Hier zou ik graag een hond willen hebben. als waakhond, maar vooral voor ratten en muizen. Maar we zijn allebei vier dagen per week van huis en ik ben bang dat ze mijn krielkipjes niet met rust kunnen laten...
Afgelopen weken even in meeleesmodus. Beetje druk met werk enzo.
Gisteren is de nieuwe hulpindehuishouding begonnen. Die komt als het goed gaat voortaan elke week een dagdeel. Kost wel wat , maar die tijd die ik nu overhou voor klusjes of gewoon rust gaat het vast waard zijn. Huis is nu dus als schoon en netjes en het weekend moest nog beginnen!

Verder ben ik druk met de shet. Ik heb me voorgenomen hem nu echt aan het werk te zetten, Vooral om zijn gewicht naar beneden te krijgen. Met het groene gras van de afgelopen weken is ie ondanks graasmasker naar mijn idee weer behoorlijk uitgedijd en hij was al niet zo slank. Maar na de enting drie weken geleden was ie paar dagen behoorlijk sloom en down. En paar dagen later kreupel. Gelijk van het gras afgehaald, ondanks dat hij niet de typische klachten had voor hoefbevangenheid, maar hij liep voor wel op eieren. Dus toen maar begonnen met twee keer per dag tien minuten stappen in de paddock. Vond ie stom, maar hij liep als een lammetje achter me aan. Pas na een week begon ie weer te etteren en te bijten, zoals normaal....

Mijn man is nu bezig met het aansluiten van een lamp in de nok van de schuur, zodat we verlichting in de paddock hebben. Dan heb ik daar geen excuus meer in..
Hoe houden jullie het onkruid uit de bak? met de groeispurt van de afgelopen weken is overal langs de rand gras opgekomen. Ik kon dat tot nu toe er wel uittrekken, maar nu is het niet meer te doen...