Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:46

Sorry, dat heb ik ook gedaan... Te snel door de berichten gegaan...

Karin_deB

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 08:55

Bedankt allemaal :knuffel:

@belle boef, jij ook nog gecondoleerd en heel veel sterkte :knuffel:

Wij hebben gisteren de uitvaart gehad. Het was mooi, fijn en precies goed.
Mijn kinderen mochten de kist versieren en dat was ook een heel mooi moment zo met mn vader en zussen :)

Iemand vroeg of het plotseling was.
Niet geheel onverwachts, wel onverwachts snel.
Mijn moeder had een zeldzame spierziekte en ging al langere tijd achteruit. Door de spierziekte ging eten/drinken moeizaam. Uit een onderzoek kwam dat dit niet meer veilig was en ook nooit meer veilig zou worden, zelfs haar slijm kreeg ze niet weg. Daardoor was ze nu 20maart ook opgenomen in het ziekenhuis met een verslikkings longontsteking.
Mijn moeder heeft zelf aangegeven dat het zo genoeg voor haar is geweest, ze wilde geen levenslange sondevoeding.
Ze is vorige week woensdagmiddag naar het hospice gegaan en daar dan vrijdagavond overleden.

@boemel, moeilijk besluit maar fijn dat het je rust geeft!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:10

Wat heftig. Dat is dan inderdaad toch nog onverwacht snel gebeurd.

Fijn dat de uitvaart zo mooi was. Soms val je daarna een beetje in een gekke leegte... Heel veel sterkte met de verwerking. Ik hoop dat jullie vooral mooie herinneringen hebben om aan terug te denken.

Ik las over wat kattenzorgen. Die zijn hier ook bekend! Gelukkig doet onze oudste het weer goed. Het heeft best even geduurd voordat we zijn diabetes onder controle hadden en ik vond het een akelige periode. De dierenarts vond me volgens mij een aansteller, omdat het meestal langer duurt voordat je het stabiel hebt.

Verder doe ik met m'n onhandige lijf (en al bizar dikke buik voor deze termijn) mijn best om de boze tuiger klaar te maken voor wat werk onder het zadel. Ik kan haar opzadelen als een ervaren paard en ook opstappen. Nu het longeren nog... Er zit van nature niet meteen een gaspedaal op, merk ik. Al is dat ook nog de nieuwigheid/nog niet helemaal snappen, want ik heb haar nog maar 2x vastgeklikt aan een longeerlijn om een stukje door de bak te lopen. Het ligt waarschijnlijk grotendeels aan mij. Mijn 'paardentaal' is stuk als ik zwanger ben. Klinkt stom, maar zo voelt het. Mijn lijf doet niet wat ik wil en ik ben traag/onhandig in mijn bewegingen/reactie.

Afbeelding

Thinline graasmasker is ook binnen, dus ik mag aan de slag met passen. Wel een enorm slap ding, zeg. Ik begrijp het comfort, maar ik kan me niet voorstellen dat het de dag overleeft.

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 10:43

Karin wat verdrietig.
Maar toch fijn dat je terug kan kijken op een uitvaart die goed was.
Veel sterkte.

Boemel, de knoop door gehakt.
Knap. :j
En fijn dat ze daarvoor niet weer naar huis terug hoeft.

Voor iedereen met de zieke dieren, sterkte.

Lorette, wat een mooi paard.
Komt vast wel goed bij wat vaker oefenen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:09

greendragon schreef:
Op zoek naar een E-tje? Nog iets specifieks?
Er staan er genoeg op marktplaats.

Ik ben nog steeds voorzichtig aan het rondkijken naar een brave menpony, bij voorkeur B pony. Nog niet echt iets gevonden waar ik enthousiast van wordt, maar geen haast.
Weet iemand wat het tegenwoordig ongeveer kost om een pony te beleren voor de kar? Een Welshje wat onder het zadel loopt staan er ook genoeg op marktplaats.

pff. Net even de schrik van mijn leven. Zat lekker op de bank, uit te buiken van mijn avondeten. Kijk ik even op de camera's wat de pony's aan het doen zijn.. Kon ze niet vinden... Zag ik ineens een witte pony door de wei galopperen! man man.. Ze staan dus al twee jaar niet meer op de wei, vanwege Hb van shetje... Nou had IEMAND, ik noem geen namen, maar ik was het niet, het hek naar de wei niet goed dichtgedaan. Dus pony's hadden een feestje! Zij super blij natuurlijk.
Ik denk dat ze iets van 2 tot 3 uur in de wei hebben gestaan. Ik duim dat shetje nu niet ineens weer een aanval krijgt, want dan kan ik haar wegbrengen vrees ik. Fructaanindex staat wel gunstig gelukkig.

