Nee momenteel zie ik geen gekke dingen. Af en toe wel eens een sprintje maar dan loopt de redelijk normaal zeg maar. Mee dat je ziet dat ze niet 100% rad loopt maar oortjes naar voren. Ook in stap een stap waarin ze doorstapt. Ze eet normaal, oogt niet alsof ze pijn heeft. Nu 2 nachten binnen gelaten ivm slecht weer en ze stapt normaal uit de stal en niet stijf.
Eerder was ze veel kijkeriger, dat was de laatste maanden al stukken minder ook onder het zadel. Ze voelde zoals ze ook op de manege voelde. Ze heeft vorige week nog behandeling gehad en daar kwamen niet zulke hele gekke dingen naar voren.
Jemig wat een water LN Met de huidige hoosbuien wordt dat wel een dingetje idd!
Wij zijn vanmorgen stallen wezen kijken. Nieuwe mesthoop wordt vandaag afgerond. Weer een stap verder
boemel
Geplaatst: 13-09-23 14:50
Ik denk ook dat Guus lang genoeg rust heeft gehad om herstel te laten zien. Al heb je natuurlijk gevallen zoals bij Tess die concreet behandeld moeten worden om te verbeteren. Dus ja een second opinion kan zich lonen, hoeft niet. Dat is een afweging die jezelf moet maken.
In ons geval was de nieuwe behandelend arts behoorlijk positief over progressie en genezing. De aan de kliniek verbonden fysiotherapeut was minder positief. Tess heeft 1 maand redelijk goed gelopen onder het zadel na behandeling en stagneerde toen weer.
Kliniek adviseert om opnieuw te behandelen, maar ik denk dat ik het niet doe, want “what is next?”. Eerlijk gezegd trek ik het niet om voor de 6e keer een revalidatietraject in te gaan. Daar komt bij dat Tess behandelingen als erg stressvol ervaart en volledig gesedeerd moet worden en dat ik de stress en de cortisone injecties best een aanslag op haar lijf vindt. Ik heb het dan nog niet eens over mijn stress en tijd en de medische kosten, die blijven oplopen met voor mijn gevoel weinig garanties. Dus ook hier bevordert tot weidemaatje zolang ik dat acceptabel vind. En ja, wellicht af en toe een bosritje.
Belker heeft een goed punt. Rennen en gek doen in de wei is niet altijd een teken dat het paard lekker in z’n vel zit. Let dus goed op andere signalen (geknepen of juist opengesperde ogen, opgetrokken neusgaten, ontspannen of gespannen stahouding, ligt het paard veel of juist weinig). Het is een lastige keuze waar je goed aandoet en een keer een slechte dag mag best, maar het moet niet doorslaan.
Wow LN, wat een vervelende situatie met het water.
Oortjes naar voren zegt niet zoveel over wel/geen pijn, maar verder heel lastig inderdaad. SO kan op zich zeker wat doen door een frisse blik. Hier een paard dat ingeslapen zou worden omdat een blessure na een jaar op de wei maar niet beter werd, ze van alles hadden geprobeerd en niets hielp.... Paard bij iemand anders laten nakijken en die vond wél een blessure waar niemand aan heeft gedacht en nu inmiddels 18 jaar later loopt ze hier nog steeds rond en heeft ze vele buitenritten, wedstrijdjes, lessen etc. gewoon weer gelopen. Inmiddels gewoon met pensioen.
Maar eens gebruik gemaakt van deze dekenloze dag om een foto te maken.... let niet op de vieze benen en staart, die moeten weer gewassen Maar verder vind ik haar nog heel knap met 32
Missy kwam hier slecht uit de winter, maar die bleek gewoon te weinig hooi binnen te krijgen om op gewicht te blijven. Toen ik haar dat dure spul ben gaan voeren (en dus 4x per dag apart zetten) kwam ze weer aan en zag er op het laatst ook weer goed uit.
@joyce: welke beslissing dan ook moet bij jou vandaan komen, wij kunnen alleen maar ideeën aandragen al dan niet uit eigen ervaring. Pijn op zich is ook iets wat per paard verschilt, soms kunnen ze met lichte pijnbestrijding nog vele jaren een goed leven hebben.
Ik heb net 10 m2 klimop (van de buren) geknipt (alleen de uitschieters) en de kliko zit vol. Nog 30 m2 te gaan En dan nog een paar fikse Esdoorns die over mijn stuk heengroeien (gelukkig niet de giftige soort), maar ik zit niet op al dat blad straks te wachten.
