Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:50

Hier ook aan het verzuipen.
Rijbak was net weer droog en nu staat hij weer blank.
En niet alleen de rijbak, ook de rest van het erf.
In het bos loopt zelfs de waterhindernis, die droog stond, nu gewoon over.

Enige voordeel is dat het niet koud is.

Iedereen die een knuf nodig heeft :(:)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 19:54

Haha die foto.

Sterkte iedereen. Hier valt het reuze mee.

Lastig wbt quickstep. Ik zou gaan voor een particulier met gemengde kudde en hem daar tot hij jaar of 3 is hengst laten. Waar ergens zit je? Wie weet weet ik wel iets....

Prijzen van paarden. Het is maar wat de gek ervoor geeft. Ik ben vrijsnel geneigd de vp te geven aangezien ik echt voor het dier in kwestie kies en qua niveau en opvoeding etc liever veel zelf voor elkaar maak. Ongeacht leeftijd.

Bij verkoop hou ik ook niet van mensen die afdongen. Als het dier je de kosten nou al niet waard is...

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:07

Hier net buitje geweest...komt nog pittige aan maar geloof dat we niet mogen mopperen als ik het zo hoor en zie :+
Sterkte!!

Martje80

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:14

Elk paard is de slachtprijs waard. De rest is emotionele waarde :D

Hier ook enorm mee gevallen qua regen. Net ff een flinke bui maar dat was het ook

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:18

Oke ik vroeg om water en krijg nu water

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:29

Afbeelding

Afbeelding

Voor en na foto. Ik schuif het water met de sneeuwschep richting de sloot.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:44

dynamiek schreef:
Oke ik vroeg om water en krijg nu water

Heb water opgestuurd naar u. Nee grapje. Hoop dat het meevalt daar

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:45

Tot 5 minuten geleden, hier de hele dag droog geweest... Bij terugkomst van mijn ritje .... Begon het wat te rommelen... Nu is het officieel aan het onweren, regen valt nog mee. ( mag ik nog wijzigen... Het komt nu met bakken uit de lucht)

Er stond wel een hoop wind, maar toch lekker gereden. Kon het hele weekend niet rijden... Word ik aardig narrig van... Dus ik moet gewoon ff.

Geinige foto ilora...

Fabster ff hengst ophalen... Spannend... Hoe oud?
Ik ga zaterdag Luna ophalen... Mij benieuwen hoe het gaat met Trailerladen en op de trailer, best zenuwachtig van?
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 30-05-16 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:47

Haha, sloot, leuk bedacht maar alles staat hier blank.
Het heeft hier vanaf vanacht geregend tot net geleden en soms echt met enorme bakken tegelijk.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:56

Hengst is 17, MM. Ik ben wel heel benieuwd.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:57

Nou Spatter en Fab...stuift in ieder geval niet meer zullen we maar zeggen :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:57

Haha! Nee, Saharatijd is hier voorbij

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:58

Afbeelding

Afbeelding

Ff een impressie van het weer hier!
Oh, dat is nog pittig aan de leeftijd... Laat ze hem ook hengst?
Laatst bijgewerkt door Monmaster op 30-05-16 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 20:59

Ik heb geen idee. Neem aan van wel. Maar ik ga haar morgen eens aan de tand voelen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:01

Hier was het de hele dag droog, totdat bijrijdster kwam... -O-

Maar goed wij zijn lekker productief geweest en ze allebei een grote beurt gegeven; pedicure, manicure en brazillian wax :D , de hele rattenplan, ze staan weer te glimmen, dus ik ben tevreden!

En voor een test maar gelijk even 2 emmers ingesmeerd met dazenlijm en binnen opgehangen, kijken of het ook tegen de vliegen helpt?
Maar ik kan echt de snelweg tot aan Zwolle behangen met ingesmeerde emmers en weer terug geloof ik, zoveel heb ik aan dazenlijm, hahaha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:17

Na die eerste bui kwam er nog een 2e, dus weer de pc uit en stekkers er uit...
Ondertussen was de batterij weer opgeladen, dus hier de foto. Je kunt aan de bedding tegen de deur zien tot waar het water stond... de plas die je verder naar achteren ziet staan rechts ook en ook de wei stond blank.

