Ik sta echt te kijken van wat sommige mensen hier uitgeven aan bijvoorbeeld een stalling met alleen weidegang
Maar ook de frequentie waarmee bijvoorbeeld osteopathen, zadelmakers en supplementen worden "aangeschaft".
Wellicht dat het hier in het Noorden nog wat ouderwets gaat maar ik koop een goed zadel, welke jaren meegaat. Ik kan zelf beoordelen of het nog past. Als mijn pony geen klachten vertoond komt er geen da, ostheopaat of fysiotherapeut op het erf.
Ze gaat 4x per jaar naar de hoefsmid a 25 per keer.
Om haar door de rui heen te helpen en tegen zandophoping krijgt ze iedere dag een beste scheut zonnebloemolie a 2 euro de liter. Werkt net zo goed als lijnzaadolie.
Mijn kosten zien er vanaf maart als volgt uit (wegens wisselen van middelmatig grote naar kleine stalling aan het bos)
Stalling 100 pm
1 zak brok per maand 13
1 zak peen 3.50
Hoefsmid,wormenkuur en vaste da kosten (enten en tandencheck 1x pj)15 pm
Aanvullende zaken als olie, een nieuw halster, zak appels etc max 20 pm
Totaal per maand afgerond 160 euro.
Tel daarbij op eens een deken via mp, een nieuw bitje of een keer een clinic en je zit op zo'n 175 pm.
Als het 575 was geweest kon ik het nog steeds betalen echter kan ik dan niet meer iedere week uit eten en 3x op vakantie en dat is, voor mij, ook belangrijk.
ik denk altijd maar zo: zolang mijn pony gezond en tevreden is en ik een reservedeken en pad heb liggen ben ik tevreden en is het goed zo. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het nooit zo goed begrijp, al die extra's...er zijn naast je paard toch nog zo veel meer leuke dingen om te doen die ook geld kosten?