Ziet er goed uit, veel oudje hier ook in het topic volgens mij. Goede verzorging Manzano
Druk bezig gewees DF
Ik heb net de oprit grotendeels onkruidvrij gemaakt, tussen de klinkers met een krabbbertje, pokkewerk Met al dat water wat eroverheen was gegaan zat het onkruid nu wel redelijk los, ieder nadeel heeft een voordeel.
Les ging redelijk, kijkeriger dan de vorige 2 keren toen het zo warm was en ook meer bezweet. Hij loopt echt het fijnste met warm weer, misschien moet ik maar emigreren.
@lynn: volgens mij hoef je voor warmer weer niet meer weg, dat komt wel deze kant op
Hier met de rechterkant van de oprit nog, maar die klimop moet er nu wel af. Als dat op de grond komt gaat het weer wortelen en kom je er nooit meer vanaf, net zoiets als braam die doet het daar ook te goed
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-23 15:58
DF mee denken vind ik zelf wel prettig hoor. Het is vooral lastig achter een scherm om te weten wat ik bedoel en zie. Ik heb altijd LN maar ook mijn instructrice wat ik kan bellen om eens te komen kijken als ik het niet vertrouw en ik heb voor een week pijnstillers hier liggen mocht ik een keer willen testen op wel of geen pijn. Ervaringen zijn ook altijd handig om mee te nemen en dan is het altijd nog eigen gevoel volgen, logisch nadenken en met een eerlijke blik kijken.
Volgende week samen met LN naar een houding en zit analyse op joker. Ben benieuwd wat voor ervaring dat gaat worden. Wellicht koop ik een joker is misschien wat veiliger dan een levende
Lynn_Nikita
Geplaatst: 13-09-23 16:08
Ik ben vooral benieuwd hoe het is om te rijden op een paard wat niet plots wegschiet of van links naar rechts gaat "P
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Wat een verschrikkelijke wateroverlast! Ik hoop dat er een goede oplossing voor komt want dit gaat natuurlijk nog wel eens flink fout zo...
Ik merk dat ik sowieso wel weer eens wil paardrijden. Ik ben heel erg beneiuwd hoe mijn lijf zich daaronder gaat houden. Want ik ben nu al weer meerdere jaren ziek en eigenlijk heb ik al die tijd ook niet gereden. Ik zie het alleen echt niet zitten om naar een manege te gaan. Ik voel me daar niet goed bij. Dus misschien toch eens een oproepje doen in de buurt...
Dais_
Geplaatst: 13-09-23 17:41
Wateroverlast is echt niet tof. Misschien inderdaad maar emigreren naar een warm land met minder regen;)
Lastig hoor Joyce, wil je hierbij veel sterkte wensen met de situatie. Is niet makkelijk! Ze ziet er wel goed uit vind ik. Een paard met pijn gaat vaak wel tekenen in zijn/haar voorkomen en dat vind ik bij haar op basis van de foto's absoluut niet het geval.
Een les op Joker is leuk en leerzaam. En je hebt er serieus ook gewoon spierpijn van als je lang niet gereden hebt.
Joyce denk goed besluit! Geeft ook rust om knoop door te hakken.
LN we hebben hier een wadi gemaakt voor als het echt hard gaat. Werkt goed tot nu toe
Kijkers voor Amy zijn geweest, super lieve mensen en ook echt snappen dat t een jonge pony is. Stukje met dr gewandeld en wat mee getut. En zoals altijd onverstoorbaar en lief. Mensen zijn niet helemaal gezond en ze zoeken echt een hele brave ook voor hun zoons. Dus hoop dat dit door gaat. Dan krijgt ze heerlijk veel aandacht. Veel leuker dan de over het paard getilde dames van eerder.
Dat klinkt goed Marjan. Zou fijn zijn als ze een fijn plekje krijgt. Zijn die mensen niet te onervaren voor een jong paard?
MarjanB
Geplaatst: 13-09-23 18:01
boemel schreef:
Dat klinkt goed Marjan. Zou fijn zijn als ze een fijn plekje krijgt. Zijn die mensen niet te onervaren voor een jong paard?
Nee hebben meerdere paarden gehad en goede begeleiding. En Amy liet zich goed corrigeren door haar. Ze was ook voorzichtig met ze, super lief om te zien ook.
Grappig, ik ben binnenkort jarig en daar wordt thuis heel spannend over gedaan. Nu kreeg ik net een kopie kassabon in mijn mail. Ha ha moeten ze niet op mijn account de factuur laten maken. Nu weet ik wat ze gekocht hebben
Malenka
Geplaatst: 13-09-23 18:10
Dat klinkt goed Marjan. Hopelijk is het echt wat voor haar.
Dat was niet zo slim Boemel. Wel grappig. Speel je mee?
Hier toch iets geks. Ik snij net een baal voordroog open... komt dit er uit.