Ik beleer pony’s en bij mij kost het 250 per wel inclusief voeding, bekappen etc.

Ik weet plekken waar het zo’n 50-60 per dag kost :)

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 20:58

Happinez schreef:
Brave menpony's mét een beetje uitstraling zijn ook lastig te vinden.
Zit je een beetje in de welsh wereld ? anders zou ik eens rondvragen daar want zeker niet alles staat op MP

Nee, zit eigenlijk helemaal niet in de paardenwereld. Dus ik moet het vooral van marktplaats hebben denk ik.

MaritB schreef:
Ik beleer pony’s en bij mij kost het 250 per wel inclusief voeding, bekappen etc.

Ik weet plekken waar het zo’n 50-60 per dag kost :)

Oh goed om te weten! Als ik zoiets nodig heb stuur ik jou een berichtje.

@Lorette, prachtige boom! Bij ons is ie ook groot en mooi. Maar de blaadjes beginnen al te vallen. Duurt altijd maar zo kort.

@horsii, wat een knap poezebeest. Heeft ie een tracker?

@LN. Heeft die van jou er niets van overgehouden, van het vreetfestijn?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 21:39

Als er ooit nog eens een manier gevonden wordt om de magnolia de hele lente en zomer te laten bloeien... <3 *droomt verder*

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 22:03

Erg leuk paard Lorette . En respect dat je t nog doet met je zwangere buik.

Ik denk dat je er een knap paard onder het zadel aan hebt. Al vond ik die fjord ook heel knap bij je staan ;)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 08:14

Ohh ja Magnolia mooi om te zien hoop rommel :+

Hier in de buurt staan er een paar. Meestal zeg ik tegen mijn man kijk goed 1 of 2 dagen en dan poef. Het is net de boom van harry potter. Het schud volgens mij een keer en dan liggen er allemaal blaadjes op de grond. Maar zo mooi om te zien! Vanuit onze tuin kijken we naar een witte in de straat en als we de hond uit gaan laten staat er eentje met ontzettend mooi donker roze/paarse? bloemen erin. En ik ben niet eens van het roze.

Paardaanhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 08:34

Sorry, hele tijd wel beetje meegelezen, maar niet meer gereageerd. Er is hier ook weinig te melden aangezien we nog geen paarden aan huis hebben. Afgelopen week wel veel gebeurd voor de voorbereiding, weide klaargemaakt en ondergrond voor de stallen ligt nu deels.

Ik had nog een vraag voor jullie, we hebben nog een flinke stapel 30x30 tegels liggen, is het handig die te bewaren om straks ergens (in de wei/paddock) een voerplaats te maken, of kan ik tegen die tijd beter kijken voor grotere tegels/rubber matten oid? Ik had al gezocht op oudere berichten maar de meningen zijn wisselend. We zitten hier op zandgrond. Anders kunnen we ze volgende week laten ophalen door de tegeltaxi, dat ruimt dan weer op.

Boemel moeilijk maar dapper besluit heb je gemaakt, hopelijk kan je nu met alle rust op zoek naar een passendere combinatie, voor zowel Mir als jezelf.

Greendragon, nog goed gegaan na het uitstapje naar de wei?

Happinez fijn dat je vriendje weer thuis is!

Horsii leuke kat ook!

Karin wat fijn dat het een mooie uitvaart was en dat de kinderen er ook zo bij werden betrokken.

Lorette knap wat je uberhaupt nog doet met je zwangere buik!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 08:38

Meestal weet je pas na een tijd wat je precies nodig hebt en welke plekken handiger bestraat zouden zijn. En zelfs dat kan veranderen na een paar jaar.

Als het niet stoort zou ik zeggen laat liggen, aan de andere kant stoeptegels heb je snel genoeg weer gratis gevonden via marktplaats.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 08:43

Hier zou ik alleen bij echte bestrating stoeptegels neer durven te leggen, niet zomaar ergens in wei/paddock zonder iets aan de ondergrond te doen. Maar wij zitten op klei...

