Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:29

Mooie stallen en welkom!

Hier de paarden even in een prikweitje gezet zonder gladheid maar ze hebben de tent afgebroken. :') Levensgevaarlijk dus nu weer op stal.. jammer dan, morgen weer dooi en dan is alles weer normaal maar het ging me net wat te idioot. :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:32

ELT dus. Dank :D Zal eens kijken of ik dat merk nog kan vinden.
Nu moeten ze hier wel écht waterdicht zijn, want ik maak het hooi nat en dan in de netten. Desnoods een paar overmaatse waterdichte handschoenen er over heen :D

Net alles dus met waterdichte dikke latex handschoenen het hooi nat gemaakt en in de netten gedaan. Nog geen 10 minuten buiten geweest en alweer 'dooie' vingers ;(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:36

Grappig is dat, ik kon altijd goed tegen kou en slecht tegen warmte. Sinds ik redelijk fanatiek ben gaan hardlopen is dat veranderd: ik kan nu minder goed tegen kou, maar wel veel beter tegen warmte :')
Nu overkomt het me dus regelmatig dat ik denk: 'ships, ik had wat warmers aan moeten trekken'. Klein leed.

Welkom!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:37

Ah lastig DD! Ik had dat ook maar sinds ik mijn rug heb laten behandelen (dat klinkt gek) zijn dat soort klachten ook allemaal weg. Neemt niet weg dat het echt mega koud aanvoelt nu buiten! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:40

Welkom iedereen!

Nou ze staan weer veilig binnen, was echt even eng, want zandpaadje is ook al weer keihard bevroren.

En MiniMe is boos op mij! Die heeft namelijk vanochtend een linkse directe van mij gekregen, toen zij mij in mijn gezicht wilde happen, met deken controleren.
Geef ik ze net allebei een peen en ik wil die kleine aaien, staat ze toch een partij beledigd kopschuw te doen. En echt niet die angstige variant hoor, maar gewoon nijdig, die kop ook die ze erbij trekt! Dus ik heb haar lekker uitgebreid over haar hoofd geaaid, toen pas kreeg ze de rest van de peen. }> s gebroed uithangen kan ik ook tenslotte...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:43

Ooohhh hahaha, ik heb ook zo'n actrice.. :')

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:44

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:48

meggiemeg schreef:
DubbelDun schreef:
Ik wil waterdichte handschoenen met verwarmde vingers :D

2 winters terug heb ik bij de Welkoop hele warme handschoenen gekocht. Zijn redelijk waterdicht en goed winddicht, maar wel super warm. Ik heb ze altijd maar even aan omdat het anders te warm wordt. Wellicht wat voor jou.

[ [url=m/0HIcYO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je zou eens bij handschoenen voor wielrenners of mountainbikers kunnen kijken. De wintervariant is wind en waterdicht, zit grip op de binnenkant van de hand en lekker warm.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:49

kvulden schreef:
https://www.lighthoof.com/your-lightfoot-planning-kit/ weet iemand of dit ook in Nederland verkrijgbaar is?

Ik heb dit zelf nog nooit gezien, maar denk dat het ook gewoon werkt met van die paddock roosters.

Verder, Sealskin schijnt 100% waterdicht te zijn. Die hebben handschoenen, maar ook sokken bijvoorbeeld, dat kan ook weleens lekker zijn ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:53

Dit nieuwe spul is zacht en vormt mee als er gewicht op komt. De harde plastic roosters kunnen verwondingen geven als ze bloot komen te liggen./
Precies de reden dat ik ze niet wil gebruiken bij die van mij.
Overigens zou ik ook dit nieuwe spul wel eerst willen zien als het al 2 a 3 winters in gebruik is :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:54

Hier de jongens "ingesloten"....

Afbeelding

Fax die sneu om het hoekje kijkt...

Afbeelding

Hier de waterbak...volgende keer gaat bal 2 er ook in...deksel zit nu vastgevroren :+

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:56

@tinky: Hoe houdt je vloerbedekking het vwb gladheid ??

Cowgirl83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:57

Welkom Crines! Knappe merrie, en mooie stallen!

Veel succes voor iedereen die last heeft van de kou en de ijzel! Bij ons is het ook nog warm en vreselijk nat. De paarden staan tot aan hun kogels in de modder. Ik vind het maar niets, maar met dit weer is er weinig aan te doen. Ze bewegen amper, van de hooibak tot de drinkbak 15 meter verder, en dat is het. Als het nog eens een paar dagen droog is, ga ik ze nog eens op de grote wei zetten, kunnen ze nog eens uitrazen.

Een van onze paarden hoest ook van gewoon hooi. We zijn ermee gestopt, maar het heeft daarna nog weken geduurd voordat het hoesten terug weg was. Hij kan ook totaal niet tegen stro. Onze paarden staan dus op vlas, en krijgen altijd voordrooghooi, daar doen ze het allebei heel goed op.

