Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
scoxxx schreef:Buitenzinnig schreef:.. ik ga er dan maar van uit dat ik hem kan vertrouwen in dat opzicht.
Daar kunnen wij niet over oordelen natuurlijk..... maar het gegeven dat de paarden het slecht willen eten, zou voor mij genoeg zeggen.
Hier ook een partij Ollands spul wat slecht gegeten wordt: ik denk toch verkeerde bemesting o.i.d. Materiaal ziet er voor de rest prachtig uit, ruikt goed (genoeg).
Het niet graag willen eten is voor mij eigenlijk altijd een (groot) teken aan de wand.
Het schrokken overigens ook: is over het algemeen dan altijd ietwat te rijke voordroog met te veel suikers.
jannepauli schreef:Wat met Engels Raai echter veel zorgerlijker is, is het feit dat ER een goede gastheer is voor Endofyten - een schimmel die de plant niet aantast ( je kunt het ook niet zien of ruiken) en die de grasplant beschermt tegen vraat. Als je het ongeluk hebt om een voorraad besmet hooi te krijgen, dan kun je je paard afschrijven - de schimmel is dodelijk voor paarden als je er niet snel genoeg bij bent
jolandje schreef:we hebben hard gewerkt en het pad van paddock naar wei is klaar, de dames vonden het gewéldig haha
Buitenzinnig schreef:Jij bent ook echt een optimistje hè? Wel bedankt voor de waarschuwing overigens.
Maar in dit licht gezien weet je niet meer wat erger is... je weide laten asfalteren en je paard alleen (graszaad)hooi voeren, of gewoon je paard op de wei laten staan.
Waar kan de verkoper/koper aan zien of het hooi besmet is?
timokyana schreef:Soraya85 schreef:Ik ben opzoek naar een hooinet voor mijn shetjes. Met zo'n klein mogelijke maas (3x3). Er hoeft maar 1 plak (2kg) hooi in per hooinet.
Wie heeft een goede tip?
volgt even mee voor bono
ik gebruik nu een aanhangernet (zelf gemaakt)
timokyana schreef:@soraya,groter als de mazen van de netten van nicky's keet.
hij knoeit er niet veel mee,wat die knoeit eet die van de grond.
die van nicky's keet vind ik echt super,alleen zo groot voor een plakje hooi