Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 02:22

Fijn dat jd nig ff een stapritje hebt gemaakt.
Ik twijfelde...toch niet gegaan.

Flink wateroverlast op veel plekken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 04:43

Hier enorm meegevallen...water is al weg.

Hier hadden we ons portie dit jaar ook alweer even gehad met de ijzel en sneeuw aan het begin van het jaar,nu een ander aan de beurt :P

Nu voorlopig even droog dus hopelijk zakt het water bij iedereen weer weg,wat een ellende. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 06:30

Goedemorgen allemaal, ik kom ook weer even uit de "leesstand", ben bezig met werk en andere dingen dus ik volg jullie wel, maar post niet meer dagelijks. Voor iedereen die baaldagen heeft, last van lijf en leden, wateroverlast en gedoe met hun paarden uiteraard sterkte.

Hier gisteren de hele dag droog, gisteravond ging het even flink tekeer (woon in de buurt van Monmaster) en ik heb de paarden toch maar binnen gezet.

Verder heb ik een rottijd achter de rug..... Een tijdje geleden schreef ik dat mijn mooie, lieve merrie een vervelende waarschijnlijk langdurige blessure leek te hebben en dat klopte |( . Intussen is het alweer een aantal weken geleden dat ik haar heb laten inslapen. Man, wat een ellende. Ik ben vaak met vriendinnen mee geweest als ze afscheid moesten nemen en dan kan ik alles heel goed relativeren, maar als het dan op je eigen paard aankomt wordt dat een stuk lastiger. Ik heb bijna 10 jaar van haar mogen genieten en daar ben ik dankbaar voor.

Intussen heb ik een ander jong (4 :)) jarig) paard gekocht. Een ontzettend lief dier, maar wat vind ik zo'n eerste periode lastig! Het duurt gewoon een hele tijd voordat je het dier kent en uiteraard wil ik eigenlijk alleen maar mijn andere paard terug, maar ja :o , daar is niets meer aan te doen.

Nou dit is zo'n beetje wat ik te vertellen heb, ik ga zo weer aan het werk. Fijne dag allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:08

Potver [***], heel veel sterkte!
Maar hoop oprecht dat je veel plezier van je nieuwe paard mag krijgen :(:)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:10

Bah, [***], sterkte! Ben wel benieuwd naar je nieuwe aanwinst natuurlijk! En inderdaad, je bent zo weer een jaar of langer verder voor je weer echt een band hebt en weet wat er gaat gebeuren

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:32

Leuk nieuwe aanwinst. Sterkte met het verlies!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is hier al flink opgedroogd. Gisteren stond het nog blank!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 07:55

Afrab, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.... Het verdriet om je andere paard vult dat niet op.... I know!
Zelfs na drie jaar denk ik, ach wat had Jordy dit leuk gevonden of wat had hij hier van genoten....
Voordeel wat ik heb, is dat ik niet kan vergelijken ivm ras, geslacht.

Leuke foto's fabster.... Idd hier ook alles weer droog. Alleen die verengende poep opruimen... Hel!

Sandra... Lijkt me lastig, maar doe waar je je goed bij voelt. Ik denk dat je wel moet oppassen dat je niet op een of andere sektarische stal te recht komt, waar je straks niks over je eigen paard te zeggen hebt.

De meiden mogen pas aan het einde van de middag het land op, tis nu te nat... Ze stonden enigszins teleurgesteld voor het draad te kijken...

Ik wens iedereen een fijne dag... Sterkte voor degene die het nodig hebben....

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:00

Sterkte [***] met het verlies
En gefeliciteerd met je nieuwe paard..Hoe dubbel.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:21

Fabster schreef:
[ [url=m/5rPm7g.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2IV2YF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nskWfU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is hier al flink opgedroogd. Gisteren stond het nog blank!

Je zwembad valt me op, heb je daar geen zeil op liggen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:24

Nee, die maken we gewoon elk jaar schoon. Maar een zeil zou wel beter zijn. Hebben we wel liggen, trouwens, maar ja. Bij zoveel water wat uit de lucht komt, ligt t zeil ook op de bodem.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:35

[***] sterke. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Hier is 3/4e van de bak weer droog maar ik wilde zo buiten gaan rijden. 3e keer een nu ook lang de weg ben benieuwd

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:52

dynamiek schreef:
DubbelDun schreef:
Ik zal straks een foto plaatsen als de batterij weer vol is :D

Kan je zien hoe plaatselijk het is, waar valt de bui.
hier is de grond katsdroog we zitten tegen de kootwijkse duinen aan dat merk je goed in je tuin en je weide van mij mag er meer vallen de wei kan het goed gebruiken :o

Het kan zelfs nog zo zijn dat er verschil is tussen bij jou en mij! Hier is er gisteren in een 2 tal buien 22 mm gevallen. Buitenbak is nu prima, paddock een paar kleine plasjes. Tuin en wei kan het inderdaad goed gebruiken.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:03

Oh sterkte [***]. Een nieuw paard neemt idd de plaats van de vorige niet in.

