DubbelDun schreef:Ik ben benieuwd hoeveel water er over de bak moet voor de vlokken zich zettenZal wel een beste sloot zijn
Idd n hele sloot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DaisyDarling schreef:Dat wordt een mooie bak Ir1ne, heel strak! Jaloers ook op de lengte
Mooie foto van Diva hierboven. Hier ook vaak bulten gehad, bleek toch altijd gestoken dus hier staat merrie alweer met een volledige hoofdkap op.
Mag ik jullie advies over sproeien?
Ik wil een benzinepomp om uit de sloot te pompen, benzine omdat ik anders ruim 60 meter moet overbruggen.
Maximale afstand van sloot naar de sproeier is 30 meter en ongeveer 1 meter omhoog.
Ik dacht aan deze pomp:
https://www.ts24.nl//product_info.php/i ... 15.22-SET/
Maar hier zit 1 afvoer op, hoe sluit ik er dan meerdere sproeiers op aan? Of is ie daar dan niet sterk genoeg voor?
Azmay schreef:Ir1ne schreef:Of gestoken?
Er zit in het midden wel een "wondje" of eigenlijk korstje dus zou kunnen maar dan is het wel wat gaan ontsteken oid denk ik?
Maar goed in de gaten houden
DaisyDarling schreef:Dat wordt een mooie bak Ir1ne, heel strak! Jaloers ook op de lengte
Mooie foto van Diva hierboven. Hier ook vaak bulten gehad, bleek toch altijd gestoken dus hier staat merrie alweer met een volledige hoofdkap op.
Mag ik jullie advies over sproeien?
Ik wil een benzinepomp om uit de sloot te pompen, benzine omdat ik anders ruim 60 meter moet overbruggen.
Maximale afstand van sloot naar de sproeier is 30 meter en ongeveer 1 meter omhoog.
Ik dacht aan deze pomp:
https://www.ts24.nl//product_info.php/i ... 15.22-SET/
Maar hier zit 1 afvoer op, hoe sluit ik er dan meerdere sproeiers op aan? Of is ie daar dan niet sterk genoeg voor?
Ir1ne schreef:xXutopiaXx schreef:Nou! Zeker stil hier! Iedereen van het lekkere weer aan het genieten![]()
Misschien heb je het al eens verteld, en heb ik het gemist, maar hoe leggen jullie de rijbak aan?
Geen idee eigenlijk of ik het gezegd heb, maar het wordt gedaan door een grondverzetbedrijf hier uit de buurt.
Wij zitten op zand, dat scheelt natuurlijk wel wat, maar ik wilde geen gekeerde bak of half-en half aangelegd....
Ze hebben het zwarte grond er helemaal af gegraven, dit wordt bij ons achterop het land gegooid omdat dat lager is.
Daarna is het helemaal geëgaliseerd.
Drainagezand erop, drainage ligt in de breedte en niet in de lengte, om de 4 meter. Daarop hebben ze "manegezand" gelegd (15 cm), dat wordt weer helemaal geëgaliseerd (met laser) en daarna worden er vlokken door de toplaag gefreesd.
Om de bak is een heipaal gelegd, dat is de betonrand die je ziet. Dat is gedeeltelijk esthetisch en gedeeltelijk functioneel![]()
Wij hebben een grondwaterput, deze bodem moet wel goed nat gehouden worden zodat je draagvlak creëert voor de vlokken, mijn wederhelft wil nog een beregening zelf aanleggen, maar eerst moet er even gespaard worden, idem voor een omheining om de bak![]()
![]()
Tis wel een dure bak, maar meerdere bedrijven vertelden dat mensen vaak besparen op de aanleg waarna er later opnieuw een revisie moet plaatsvinden en dan ben je nog veel meer kwijt....
En tis ook beter voor de pootjes van de peerdn
Kirrr schreef:Iemand hier die iets van waterpompen kent? Ivm de aanzuigdiepte?