Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 16:57

Hmm, jullie geven me heel wat om na te denken. Ik ben ook iemand die een eigen visie ok vind, maar het doordrukken hiervan niet. Maar goed, ik heb alleen maar hun visie op hun pagina gelezen en vaak is geschreven tekst minder genuanceerd als de echte mening. Bacardi reed ik zelf bitloos, maar de bijrijder die ik had was dat niet gewend, dus zij reed met bit. Daar doe ik echt niet moeilijk over.
Een aantal uren per dag op stal, is voor mij ook niet echt een groot probleem. Alleen, de uk is maar een jaar en zal nu op korte tijd 2 keer verhuizen. Dat alleen al is stress, maar goed, alles kreeg hier plots een andere wending, dus het kan heel even niet anders.
Er zijn nog andere mogelijkheden, maar helaas niet voor een hengstveulen. Ik krijg dit echt niet meer geregeld voor mijn vakantie, wil mijn vrienden ook niet met extra zorg belasten (zeker omdat de beste man duidelijk niet goed in zijn vel zit op dit moment), dus zijn de mogelijkheden beperkt tot zij die wel een hengst willen aannemen, of hem bij onze vrienden te laten tot hij gecastreerd is en pas in november een stal te zoeken. Dat wil dan wel zeggen dat hij 4 maand op een wei zonder schuil zal staan, in de zomer geen probleem, maar oktober kan toch al een gemeen maandje zijn.
Ook niet vergeten dat de uk nog 3 jaar tijd krijgt voor hij onder de man aan het werk moet, dus een andere visie over rijden en hoefijzers zijn op dit moment geen discussiepunt, maar goed, er zijn nog wel andere zaken waarover de stalbaas en ik van mening kunnen verschillen.
Verder weet ik ook niet hoe het met Bacardi gaat lopen. Ik kan hem misschien nog jaren stabiel houden, maar hij kan ook pijlsnel verder aftakelen. Zodra hij er niet meer is, komt Quickstep naar huis en daar zal hij ook op een paddock met schuilstal leven. Vanuit dat oogpunt neig ik dan ook weer meer naar die stalling waar hij echt op de wei gaat en 's nachts op stal, gewoon lekker van het grasje genieten nu.
Pff, 11 jaar geleden dacht ik toch nog niet zoveel na over hoe ik mijn beesten wilde houden en stallen hoor. Ofwel ben ik gewoon te kritisch geworden, ofwel kom ik tot de jaren van verstand.

Eh bah Abby, ik zou ook balen joh. Jammer dat je zo'n container vaak per dag moet betalen, of ze zouden hem bij mij kunnen laten staan tot alles terug droog was (als ie niet in de weg staat tenminste).

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:01

Mijn hoefsmid is ook geweest... De logeerTinker is nu ook bekapt... Hoefsmid maakte ze zich ernstig zorgen over de stijfheid in haar linkerachterbeen. Ergen was ik blij dat hij het zei, ik ben dus nier gek....!

Kvulden als de mijne looplustig is, dan mag ze van mij wel draven... Maar wel direct aan de teugel....
Meestal is het dan zo over... Ik laat indien ik wil blijven stappen... Wel de teugel lang, zodat ze zich niet verder kan opfokken en tegen de teugel gaat hupsen....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:15

Het lijkt hier de zondvloed wel. Wát een water! -O- . Mijn bak staat voor de helft onder water en ik heb gewoon riviertjes lopen. Het zand is niet eens modderig, maar helemaal glad van de hoeveelheid water wat eroverheen loopt. Zeldzaam slecht. Heb nog een uurtje redelijk droog met de honden in het bos kunnen wandelen. En mijn vloer gedweild. Dus toch nog wat nuttigs gedaan. De paardjes maar op de bestrating gehouden.

Morgen een nieuwe hengst voor mijn instructrice ophalen. Ben heel benieuwd. Hij zag er spectaculair uit. Wou stiekem Caj gewoon even meenemen. Voor de gezelligheid... O:) :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:33

Hier zit er een bui aan te komen, maar ik had veel erger verwacht als ik de BR mag geloven.
De meiden heb ik uit voorzorg maar op stal gezet.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 17:41

Hier nog steeds droog maar buienalarm geeft wel een megapiek, wel kort. Verder gisteren ook amper regen.

Ik lees nog steeds trouw mee maar beetje druk met andere dingen dan computer en zo dus reageren (op telefoon) is soms wat lastig en ik heb ook lang niet altijd wat te melden. :+

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:03

Neem de paarden zo ook weer mee naar huis. Een paar dagen op stal want dit is niet te doen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:08

Hier de hele dag enorme regen met korte droge pauzes. Paddock is nat en glad maar de wei ligt er stevig bij dus daar hebben ze anderhalf uur gras gehad. Ze hebben nog altijd geen schuilstal of dekens maar ben met allebeI bezig.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:17

Beter ze op commando laten gaan draven dan dat ze uit zichzelf gaan drammen/dribbelen.

Hier zijn ze gewend om in stap te beginnen. Van jongs af aan gaan ze mee wandelen. Is altijd grotendeels in stap.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:19

Fijn dat de hoefsmid nu eindelijk is geweest.