Heel veel verschil in water overal.
Heb paarden sinds gisterenavond op stal. Als het vanavond even droog is mogen ze wat op de paddock.
Wij hadden zelfs water binnen in de berging, door de achtermuur.
Hopelijk eindelijk een signaal aan de vriend dat er toch echt iets aan die muur gedaan moet worden. := >;)

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:06

sterkte met het verlies vn het paard,wat verschrikkelijk.hier gisteravond een bui gehad,4 mm
dus dat valt mee.wel goed voor de tuin en het gras.zometeen worden er 16 balen kuil gebracht. dan
heb ik mijn wintervooraad weer binnen. :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:06

Sterkte [***] :(:) en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst...dubbel hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:12

@[***]: sterke. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dit soort dingen heeft tijd nodig, veel tijd :(:)

Hier is al het water weer weg op de grote plas rond de dompelpomp na, dus die mag zo aan de slag. Ik had mijn gewone lage schoenen aan en om die aan te sluiten heb ik echt laarzen nodig :D
Gisteren moesson en nu alweer in de korte broek, we gaan echt tropisch worden...

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:26

Sterkte [***]. Hopelijk kun je snel gaan genieten van je nieuwe vriendje.

Zwembad gaat hier binnenkort ook weer op. Zelfde formaat alleen rechthoekig. Het zeil houden wij omhoog door een schrobber eronder te zetten. Scheel echt heel veel.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:28

Sterkte [***], dat is geen leuk nieuws :(:) wennen aan je nieuwe paard en elkaar leren kennen kost tijd, maar je zal ook met je nieuwe paard weer plezier gaan beleven :) dat neemt het missen van je oude paard niet weg natuurlijk.

Hier zwommen gisteren drie eendjes op de wei :+ het is dus nat haha. Nu wel droog dus hopelijk trekt het snel weg.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:29

:(:) [***]!
Bij een nieuw dier realiseer je je vaak pas hoe vanzelfsprekend alles ging met zijn/haar voorganger!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:42

Afab ik hoop dat je snel een makkelijk een mooie band met je nieuwe aanwinst kunt opbouwen. Lijkt me inderdaad best lastig om afscheid te moeten nemen van je paard. Ik heb dat nog nooit hoeven doen, maar er loopt er nu 1 van 29 en 1 van 22 dus zit er wel een keer aan te komen. Sterkte!

Hier is heb lekker zonnig. nog wel wat plassen maar verder droog.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:42

Sterkte [***]! Heb je een foto van je nieuwe aanwinst?

Hier ook alles weer droog gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:50

[***] Y;(

Ik heb ondertussen nog 2 extra mails verstuurd naar stallingsmogelijkheden, tis nu wachten op een antwoord. De ene is echt een opfok, ook wel een eindje van mijn deur, maar wel op mijn woon-werk route. Het is een nieuw bedrijf, ziet er op foto netjes uit. De andere is gewoon een wei van 3,3 ha met schuilstal waar de eigenaar een hengsten en ruinen kudde wil laten lopen. Ik wacht rustig af op een antwoord en beslis pas als ik alle opties bezocht heb. Heb trouwens kennissen die ook mee aan het rondkijken zijn.

Hehe, eindelijk wat droger! Mijn balen hooi hebben gisteren zwemles gehad. De waterput was over gelopen en mijn voorraad stond onder water. Gelukkig ziten ze ingewikkeld, dus ik hoop dat ze niet te veel water binnen gehad hebben. Ik kan me nu geen slechte balen veroorloven.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 09:54

Om daar nog even op in te haken, ik vind dat je als pensionhouder, zeker van een kleinschalig pension, gerust "eisen" mag stellen. Je stelt wel je erf open en als je je niet fijn voelt bij bepaalde zaken, dan mag je die toch gerust weigeren?

Iedereen is vrij om bij jou te komen staan en kans dat het goed gaat is groter als je met gelijkgezinden op het erf staat.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 10:17

Goede morgen hier eindelijk weer wat droger.
Dochterlief is al begonnen met uitmesten en ik neem het zo over.
Is voorlopig even gehannes want Tika mag niet op de boswei vanwege de kalkoen met kuikens, ja ze leven nog steeds <3
Kalkoen verdedigd haar kuikens, paarden wijken dan maar Tika pikt dat gedrag niet en gebruikt haar beentjes.
Dus madam moet in de rijbak blijven en met uitmesten dus op een stal blijven zodat wij op en neer kunnen rijden maar de mesthoop.

Nog steeds geen processie rupsen gezien en die zijn normaal allang naar beneden geweest dus ben benieuwd of en hoeveel last we daar dit jaar van krijgen.
Ook altijd een reden dat de paarden in deze tijd nooit op de wei mogen.

[***] heel veel sterkte met het verlies van je lieve merrie :(:)
en gefeliciteerd met je nieuwe paard
de een vervangt de ander niet maar het verzacht toch de pijn, de band met je nieuwe paard moet nog groeien

fabster leuke foto's en inderdaad redelijk droog bij jou!