Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laura1986

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:46

Ik heb mn graszaadhooi viavia van een lokale boer gekocht. Was niet goedkoper dan bij de fouragehandelaar, maar wel prima kwaliteit en ze hebben het heel netjes neerglegd (hele opslag lag echt vol, weinig ruimte over om te manouvreren).

Roxy2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:48

Wie kent paddock-paradijsjes in wording in midden Brabant?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:51

Xingrid schreef:

Waarom in wording? Laura zit daar ongeveer... ik zit onder Eindhoven/Tilburg

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:53

BZ schreef:
Ik heb die kleine korjes ook ergens voorbij zien komen.. mijn groothandels schijnen dat niet te hebben..jammer

Edit* Harry's Horse schijnt ze te hebben...maar eens naar de maat vragen :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 16:56

@BZ: ik denk dat engels raai uit frankrijk niet te vergelijken is met hier vandaan ;)
Mijn probleem is dat het voor mijn oudje zeker weten té grof is , die heeft daar een te gevoelige maag voor. Ik zou eerder Veldbeemd willen, dat schijnt zachter van structuur te zijn.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:56

Was er niet iemand die mij vroeg na spul wat je in je paddock wei en stal kan gooien zodat het niet stinkt? Het spul heet plocher.

http://www.horses-plocher.de/

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:38

Klinkt intressant Dinopino, dat spul. Maar ik neem aan dat je alsnog gaat uitmesten etc?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:39

In NL is toch ook zoiets, meen ik. Heet Sirocco :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:04

Xingrid schreef:

volgens mij bood arno8 zijn oude PP te huur aan :j

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:17

Ja, dat klopt ongeveer. Weet alleen niet of Kaatheuvel midden-Brabant is, valt wel onder de politieregio Midden en West Brabant :D

Maar goed, ik verlaat het landje en het komt dus weer te huur te staan. De track staat er nog, die kun je overnemen. De hooinetten en de grindtegels heb ik weggehaald, de twee hooinetten zou je over kunnen nemen of je kunt nieuwe kopen, die kun je zo ophangen, de 'omlijsting' staat er nog.

Meer info hier:
[EA-CO] Weilandje te huur op rand Sprang-Capelle/Kaatsheuvel

Maar ik ben dus niet de verhuurder, dat zijn de mensen van wie ik het huurde, een voorwaarde is dan ook dat het met hen klikt (met mij hoeft het niet te klikken :P)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:32

dubbeldun ik kan niets vinden over sirocco. Heb je misschien een website?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:52

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:20

bedankt. Maar dat is volgens mij toch iets anders. Dit gooien we op de composthoop en op de wei en in de stal niet alleen vanwege de geur het komposteerd dan ook beter. Het ruikt niet en verbeterd de bodem ook.

Nou ben ik natuurlijk wel nieuwsgierig naar dat hinnikende paard ;-)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 00:03

Dinopino schreef:
Was er niet iemand die mij vroeg na spul wat je in je paddock wei en stal kan gooien zodat het niet stinkt? Het spul heet plocher.

http://www.horses-plocher.de/

Ik!
Zal morgen even je link lezen...

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:17

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:31

Arabesk schreef:
De tandproblemen van het paard in kwestie zijn bijna voorbij, heeft ook te maken met het slechte gebitsonderhoud door de eigenaar vóór mij. En de pockets tussen zijn kiezen die het paard heeft, hebben niks te maken met een verkeerde eethouding, alswel met erfelijkheid. Zijn zoon heeft het ook....

Joh... zijn de pockets bijna over dan?
Is dat mogelijk?
Ik heb hier nml ook een paard met extreme pockets-problems. Tijdens zijn tandenwissels was het zelfs zo erg dat we overwogen het dier te laten inslapen: kon alleen nog maar pap naar binnen werken. Hoe zijn verdere 30 jaar dan???!!!!????
Nu ja, wiessencobs 3x daags blijkt een oplossing voor dit dier. Wiessencobs-soepie.
Mijn ervaring is dat dit probleempaard het beter doet met hooinetten overigens: minder proppen. Kan minder grote happen nemen en met minder materiaal in de mond, krijgt ie het net iets vaker wel doorgeslikt.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:35

Buitenzinnig schreef:
Ja, graszaadhooi is wat goedkoper. het schijnt aleen lastiger te zijn om goede kwaliteit te krijgen. Van mij foerage handelaar begreep ik dat het gzh uit Zeeland van slechte kwaliteit was (komt door het weer???)

