Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dinopino schreef:Was er niet iemand die mij vroeg na spul wat je in je paddock wei en stal kan gooien zodat het niet stinkt? Het spul heet plocher.
http://www.horses-plocher.de/
Arabesk schreef:De tandproblemen van het paard in kwestie zijn bijna voorbij, heeft ook te maken met het slechte gebitsonderhoud door de eigenaar vóór mij. En de pockets tussen zijn kiezen die het paard heeft, hebben niks te maken met een verkeerde eethouding, alswel met erfelijkheid. Zijn zoon heeft het ook....
Buitenzinnig schreef:Ja, graszaadhooi is wat goedkoper. het schijnt aleen lastiger te zijn om goede kwaliteit te krijgen. Van mij foerage handelaar begreep ik dat het gzh uit Zeeland van slechte kwaliteit was (komt door het weer???)
Citaat:Maar ik heb altijd meegekregen dat graszaadhooi rijkelijk besproeit wordt met giffen om alle onkruiden eruit te houden? Bestaat er graszaadhooi wat "biologisch" gehouden en gewonnen wordt?
Arabesk schreef:wie van onze PPbokkers woont er tegenover het planetron in Dwingeloo? Ik reed daar weg en stond gelijk weer op mijn remzag ineens een paddock paradise daar!!
Citaat:Maar ik heb altijd meegekregen dat graszaadhooi rijkelijk besproeit wordt met giffen om alle onkruiden eruit te houden? Bestaat er graszaadhooi wat "biologisch" gehouden en gewonnen wordt?
Buitenzinnig schreef:Dat legde ik ook voor aan mijn foeragehandelaar, die dat ontkende omdat anders de zaden aangetast worden??? (hij verkoopt me liever gewoon hooi...duurder en makkelijker te leveren, dus dan zou het dom zijn om besproeien te ontkennen)
Buitenzinnig schreef:.. ik ga er dan maar van uit dat ik hem kan vertrouwen in dat opzicht.