Wel erkenning dat de smid ook de stijfheid opmerkt.

AB: tjeetje balen zeg! Het is lastig om mensen op hun woord te vertrouwen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:31

Sta net buiten te voeren, ineens een lichtflits en een enorme klap. Schrok me dood. De paarden ook; allemaal op hol! :D en het bleef gewoon droog. Ook maar 1 klap. Inmiddels wel weer regen. Pfffff. Vind t nu wel weer mooi geweest.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:46

Nog steeds droog...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:47

Haha! Tinky. Jullie zitten aan de goede kant vh land. Hier heb je zwemvliezen nodig.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:09

Tinky12 schreef:
Nog steeds droog...

Dan,hebben,jullie heel veel geluk gehad. Hier heel de dag non stop regen. Nooit in die twaalf jaar problemen gehad met wateroverlast en,dit jaar tweede keer al enorme wateroverlast. Baal echt en ben van plan om een andere wei te zoeken als het zo blijft. Dit is niet meer leuk. Paarden terug verhuist naar noodstallen bij een boer. Hopelijk trekt het water tegen morgen allemaal weg zoals vorige keer. Heb echt een rothumeur nu.

Eerst viel het nog mee en,was het gestopt met regenen. En dan kregen we nog een extra onweer.

Afbeelding
[/img]
[/[img]
Afbeelding

[/[img]
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:14

Yep, zo ziet t r hier ook uit. Vanavond om 23.00 uur stopt t met regenen, volgens de voorspelling. Als ik het water uit de paddock nog wat af kan voeren, is t morgen al wel weer te doen hier. Alleen de bak is een probleem. Mijn man heeft mij geulen wat 'aangepast' omdat hij anders niet met de maaier erover kon. Maar nu loopt het water dus niet meer weg.... :n

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:16

Heb jij ook zoveel water staan als,op de laatste foto? Oef dacht dat het echt aan mijn,wei lag. Baalde enorm hard. Hopelijk is het bij u morgen ook droog

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:21

Hier is nu ook een bui geweest. Maar inmiddels weer droog. Er zat wat gerommel bij. Dacht zet de paarden maar snel op de verharding, maar het was niet zo erg als het leek.

Ben vandaag niet aan Marinka toegekomen. Onder het zadel kan ik haar wel rustig in stap houden. Ze wil dan wel graag, maar ik red het dan wel om eerst rustig in te stappen. Moet haar dan wel terug roepen af en toe. Maar vooral aan de longe is het moeilijk. Ze kent alle commando's, maar ze wil direct draven en kan haar met mijn stem niet terug krijgen. Maak dan de longe wat korter vaak zelfs tot vlak bij mij voor dat ze gaat stappen. Het gaat al wel iets beter, maar niet naar wens. Kan het nog een andere reden hebben waarom ze dit doet dan graag willen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:28

@Fabster: dat is dan toch ergens ingeslagen.

Hier staat het water tot aan de stallen en alles staat blank. De pas ingezaaide wei achter werd een riviertje. Hopelijk zakt het weer snel, maar als ik BR mag geloven komt er nog een grotere bulk aan.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:33

Hier heeft het normaal geregent een buitje, net genoeg voor het stof. DD geloof je niet je zit hier dichtbij :')

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:36

dynamiek schreef:
Hier heeft het normaal geregent een buitje, net genoeg voor het stof. DD geloof je niet je zit hier dichtbij :')

Als je nog wat water nodig hebt. Geen probleem ik stuur wat water op. :D Heb water genoeg nu. Tweede vat van 1000 liter was leeg. In de namiddag volledig gevuld en derde van is nu voor een derde gevuld. Dus water genoeg gevallen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:37

Ik zal straks een foto plaatsen als de batterij weer vol is :D

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:40

Hopelijk stopt het snel met regenen dubbeldun. Ben benieuwd naar de foto. Of kunnen je paardjes deze outfit ook gebruiken?

[/[img]
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:43

Hier staan ze binnen. Wat ging het tekeer!! Zelfs mijn altijd rustige Shire werd zenuwachtig. Bleef maar flitsen en knallen. Heb maar geen zwembandjes uitgedeeld maar gewoon naar binnen gehaald. Ze stonden twee minuten binnen en de stoppen sloegen door... Helaas gaat het hek nu niet open..

Yay terwijl ik dit type heb ik weer stroom!! Zo nu snel m'n arme hond uitlaten!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:43

DubbelDun schreef:
Ik zal straks een foto plaatsen als de batterij weer vol is :D

Kan je zien hoe plaatselijk het is, waar valt de bui.
hier is de grond katsdroog we zitten tegen de kootwijkse duinen aan dat merk je goed in je tuin en je weide van mij mag er meer vallen de wei kan het goed gebruiken :o

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:45

Hier zijn we wel weer even voorzien :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:46

Die foto van het paard op die berg zand. .. Zo ik staat droog

Hier ook naar maar de grond kennende is het morgen weer droog.

Meteen draven aan de longe herken ik wel. Ook hier neem ik het eindje kleiner en stap even niet te lang, en draaf daarna weg op mijn commando