Hooi uit Zeeland is uberhaupt vaak wat slechter van kwaliteit; des nachts trekt er toch veel vocht in tijdens het droogproces. Zeeuwse klei is vochtiger dan Frans of Duits berggebied ;-)
Maar ik heb altijd meegekregen dat graszaadhooi rijkelijk besproeit wordt met giffen om alle onkruiden eruit te houden? Bestaat er graszaadhooi wat "biologisch" gehouden en gewonnen wordt?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 11:48

Citaat:
Maar ik heb altijd meegekregen dat graszaadhooi rijkelijk besproeit wordt met giffen om alle onkruiden eruit te houden? Bestaat er graszaadhooi wat "biologisch" gehouden en gewonnen wordt?

Dat legde ik ook voor aan mijn foeragehandelaar, die dat ontkende omdat anders de zaden aangetast worden??? (hij verkoopt me liever gewoon hooi...duurder en makkelijker te leveren, dus dan zou het dom zijn om besproeien te ontkennen)

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:21

Ik ben opzoek naar een hooinet voor mijn shetjes. Met zo'n klein mogelijke maas (3x3). Er hoeft maar 1 plak (2kg) hooi in per hooinet.
Wie heeft een goede tip?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 12:29

Arabesk schreef:
wie van onze PPbokkers woont er tegenover het planetron in Dwingeloo? Ik reed daar weg en stond gelijk weer op mijn rem :+ zag ineens een paddock paradise daar!! *\o/*

*Lees mee, en kom ff binnen vallen*

Ik ben het niet (Wij zitten einde van de straat), maar ze zijn dit jaar begonnen met opstarten van een rusthuis.

http://www.sense4horses.nl/paardenrusth ... ngeloo.htm Inderdaad deze dus, die zit tegenover het planetron.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:08

Citaat:
Buitenzinnig schreef:
Dat legde ik ook voor aan mijn foeragehandelaar, die dat ontkende omdat anders de zaden aangetast worden??? (hij verkoopt me liever gewoon hooi...duurder en makkelijker te leveren, dus dan zou het dom zijn om besproeien te ontkennen)

Me dunkt dat juist door te spuiten de zaden worden veiliggesteld. Het gaat ze tenslotte om het zaad niet zozeer om de rest van de plant.

Ik weet wel dat graszaad bedoeld voor speelweides/sportvelden wordt bespoten. Daarom moet je ook altijd goede kwaliteit weilandgraszaad gebruiken.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:28

De beste man verkoopt al jaren hooi en stro, gebruikt het ook voor zijn eigen dieren...en hij is me aanbevolen door diverse mensen hier in de buurt.. ik ga er dan maar van uit dat ik hem kan vertrouwen in dat opzicht.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:32

Soraya85 schreef:
Ik ben opzoek naar een hooinet voor mijn shetjes. Met zo'n klein mogelijke maas (3x3). Er hoeft maar 1 plak (2kg) hooi in per hooinet.
Wie heeft een goede tip?

volgt even mee voor bono ;-)
ik gebruik nu een aanhangernet (zelf gemaakt)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:40

dubbeldun bleek dat ik ook nog een emmer van dit spul in mijn blokhut heb staan http://www.lexa-pferdefutter.de/index.php?Ammonit

joto paardenrusthuis ziet er leuk uit alhoewel het meer iets weg heeft van een bewegingstal dan een paddock paradis maar die heuvel doet het hem wel ;-)

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 13:41

Buitenzinnig schreef:
.. ik ga er dan maar van uit dat ik hem kan vertrouwen in dat opzicht.

Daar kunnen wij niet over oordelen natuurlijk ;-) ..... maar het gegeven dat de paarden het slecht willen eten, zou voor mij genoeg zeggen.
Hier ook een partij Ollands spul wat slecht gegeten wordt: ik denk toch verkeerde bemesting o.i.d. Materiaal ziet er voor de rest prachtig uit, ruikt goed (genoeg).
Het niet graag willen eten is voor mij eigenlijk altijd een (groot) teken aan de wand.
Het schrokken overigens ook: is over het algemeen dan altijd ietwat te rijke voordroog met te veel suikers.