Komt er nou helemaal geen regen de komende tijd? Wij hebben het gortdroog. :=

Paardaanhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 09:08

joyce83 schreef:
Meestal weet je pas na een tijd wat je precies nodig hebt en welke plekken handiger bestraat zouden zijn. En zelfs dat kan veranderen na een paar jaar.

Als het niet stoort zou ik zeggen laat liggen, aan de andere kant stoeptegels heb je snel genoeg weer gratis gevonden via marktplaats.

Ja we zouden het sowieso niet nu al gaan neerleggen, en inderdaad dan wel met een zandbed eronder en opsluitbandjes erom heen.
Echt aan storen doe ik niet, maar wil straks wel eens gaan opruimen, maar vind dit dus een twijfelgeval wat mee moet doen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 09:24

Ik zou de tegels ook mooi bewaren. Komt altijd wel van pas. Al is het om hooikisten te verzwaren :D

Het is inderdaad gortdroog en we sproeien volop. Van de week nieuwe sproeiers gekocht, omdat de oude niet geschikt zijn voor onze nieuwe pomp.
Gaat mooi hard nu.

We willen heel graag even een weekje weg. Morgen komt iemand kennismaken die geholpen is met even een ander plekje en veel ervaring met paarden en katten heeft.

Mijn ponyzoektocht loopt voorspoedig. Wellicht een Irish sporthorse van 172cm bekijken :=
Is van iemand van de rijvereniging en ik heb toen al wel eens wat filmpjes gezien en weet dat ie kuikenmak is.
Mijn vriend doet me wat, maar denk dat ik toch even ga kijken _O-

Daarna ga ik echt weer ponies kijken O:)

Hoefsmid heeft afgezegd, veulen werd geboren.
Ik ga even rijden, begin van de middag een paard reiki geven die ziek is. Eerste behandeling deed m goed, dus we doen er nog eentje achteraan. En dan door naar een andere vriendin en dan gaan we heerlijk in het zonnetje wijntjes drinken en naar haar knappe paarden kijken :)

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 09:33

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 09:37

boemel schreef:
Mijn ponyzoektocht loopt voorspoedig. Wellicht een Irish sporthorse van 172cm bekijken :=

:')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 10:06

_Lorette_ schreef:
boemel schreef:

haha precies die zin moest ik ook echt om lachen :D

hier net de sproeiers in de bak gedraaid.

Woensdag komt de osteo voor beide. Geen idee of ze ze ook even wil zien lopen, heb een andere als anders, dan is het wel fijn dat het een beetje nat is.

Lang geleden die nodig gehad te hebben....

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 10:55

Hahaha zo gaat het altijd toch boemel :+

Hier vanmorgen de da voor de vaccinatie gehad en zo de smid, kunnen we er weer even tegen

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 12:27

Net weer terug van de Lingehoeve met shetje.
Echt, ik sta iedere keer weer versteld van die pony. Ze is zo poepiebraaf. Liep zo de trailer op, uitladen daar en dan lekker om zich heen kijken. in de wachtstal lekker hooi eten. Super netjes stappen, draven op commando overal. Ze doet het allemaal maar. Zo trots op mijn knappe merrietje...

Uitgebreid kreupelonderzoek gehad en ook foto's gemaakt. Helaas toch 1 hoef met duidelijke kanteling, erger dan een jaar terug. En volgens LH ook een sincker, minimaal maar toch. Slecht nieuws dus.

Gekke is dat ze klinisch wel kreupel loopt, maar niet heel dramatisch. Ze loopt, ze draaft, ze is vrolijk. Ze heeft wel pijn, maar het is nog niet zo erg dat ze adviseren om in te slapen. Advies was wel ijzers of wooden-shoes. Maar dat zie ik echt niet zitten. Dus ik heb haar weer mee naar huis genomen en ik ga even mijn opties onderzoeken. Iemand tips?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 13:03

Paardaanhuis schreef:
Ik had nog een vraag voor jullie, we hebben nog een flinke stapel 30x30 tegels liggen, is het handig die te bewaren om straks ergens (in de wei/paddock) een voerplaats te maken, of kan ik tegen die tijd beter kijken voor grotere tegels/rubber matten oid? Ik had al gezocht op oudere berichten maar de meningen zijn wisselend. We zitten hier op zandgrond. Anders kunnen we ze volgende week laten ophalen door de tegeltaxi, dat ruimt dan weer op.

Je kan beter een klinker pakken, die blijft beter liggen dan stoeptegels.

