Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
greendragon schreef:Op zoek naar een E-tje? Nog iets specifieks?
Er staan er genoeg op marktplaats.
Ik ben nog steeds voorzichtig aan het rondkijken naar een brave menpony, bij voorkeur B pony. Nog niet echt iets gevonden waar ik enthousiast van wordt, maar geen haast.
Weet iemand wat het tegenwoordig ongeveer kost om een pony te beleren voor de kar? Een Welshje wat onder het zadel loopt staan er ook genoeg op marktplaats.
pff. Net even de schrik van mijn leven. Zat lekker op de bank, uit te buiken van mijn avondeten. Kijk ik even op de camera's wat de pony's aan het doen zijn.. Kon ze niet vinden... Zag ik ineens een witte pony door de wei galopperen! man man.. Ze staan dus al twee jaar niet meer op de wei, vanwege Hb van shetje... Nou had IEMAND, ik noem geen namen, maar ik was het niet, het hek naar de wei niet goed dichtgedaan. Dus pony's hadden een feestje! Zij super blij natuurlijk.
Ik denk dat ze iets van 2 tot 3 uur in de wei hebben gestaan. Ik duim dat shetje nu niet ineens weer een aanval krijgt, want dan kan ik haar wegbrengen vrees ik. Fructaanindex staat wel gunstig gelukkig.
Happinez schreef:Brave menpony's mét een beetje uitstraling zijn ook lastig te vinden.
Zit je een beetje in de welsh wereld ? anders zou ik eens rondvragen daar want zeker niet alles staat op MP
MaritB schreef:Ik beleer pony’s en bij mij kost het 250 per wel inclusief voeding, bekappen etc.
Ik weet plekken waar het zo’n 50-60 per dag kost
joyce83 schreef:Meestal weet je pas na een tijd wat je precies nodig hebt en welke plekken handiger bestraat zouden zijn. En zelfs dat kan veranderen na een paar jaar.
Als het niet stoort zou ik zeggen laat liggen, aan de andere kant stoeptegels heb je snel genoeg weer gratis gevonden via marktplaats.
_Lorette_ schreef:boemel schreef:Mijn ponyzoektocht loopt voorspoedig. Wellicht een Irish sporthorse van 172cm bekijken
Paardaanhuis schreef:Ik had nog een vraag voor jullie, we hebben nog een flinke stapel 30x30 tegels liggen, is het handig die te bewaren om straks ergens (in de wei/paddock) een voerplaats te maken, of kan ik tegen die tijd beter kijken voor grotere tegels/rubber matten oid? Ik had al gezocht op oudere berichten maar de meningen zijn wisselend. We zitten hier op zandgrond. Anders kunnen we ze volgende week laten ophalen door de tegeltaxi, dat ruimt dan weer op.
_Lorette_ schreef:boemel schreef:Mijn ponyzoektocht loopt voorspoedig. Wellicht een Irish sporthorse van 172cm bekijken
greendragon schreef:Net weer terug van de Lingehoeve met shetje.
Echt, ik sta iedere keer weer versteld van die pony. Ze is zo poepiebraaf. Liep zo de trailer op, uitladen daar en dan lekker om zich heen kijken. in de wachtstal lekker hooi eten. Super netjes stappen, draven op commando overal. Ze doet het allemaal maar. Zo trots op mijn knappe merrietje...
Uitgebreid kreupelonderzoek gehad en ook foto's gemaakt. Helaas toch 1 hoef met duidelijke kanteling, erger dan een jaar terug. En volgens LH ook een sincker, minimaal maar toch. Slecht nieuws dus.
Gekke is dat ze klinisch wel kreupel loopt, maar niet heel dramatisch. Ze loopt, ze draaft, ze is vrolijk. Ze heeft wel pijn, maar het is nog niet zo erg dat ze adviseren om in te slapen. Advies was wel ijzers of wooden-shoes. Maar dat zie ik echt niet zitten. Dus ik heb haar weer mee naar huis genomen en ik ga even mijn opties onderzoeken. Iemand tips?
boemel schreef:Mijn ponyzoektocht loopt voorspoedig. Wellicht een Irish sporthorse van 172cm bekijken![]()
Is van iemand van de rijvereniging en ik heb toen al wel eens wat filmpjes gezien en weet dat ie kuikenmak is.
Mijn vriend doet me wat, maar denk dat ik toch even ga kijken
Karin_deB schreef:Ruime ponymaat boemel
@greendragon, wat een nare uitslag
Waarom wil je geen ijzers?
Mijn vorige shet had chronische HB en een flinke kanteling en die heb ik met ijzers en zooltjes (en uiteraard meer management) echt nog flink kunnen opknappen. Die kon uiteindelijk dravend, zonder pijn en vol plezier, mee over het asfalt naast de fiets.