criollo_yess schreef:Die van jou Tinky12 ziet er wel heel erg hetzelfde uit als die van mij hoor! En hier nooit een paard erin gehad of problemen met rasterwerk. Rand is ongeveer een halve meter hoog. Zelf maken kan natuurlijk ook. Idd als je handig bent en de juiste spullen hebt. Dan zal je vast wat goedkoper uit zijn.
Die vaten kun je voor een € of 50 kopen, kun je 2 bakken uit maken. Alleen raster is wat lastiger te krijgen op de benodigde maat. Ik vind het raster wel belangrijk, want zonder duwt 1 van mijn paarden alle ruwvoer er binnen no-time uit.
Die vaten zijn veel goedkoper...ik heb de mijne voor E25,- p/st gekocht
Ik had ze in de 1e instantie gebruikt om moestuinbakken van te maken.Een is dus een slowfeeder geworden.
Wat je erin doet om hooi tegen te houden is denk ik erg persoonlijk.Ik wil absoluut geen metalen raster,geeft niet mee en in de winter wordt het zo koud als het vriest.
Heb een langwerpig net erin gehad maar vond ik niet praktisch met vullen en schoonmaken.Nu een "normaal" hooinet erin met een maas van 3,5 x 3,5 cm.Die kunnen ze aan de kant drukken met hun neus als ze bij een sprietje onderop willen.
Omdat het net op 3 punten vast zit kunnen ze er eigenlijk niets uitgooien.Ze morsen hooguit wat omdat ze niet boven de bak eten maar dit valt enorm mee.
Enige wat ik nog graag zou willen is een knooploos hooinet maar dat is in deze vorm niet verkrijgbaar.
Moet wat te wensen overblijven 
__Nicky schreef:Hebben jullie nog tips voor het dichtmaken van de bovenkant van een vierkant net? Ik heb sinds een paar dagen m'n hooinet wat lager gehangen aangezien paard van de ijzers af is. Maar nu is het geen gekke Henkie en eet natuurlijk gewoon lekker uit de bovenkant als het ff kan. Heb nu een touwtje door de bovenkant geregen maar dat is ook niet ideaal.... Hoe doen jullie dat?
Ik heb van die grote isolatoren wat aangepast,kun je het net zo inhaken.Maar dan moet het uiteraard wel op een vaste plek hangen.