_Lorette_ schreef:
boemel schreef:

_/-\o_ _O-

greendragon schreef:
Net weer terug van de Lingehoeve met shetje.
Echt, ik sta iedere keer weer versteld van die pony. Ze is zo poepiebraaf. Liep zo de trailer op, uitladen daar en dan lekker om zich heen kijken. in de wachtstal lekker hooi eten. Super netjes stappen, draven op commando overal. Ze doet het allemaal maar. Zo trots op mijn knappe merrietje...

Uitgebreid kreupelonderzoek gehad en ook foto's gemaakt. Helaas toch 1 hoef met duidelijke kanteling, erger dan een jaar terug. En volgens LH ook een sincker, minimaal maar toch. Slecht nieuws dus.

Gekke is dat ze klinisch wel kreupel loopt, maar niet heel dramatisch. Ze loopt, ze draaft, ze is vrolijk. Ze heeft wel pijn, maar het is nog niet zo erg dat ze adviseren om in te slapen. Advies was wel ijzers of wooden-shoes. Maar dat zie ik echt niet zitten. Dus ik heb haar weer mee naar huis genomen en ik ga even mijn opties onderzoeken. Iemand tips?

oeh niet zo'n beste uitslag.
Helaas geen tips voor je.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 13:54

Ruime ponymaat boemel :D

@greendragon, wat een nare uitslag :(:)
Waarom wil je geen ijzers?

Mijn vorige shet had chronische HB en een flinke kanteling en die heb ik met ijzers en zooltjes (en uiteraard meer management) echt nog flink kunnen opknappen. Die kon uiteindelijk dravend, zonder pijn en vol plezier, mee over het asfalt naast de fiets.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-25 13:54

boemel schreef:
Is van iemand van de rijvereniging en ik heb toen al wel eens wat filmpjes gezien en weet dat ie kuikenmak is.
Mijn vriend doet me wat, maar denk dat ik toch even ga kijken _O-

Hier ook een lach op het gezicht.

We willen een E-pony en geen schimmel. Komen met een schimmel D-pony thuis... oke wel een grote D.
Man, nee geen haflinger. :+ eerlijk is eerlijk hij zei wel het eerste misschien toch wel.
Wat Guus dan hier doet?? ooww we waren eigenlijk niet op zoek, dan krijg je dus een Guus blijkbaar :')

Hier lekker aan het werken buiten aan de tafel. Hond werd besluiteloos. Deur stond open, maar hij wil bij mij zijn, maar DE DEUR STAAT OPEN!!! Tja hele tijd het gedram heeft mij overgehaald om dan maar met hem mee naar buiten te gaan. Mis dan alleen wel mijn tweede scherm.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 22:05

Karin_deB schreef:
Ruime ponymaat boemel :D

@greendragon, wat een nare uitslag :(:)
Waarom wil je geen ijzers?

Mijn vorige shet had chronische HB en een flinke kanteling en die heb ik met ijzers en zooltjes (en uiteraard meer management) echt nog flink kunnen opknappen. Die kon uiteindelijk dravend, zonder pijn en vol plezier, mee over het asfalt naast de fiets.

Dit is ook wel te halen zonder ijzers :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 22:31

Greendragon, ja een tracker inderdaad.

Hier de Haflinger een verzakt hoefbeen.
Komt niet meer op de wei, hooi laag im suiker en inmiddels al twee jaar zonder ijzers. Wordt elke zes weken bekapt.
Doet het onwijs goed.
Loopt dag en nacht buiten en ik rijd haar ook op blote voeten buiten.

Lorette, knap dier. Hopelijk een fijne zwangerschap.

Paardaanhuis, als ze niet in de weg liggen zou ik ze laten liggen. Komt altijd weer van pas.

Hier een hond met een breuk in zijn pootje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Tess wordt steeds knapper.

Afbeelding

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 22:35

@Marit, dat geloof ik meteen!
Ik spreek nu over meer dan 10 jaar geleden. Het was mijn eerste ervaring met HB, ik was een stuk jonger. Werd wel goed begeleid door DA en hoefsmid.
Ik wil ook niet zeggen dat ijzers de enige oplossing zijn/zaligmakend zijn. Wilde alleen zeggen dat ijzers mijn shet toen erg goed geholpen hebben, en was alleen benieuwd waarom greendragon geen ijzers wilde :)

@horsii, gooit Tess soms haar voerbak van de stalrand af? :D