Ik kan niet goed tegen de kou, maar ook niet tegen hitte. Bij hitte heb ik de neiging om flauw te vallen. Bij kou verbrand ik mijn energie heel snel, dan krijg ik honger, word ik lijkbleek, en heb niks fysieke kracht meer.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:58

DubbelDun schreef:
Dit nieuwe spul is zacht en vormt mee als er gewicht op komt. De harde plastic roosters kunnen verwondingen geven als ze bloot komen te liggen./
Precies de reden dat ik ze niet wil gebruiken bij die van mij.
Overigens zou ik ook dit nieuwe spul wel eerst willen zien als het al 2 a 3 winters in gebruik is :D

Blijkbaar heet het op Google geocell
Die gebruiken ze ook bij wegen enzo als ik de plaatjes moet geloven :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:59

DubbelDun schreef:
@tinky: Hoe houdt je vloerbedekking het vwb gladheid ??

Er is onder het afdak regen op de rand gevallen en meteen bevroren,is gelukkig maar een klein stukje.Niet heel glad maar als er volop water opvalt dat kun je er ook op schaatsen :+

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:04

kvulden geen idee, maae wel mooi spul :j

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:19

Tinky12 schreef:
Welkom Crines :wave: ziet er al goed uit :j Krijgt de hengst ook een in-,uitloop stal?

Ja, hij krijgt inderdaad ook een uitloop aan zijn stal hoor :) Als het goed is krijgt elke box met staldeur een kleine uitloop (die dan op zijn beurt ook kan open gezet worden naar de grote weide).

Hij is vorig jaar goedgekeurd als dekhengst dus het is de bedoeling dat hij mijn merrie dekt (deze is nu drachtig van een andere hengst). Als dat goed gaat kunnen ze dan ook wel samen blijven staan (ze zijn nu al onafscheidelijk, maar hebben nog nooit helemaal samen gemogen (draadje ertussen)).

Dat hij over de deur van de binnenbox gaat, daar heb ik nog niet zo direct schrik voor. Wel dat hij door de draad zou lopen. Daarom is het ook de bedoeling dat er tussen de merrieweide en zijn weide een afsluiting komt in tuingaas/tennisgaas (bekaertdraad zoals we dat in België noemen) van 2 meter hoog met stroomdraad ervoor. Die ligt al klaar, moet wel nog gezet worden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:24

Die matten zijn hard inderdaad. En is ook veel kleiner van formaat. Dit zijn echt grote stukken tegelijk. Ik ga het eens goed uitzoeken. Lijkt me voor hier een goede oplossing. Moet wel betaalbaar zijn. Geocell lijkt inderdaad het zelfde als ik het zo zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:27

Ik heb supergoede ervaring met Sealzskins, zoals Palousa ook al noemde DD. Zijn wel aan de prijzige kant, maar echt waterdicht. Heb ze al jaren en ben er zeker niet zuinig op geweest. Twijfel of ik nog een paar nieuwe zal aanschaffen.

Hier nog steeds koud, maar gelukkig wel al de hele dag droog, dus geen gladheid/ijzel.

kvulden, ik ben heel benieuwd naar de prijs en of het ook echt werkt. Ben bang dat het bij ons op keileem niet lang werkt.

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:30

Ik denk dat mijn paardjes maar dagje stal krijgen.. Voor stallen spekglad en eentje op ijzers -O-

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:44

Jeetje, dit gaat echt hard hier!! En wat een gedoe voor alle noorderlingen! Heel veel sterkte en ik hoop dat alles op de been blijft. Wij zitten volgens het journaal ook in code rood. Nou, verder dan een zeikesnatte bende waar ik echt schooooooon genoeg van heb, en 4 graden boven nul, komt het hier niet. Maar zolang half Nederland onder een laag ijs ligt, mag ik van mezelf niet klagen over de natte zooi. Dat doen we vanaf morgen weer :+

Dat filmpje net even bekeken Dubbeldun, ziet er best veelbelovend uit. Al vind ik nu alles wat ook maar enigszins de schijn op heeft van het een paar % droger maken, al gelijk veelbelovend.... :')
Zou ook graag de kosten en haalbaarheid in zulke natte winters willen weten!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:52

Gingerale...morgen die ik weer lekker mee met zeiken over de blub :D

DA belt net maar opgeschoven,is te glad voor de auto om hier te komen.Vrijdag komt ze,had liever anders gezien maar geen extra risico nemen :n

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:07

kvulden schreef:
Die matten zijn hard inderdaad. En is ook veel kleiner van formaat. Dit zijn echt grote stukken tegelijk. Ik ga het eens goed uitzoeken. Lijkt me voor hier een goede oplossing. Moet wel betaalbaar zijn. Geocell lijkt inderdaad het zelfde als ik het zo zie.

Denk dat die grote matten van dat flexibel spul ook makkelijker te vormen is naar je eigen situatie zonder dat je er stukken vanaf hoeft te halen.
Zie wel op sites dat je per 100m2 bijvoorbeeld kan bestellen. Prijs is ongeveer 2 dollar per m2 us laten we dat €1,50 noemen.

Daar onder moet dan een laag worteldoek of iets anders dat het grind boven en de troep beneden houd.

Daar onder een laagje puin om de boel eventueel vlak te maken.

En bovenop uiteraard nog een laag gebroken steen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:10

Ik weet niet hoor, maar als je gewoon een zelfde laag van dat gravelpuin stort ben je volgens mij goedkoper uit.
Is geen spul om een paard constant op te zetten maar als pad perfect en ook als stukje bestrating.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:18

Gravelpuin is verschrikkelijk :') Dat hebben we hier ook liggen op de oprit en het erf, maar wat een drekzooi geeft dat in de winter...