Ik zie het hier nog gewoon bij de Welkoop staan hoor. Maar dat kan een andere samenstelling zijn.
Anoniem
Geplaatst: 26-02-15 14:46
DubbelDun schreef:
Ik zie het hier nog gewoon bij de Welkoop staan hoor. Maar dat kan een andere samenstelling zijn.
Dit is inderdaad een andere samenstelling.
Ik heb nog wat "ouderwetse" op de kop kunnen tikken.
Daan_O
Geplaatst: 26-02-15 14:55
Inderdaad luxeproblemen allemaal met het onderhoud en werk aan het terrein
Ik denk dat veel mensen zich er in vergissen hoeveel tijd en geld het kost om allemaal bij te houden. Natuurlijk is het geweldig om zoveel grond te hebben maar er is ook altijd wel iets te doen! Wat ik tot nu toe alleen maar lekker vind overigens Ik vind het echt heerlijk om buiten te rommelen en het terrein stukje bij beetje op te zien knappen!
Dit weekend wil ik verder gaan met het beitsen van de omheining en stal. En de voerbakken eindelijk eens ophangen En de restjes glas opruimen waar de oude kas heeft gestaan en het doek dat daar nog op de grond ligt weghalen. En mijn trailer grondig schoonmaken (is héél hard nodig). En, en, en....
Ha, ha, ha, Daan! Zo ben ik ook alweer lijstjes aan het maken.... Maar ik vind het ook erg lekker, om buiten bezig te zijn en uiteraard neem ik in het weekend ook ruim de tijd om lekker te rijden, zitten, wijntje drinken, lekker eten enz.
Heb mij nl voorgenomen om de illusie dat het ooit helemaal 'af' is te laten varen en dat geeft wel rust.
Grasoprit is toch niet te vegen denk ik? Daarom wil ik klinkers hahahaha.
Anoniem
Geplaatst: 26-02-15 15:45
Urielle schreef:
Grasoprit is toch niet te vegen denk ik? Daarom wil ik klinkers hahahaha.
Ik ook! Anders kan ik nergens naartoe met mijn "veegtik"
Achterom
Geplaatst: 26-02-15 15:47
Houd je zoveel van vegen dan? Grasoprit icm met robotmaaier lijkt me wel wat. Behalve als je met de auto over de maaier heen rijdt natuurlijk.
Een ding moet je in ieder geval niet doen: gravel. Dat ligt er nu bij ons, maar willen we echt vanaf. Vieze smurriebende, veel gaten, plassen etc. Bovendien veel onkruid.
Urielle
Geplaatst: 26-02-15 15:48
De boer komt hier wekelijks hooi en stro leveren, volgens mij wordt dat met gras een zootje?
Wij hebben er zo een die ook kan zuigen, werkt heel goed op ons gazon
DubbelFun
Geplaatst: 26-02-15 15:58
Ik leg een groot zeil neer en dan ruim je het gemorste zo op.
Anoniem
Geplaatst: 26-02-15 15:59
Ik zou dan inderdaad voor een "zuiger" gaan. Dat blazen heb ik op meerdere stallen gezien, maar je blaast het van links naar rechts in mijn ogen. Ik wil het spul gewoon kwijt.
Onze buurman heeft de helft van het land in gebruik voor niets er is dus ruilhandel.Hij heeft het opnieuw ingezaaid en een nieuwe omheining gezet.En al het onderhoud en ons hooi voor de winter.Paarden lopen er gewoon op samen met zijn koeien.Wel jonge koeien zonder horens en geen stier.Ook het hooi wat wij niet nodig hebben is dus van de buurman en hij verkoopt dan weer een gedeelte.En dit gaat al jaren goed.
palousa_boy
Geplaatst: 26-02-15 16:27
Vegen ofzo begin ik hier nog maar niet aan Nu ligt er een grote stapel boomstammen midden in de tuin en een spoor van zaagsel en schors van het zagen en hakken van dat hout. Maar ben voorlopig nog niet klaar.
