:
Prairy schreef:

Daihyo, leuk ding!

Hier ook maar twee draden. Ik wilde oorspronkelijk drie doen zodat ze net wat minder ver onder het draad door kunnen eten, maar met oog op minder snel in de draad belanden met rollen of wel een keer trap oid niet meer gedaan.

Als afstand tussen de bovenste en tweede draad heb ik precies de afstand genomen tussen de bovenkant van mijn vingers en de onderkant van mijn elleboog :D . Dan is het altijd gelijk en dat "meetinstrument" heb ik tenminste altijd bij me :D

:D
Ik had een houtje van precies 50cm, maar dat heb ik niet altijd bij me inderdaad hahaha.

Wij hebben heel hard gezucht dit weekend. De betonnen keerwand die de basis van de schuilstal wordt, hebben we in de Epoxy gezet. Had ‘m al op kleur laten mengen (7016) maar het werd groen toen de verharder erin ging.

Dus eerst de mestplaats geprobeerd. Dat was mintgroen. Echt serieus. Na een halfuur nogmaals gerold en toen werd het soort van grijs (met groen). De panelen die te ver gedroogd waren bleven groen. Lelijk!

Schuilstal is redelijk geworden. En wel grijs. Wat een gekke toestand niet? Ga maar eens een mailtje sturen.
Afbeelding

Afbeelding

En de voor en na van de schuilstal in 1 foto:

Afbeelding

Op zich blij mee. Want het valt meer weg in de bult qua kleur nu. En makkelijk schoonmaken straks :-)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 09:38

Het is wel mooier vind ik, het valt meer weg. Het lijkt wel verweerd koper zo. Wel apart ja.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:10

hahah wat een onaangename verassingen met die verf.

Wat betreft draadjes: wij hebben alles best laag staan. Hoogste is max 1 meter. 2e draad op 40-50cm denk ik. Dat is voor de KWPNers ruim genoeg en voor de shet net laag genoeg. Waarom wil je je draad zo 'hoog'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 10:53

Ik heb het denk ik op 1.10 maximaal. Gaat prima.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:36

Ons bovenste draad zit op 120cm en de onderste op 65cm. Expres vrij hoog omdat ik wil dat ze de gemengde haag aan hun kant straks kunnen snoeien en dat ze het gras kunnen eten zodat het niet tegen de draden komt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:37

pol013 schreef:
hahah wat een onaangename verassingen met die verf.

Wat betreft draadjes: wij hebben alles best laag staan. Hoogste is max 1 meter. 2e draad op 40-50cm denk ik. Dat is voor de KWPNers ruim genoeg en voor de shet net laag genoeg. Waarom wil je je draad zo 'hoog'?

Omdat ik dat eerder in het topic al eens gevraagd had en dat was het gemiddelde toen geloof ik :') maar misschien heb ik het verkeerd onthouden en is dat de hoogte van de palen. Kan ze inderdaad ook iets lager doen, op een meter ofzo en dan nog één op 50 bijv. Of eerst kijken hoe het gaat met 1 draad, dat kan ook. Dan kan ik met de rest mooi de track in het bos afmaken later (heb nu alleen voor in de wei besteld, beetje kosten spreiden haha)

Malenka, dat was ook een beetje mijn insteek inderdaad, dat ze niet de haag te laag gaan snoeien en dat het hoge gras er niet steeds tegenaan komt. En ze daar ook een beetje kunnen grazen.

Lastig als je die pappenheimers nog niet hebt :+
Laatst bijgewerkt door Prairy op 19-07-21 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 14:38

Ik lees alleen maar mee omdat we nog niet bezig zijn met de praktische uitvoering maar wil jullie bedanken voor het delen van zoveel informatie! Als het lukt om een aannemer te vinden voor de fundering en het metselen van de borstwering dan wordt de constructie van onze schuilstal/schuur in november geplaatst en gaan we (eh mijn allerliefste man) de schuilstal afwerken in de maanden erna. In de tussentijd worden de weides ingezaaid, paden gemaakt van paddockroosters, paden gekeerd, bak gekeerd en beplanting neergezet en uiteindelijk afrastering. We streven naar april/mei om de paarden te laten komen. Ik blijf fanatiek meelezen en af en toe een vraag stellen en ik hoop in de toekomst ook antwoorden te kunnen geven.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:49

Als alles goed gaat, ga ik dinsdag deze meneer met de grote oren halen. 6 weken op proef mocht het niet bevallen mag hij terug, maar daar gaan we natuurlijk even niet van uit ;)

Het is een Franse volbloed van 7 jaar oud.

Afbeelding

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:13

Prairy schreef:
Als alles goed gaat, ga ik dinsdag deze meneer met de grote oren halen. 6 weken op proef mocht het niet bevallen mag hij terug, maar daar gaan we natuurlijk even niet van uit ;)

Het is een Franse volbloed van 7 jaar oud.

[ [url=m/4GzKgh.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/* Wat leuk, gefeliciteerd!
En fijne proeftijd!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-21 20:13

Het voordeel van het hoge water is dat we het zand mooi konden hergebruiken in de PP

De inloop stal heeft een mooie laag zand gekregen

Afbeelding

En op onze biggen/paddockroosters is ook een flinke laag gegaan. Voor nu meer zand dan roosters zichtbaar, naar zolang er nu geen modder meer komt is mij het goed

Afbeelding

HEt is al goedgekeurd door de bewoners

Afbeelding

We hadden liever geen hoog water gehad natuurlijk..maar fijn dat we nu nog wat aan het zand hadden.

Zo zag het eruit voor er zand op kwam

Afbeelding

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:44

Fijn Maartje, goede besteding van het zand. Mooie moddervrije paddock erbij zo!
Wat voor biggenroosters heb je liggen, de betonnen of kunststof? Verder geen schade bij jullie?