Afbeelding

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:20

DD dat ziet er ook heftig uit!
Die stomme grieten kreeg ik niet naar binnen.... Ik dacht als ik nu snel het hooi naar binnen doe... Komen ze wel! Mooi niet... Ik zeiknat...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:25

Niu de hoos bui is hier ook aangekomen. Ik moest ervoor het dak op. Het regende binnen net zo hard als buiten. 8)7

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:29

Tju, wat een water allemaal. Hier heeft het ook gedurende de dag veel geregend. De paardjes hebben ervoor gekozen veel binnen te staan. Vanavond gelukkig droog dus nog een kort staprondje met mijn fjordje gemaakt samen met onze jack russel van 16.

Balen van de container vol met regen, hopelijk kan er iets geregeld worden met de prijs.

keuzen van stalling, mij lijkt zo'n paddock paradise ideaal maar dat ligt natuurlijk aan de omstandigheden. Is de(uiteindelijke) kudde geschikt, staan er niet te veel paarden op een klein stukje en kun je een beetje aansluiting vinden bij de mensen. Er is bij elke stalling wel iets....

kvulden, dat is balen, hier helaas ook een stukje dat niet meer helemaal droog is, succes

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:30

Ohw en draven in het begin. Het ligt eraan ze moeten wel luisteren, dus pas aandraven op mijn commando. Maar wel zo snel mogelijk anders gaan ze weer zitten etteren of spanning opbouwen als ze er g fris zijn en dat is ook niet ideaal natuurlijk.
zo, hier nu ook een grote flits buiten...

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:38

DD kan d'r pomp-in-ton weer uittesten
Monmaster, als ze niet willen komen, hebben ze pech, ik ga ze echt niet halen in de stromende regen :Y) Één keer gedaan, maar dat was m'n eigen schuld. Ik liet twee paarden van een vriendin van de wei naar hun stal lopen, deed hun staldeuren dicht en liet toen mijn pony's los uit de paddock. En die liepen... keihard de wei in |( Het was pikdonker (geen licht in de wei uiteraard), waaide windkracht 8, hoooooosde en constante flits-boem-flits-boem. Ik ben niet snel bang voor onweer, maar toen heb ik wel even zitten bibberen in de auto.

Sandra, qua stalling sluit ik me aan bij de anderen. Wij hebben een PP systeem en ik ben daar echt heel blij mee. Het liefst zou ik ze veel meer op de wei hebben, maar dat kunnen ze (zeker mijn hb-merrie) niet hebben. Voor een jong paard vind ik vriendjes, vrijheid en voer wel heel belangrijk. Ik heb een minder goede ervaring met PP systeem toen daar te veel paarden in stonden met te weinig voerplekken en te weinig schuilruimte (was niet onze huidige plek). Maar ik heb ook een slechte ervaring met 's nachts op stal en overdag wei. In de praktijk kwam dat vaak neer op 4 uurtjes in een veel te korte wei en 20 uur op stal. Dat zou voor mij echt een no-go zijn. Maar staleigenaren die je opleggen dat je niet met bit mag rijden? :evaw:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:42

Hilary schreef:
DD kan d'r pomp-in-ton weer uittesten
Die gaat morgen zeker aan als alles nog niet weer de grond is ingezakt :D

Net was ik even bij de stallen en toen was het water al 30 cm terug getrokken, maar ondertussen regent het nog steeds en de grond zal zo wel snel verzadigd raken.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:33

Caj baalt, want normaal staat zij alleen onder het afdak en de rest niet. Maar nu blijft iedereen onder het afdak eten. Zij vond het zeker te druk. Ze is eronder uit gegaan en op de bestrating gaan eten. Maar af en toe kijkt ze wel sip naar haar eigen plekje. En Beau staat graag in de regen. Eigenlijk vind ik dat maar niks, maarja. Heb ze maar extra eten gegeven.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 22:57

Iedereen sterkte met t water. Ik ben er erg goed vanaf gekomen, de boel staat niet blank. Een stevige bui voor de wei, zullen we maar zeggen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 01:36

Wat een nattigheid :oo

Hier is ook echt haast niks gevallen. Gelukkig maar want mijn put en drainage zijn nog niet door gespoten.