Verder rijd ik als ik hooi pak met de trekker door de achtertuin heen dus daar knapt het gras ook niet echt van op, zeker niet met dit weer. Hoop ooit wel een opslag wat meer naar voren te hebben.. Maar ik moet nog zo veel bouwen
In de zomer is het wel wat netter, dan zijn alle trekkersporen weer weg en is alles groen.. Kan ik alles weer 2x per week maaien.
maura
Geplaatst: 26-02-15 18:12
Ik vond bladblazers altijd het toppunt van burgerlijkheid. Van die mensen die dan in de herfst elk blaadje uit hun tuin van 20m2 gingen blazen, echt gênant. Totdat wij een huis met 1,5 ha grond hadden met grind rond het huis. Wij hebben nu dus een bladblazer, maar dan wel een echte zware jongen. Die dingen met zo'n stofzuigerzak eraan vind ik niks, die zakken zijn in no-time vol, de helft van die dingen hebben een snoer dus je kunt nergens komen en qua vermogen is het niks vergeleken met eentje op brandstof. Wij hebben bij het landbouwmechanisatiebedrijf twee types mogen lenen om te kiezen welke we wilden. De zwaarste leek ons in eerste instantie wat overdreven, maar de mannen van het landbouwmechanisatiebedrijf drongen aan dat we toch die ook moesten proberen (was een occasion, dus goedkoper dan die andere, het ging ze dus niet om het geld). Wat ben ik daar blij mee. Nat blad, droog blad, alle zooi die je met de auto over het grind verspreid, dennennaalden en dennenappels, niets ontsnapt aan onze Stihl. Als je hem vol aanzet en kort op de grond blaast, blaast hij zelfs het mos uit het gras. Het enige waar je rekening mee moet houden is het weer. Bladblazen gaat het beste bij iets vochtig weer en geen wind. Alles wat je wegblaast plakt dan een beetje aan elkaar dus dan kun je veel makkelijker een hoop bijeen blazen. Als alles kurkdroog is en het waait ook nog een beetje vliegt het inderdaad aan alle kanten om je oren, dat schiet niet op. Ik gebruik de bladblazer ook voor de grote schoonmaak in de (inloop)stal, eerst even met de tuinslang met sproeikop het zand licht vochtig maken en dan blaas je het zo naar buiten. Tien keer sneller dan met de bezem.
@maura: ik heb vroeger een collega gehad die had voor haar balkon een bladblazer (en dat was geen groot balkon ) Ik zou er met de herfst wel eentje willen hebben om al het blad uit de paddocks bij elkaar te blazen, want dat lijkt elk jaar wel zwaarder te worden
@ Maura: Ik heb nog niemand met zo'n enthousiasme zien schrijven over een bladblazer, je moet die dingen beginnen verkopen
Urielle
Geplaatst: 26-02-15 18:52
Mallootje schreef:
@ Maura: Ik heb nog niemand met zo'n enthousiasme zien schrijven over een bladblazer, je moet die dingen beginnen verkopen
Tinky12
Geplaatst: 26-02-15 18:58
En je zou echt een topverkoper zijn als je er een aan mij kunt slijten
_Lorette_
Geplaatst: 26-02-15 20:39
Hoe weet je nou wat een goede prijs is voor straatwerk? We hebben biedingen van 300 euro tot 1000 euro... Voor weghalen van oude stenen (en die opstapelen), met wat extra zand de ondergrond weer netjes maken en dan stoeptegels leggen (die standaard, doodnormale dingen) op 40 m2. Zand en tegels liggen direct bij het pleintje. Ik ben hier te dom voor! Al heb ik het idee dat ik beter zelf stratenmaker kan worden als die 40 m2 echt 1000 euro moet kosten...
Een bladblazer is ook super handig, tenzij je altij de wind van de verkeerde kant hebt of last van draaiwinden ofzo.. Op m'n werk kon ik altijd tot halverwege de oprit (tussen de stallen door) makkelijk bleven met de wind mee, daarna had ik echter tegenwind en waaide alles weer terug.
Losse sneeuw kan je ook makkelijk wegblazen met zo'n ding, mits het niet te veel is uiteraard.
Mosh
Geplaatst: 26-02-15 21:12
Ik ga denk ik vaker hier posten dat ik mijn oude heer wil verhuizen! Hij eet zijn hooi erg slecht, was dus erg verbaasd dat hij wel weer aan het groeien is nu Bijna geen ribben meer te zien. We houden nog even vol tot het voorjaar.
Woensdag zeiknat geregend. Gisteren was het licht in de stal uitgevallen. Tot zover het romantische bestaan met de paarden aan huis
Aankomend weekend en aankomende week wordt alles nog drukker, dan moet ik ook de 5 paarden bij m'n ouders erbij doen
Wat betreft bestraten. Stoeptegels blijven naar mijn idee minder goed liggen dan klinkers, omdat ze zo omhoog wippen. Heb nu oude stelconplaten in de stal en dit werkt wel prima. Was hier ook ff 2000 euries kwijt voor 57m2 voor het aanvullen en vlakken van het zand en dan de stelconplaten zelf + neerleggen. Het is dus zeker niet goedkoop. Mijn vader kan wel goed straten, dus misschien maar eens een lesje bestraten bij hem nemen. Wil nog graag een moddervrij pad naar de longeerpaddock!