Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:46

Ik kom vaak advertenties tegen van iemand uit Groningen die zulke kasten zelf maakt en verkoopt voor rond de €100, of is dat te ver? :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:51

Marieke1495 schreef:
Ik kom vaak advertenties tegen van iemand uit Groningen die zulke kasten zelf maakt en verkoopt voor rond de €100, of is dat te ver? :)

Helaas wel, ik woon bij Hilversum!

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:33

xLoki schreef:
gossa4ever schreef:
Deze kasten zijn gewoon te bestellen op http://www.ruitersporthetpakhuis.nl

Dat weet ik, maar zo'n kast is momenteel voor mij echt te duur... Ik heb liever een tweedehands of zelfgemaakte!

Zelfgemaakt kan ook nog wel aardig aan de prijs zijn. Mijn vader heeft er een voor mij gemaakt (paar posts hierboven staat een foto) en die was toch wel wat kwijt, voornamelijk aan het hout. Ligt natuurlijk ook aan het hout wat je gebruikt, mijn kast is van eikenhout. Loei zwaar maar ontzettend stevig en ik ga er nog een hele boel jaren plezier aan hebben. :)

Eventueel zou je misschien een bedrijf die banken/tafels etc. maken eens kunnen contacteren met de vraag of ze ook een kast zouden kunnen maken?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:09

Over twee weken ga ik samen met mijn vriend en vader een zadelkast maken. We laten hout op maat zagen: 1.60 meter hoog, 1 meter breed en 70 diep. Dan zetten we hem zelf in elkaar en maken de deur eraan met schanieren. Dan nog een slot erop, een leuk kleurtje eroverheen, zadelsteun en hoofdstelhaak + halsterhaken erin en klaar. Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien! :D Als hij af is zal ik wel een foto hier plaatsen.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:38

Afbeelding
Ik ga mijn paard deze maand verhuizen en dit wordt daar mijn zadelkast. Beetje slechte kwaliteit foto alleen. Ik heb er al een zadelsteun in gemaakt en 4 haakjes voor hoofdstel/halsters etc. Nouja, ik heb aangewezen waar ik ze wil hebben en mijn vriend heeft ze erin geboord :P

De 2 plankjes in de kast zijn alleen wel een beetje oud en gebruikt, maar ik denk dat ik daar een stuk zeil (tafelzeil van de Blokker oid) op leg/vastmaak. Of hebben jullie daar goede andere ideeën voor?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 01:40

Om het op te leuken inderdaad denken aan tafelzeil, plakplastic of verf.

Mijn super handige zadelkast waar ik nog steeds helemaal blij mee ben komt naar huis toe en zal dan niet meer gebruikt worden als 'zadelkast' maar als bergkast voor mijn paardenspullen die ik niet op stal kwijt kan. Heb op stal een andere plek toegewezen als zadelkast en daar past helaas mijn kast niet in. ;( Dat betekend dat ik ook iets moet verzinnen voor mijn draaibare zadelsteun, misschien kan die in de nieuwe kast gemonteerd worden maar dat word wel erg lastig.

Dit is de 'nieuwe' kast, net ingebruik genomen missen nog haakjes:
Afbeelding

En dit is mijn eigen kast (op deze foto's was die ook net in gebruik Genomen):
AfbeeldingAfbeelding

Jullie snappen dat ik dus alle handigheidjes mis. Ik ga is even denken over oplossingen. :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:41

Wat jammer! Zonde van je handige kast...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:18

Afbeelding

Afbeelding

Zo zien mijn kasten er uit

In 1 kast 3 zadel en hoofdstellen
En de alle caps, poestkitsen en 2 paar laarzen

De andere kast nog 2 paar laarzen
Peesbeschermers, longeerspullen en in middels staan er 2 schuiflade in het grote vak ipv 1 bak

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:04

wat een leuke kasten hier ;0

Vuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:07

Wauw gave kasten!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:24

Wat vinden jullie nou dé indeling? Ik dacht aan boven 1 lange plank, rechts zadel en links plankjes. Hier nog betere ideeën? Qua hoogte maakt het niet uit, lengte max 1m en breedte ook.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:25

Dé ideale indeling... ik heb hem nog niet gevonden. Elke maand weer een nieuwe indeling, maar kom er denk nooit achter

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:32

Ik vind mijn eigen kast aardig richting ideaal gaan. Alles uittrekbaar is ook nog eens heel gebruiksvriendelijk.

Met 1m breed zou je vakken kunnen maken voor die Ikea opbergers, die pax kledingkast systemen. In het smallere stukje wat overblijft kun je dan die haakjes voor ik dacht riemen en sjaals etc. maar wat hoofdstellen, halsters en lingeergerei houd ie ook prima.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:44

Ik heb dé indeling ook nog niet gevonden, heb een ruime kast met 2 planken en 3 stangen voor zadels/etc. maar blijf elke paar weken dingen veranderen om te kijken wat nou echt het meest praktische is. :=

Heb 1 grote bak op de grond voor dingen die ik niet zoveel gebruik, denk aan m'n rugnummerhouder, oornetjes en extra bitten/teugels etc.
Op de eerste plank 2 bakken met 1 leerverzorging/schaar/babydoekjes en dingen die je makkelijk even pakt. De 2e bak is shampoo/medische dingen etc.
Daarnaast ligt m'n cap, bak met snoepjes en een mandje voor handschoenen en sporen. Dat deel ben ik nu echt heel tevreden mee en werkt goed :j

Maar... Dan daaronder is een 'lastig punt'. Ik heb 2 zadels, een longeersingel, bodyproctor, 2 paar laarzen, grote poetstas en een tas vol beenbeschermers en die grote bak met spullen. Daarmee ben ik echt veel aan het schuiven. Gelukkig zitten m'n dekens (veel ivm scheren in de winter) in een tuinkussen box buiten m'n kast :')

Hier een oude foto, met nog 1 zadel, maar indeling van de kast wel goed te zien.
Sta altijd open voor tips :D

Afbeelding

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:52

Ondanks dat ik een eigen zadelkamer heb, heb ik nog te weinig ruimte en ben ik ook iedere keer dingen aan het veranderen om het praktischer te 'maken'. :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:53

MoniekV schreef:
Ondanks dat ik een eigen zadelkamer heb, heb ik nog te weinig ruimte en ben ik ook iedere keer dingen aan het veranderen om het praktischer te 'maken'. :+

Dat houd nooit op hé :=

Wij hebben vrij grote zadelkamer maar ook weer opgeruimd/veranderd van de week :')

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:04

Tip trouwens voor iedereen.
Bij de IKEA heb je van die broekhangers.
Echt ideaal voor je dekjes, enkele dekens of je longeerspullen!

Tijdje terug vroeg ik trouwens om tips voor het verbouwen van de zadelkamer.
Inmiddels is hij een tijdje klaar en ben er best trots op!

Dit was het:
Oude dekenrek in de zadelkamer( gewoon een stang waar alles overheen lag)

Afbeelding

Nu een echt dekenrek, in de opslagstal geplaatst zodat ze beter konden drogen:

Afbeelding

Dan de hoek eerst:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu:

Afbeelding
Afbeelding

En de tafel hoek eerst:

Afbeelding
Afbeelding

en nu:

Afbeelding

De deur eerst:

Afbeelding

en nu:
Afbeelding

en ipv de grote voertonnen hebben we nu een kist..
Hier werd ie gemaakt

Afbeelding

en nu:
Afbeelding

En dus ook de bewuste broekhangers in gebruik:

Afbeelding
Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:17

Ziet er echt een stuk beter uit! :j

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:52

Wauw goed werk Adrienne! Die Broekhangers zijn inderdaad echt ideaal. :D

Nachtschade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 19:48

Eigenlijk moeten ze gewoon volledig aanpasbare zadelkasten verkopen bij de Ikea.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 20:07

ik heb helaas geen foto van me kast enzo. Maar ik krijg een nieuwe kast die gaat me vader maken binnenkort dus we zijn nog een beetje aan het rondkijken. Wat we perzies voor indeling willen. Want die ik nu heb is mega onhandig.

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:39

Ik ben echt jaloers op al die mooie kasten hier. Hier op stal mogen we geen eigen kasten meenemen en moet het dus doen met zo'n klein ijzer kastje. Heel veel plaats tekort altijd

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:14

Hier een aantal weken geleden m'n vader ook kunnen overtuigen om zelf een kast te maken. Had eerst alles los in de schuur hangen, maar daar loopt een muis rond die al aardig opweg was naar m'n zadel. :\

Niet helemaal geworden wat ik voor ogen had, maar ik ben blij!
Had graag een plank bovenlangs gehad voor dekens en dekjes maar dat kon niet meer. En de deur had verder naar rechts gemoeten eigenlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:12

Ziet er alsnog fijn uit! Ik heb een tuin kussenbox voor al m'n dekens. Misschien is dat een idee voor je? :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 12:38

Zou idd wel handig zijn bij meer dekens :j Ik heb echter maar 2 dekens dus die vouw ik gewoon op in het onderste vak.

Toen hij klaar was vond ik hem zo groot en vroeg ik me echt af hoe ik die kast vol ging krijgen, maar nu we een aantal weken verder zijn is de ruimte spontaan verdwenen :+