BlueMilk schreef:Even tussendoor, maar ik begrijp niet goed hoe sommige mensen dit kunnen uitgeven per maand. Sommige zitten wel aan een heel hoog bedrag, toch ? Naast paarden zijn er toch nog zaken in het leven die maandelijks geld kosten ?
Klopt. Helemaal uitschieters als er een nieuw zadel moet komen oid. Of alleen al een controle/opvullen is al 100 extra ieder half jaar, bij beetje pech per 3 maanden. Deze maand ook weer hoefsmid en fysio erbij en zo is er iedere maand wel weer wat! Maar ook dat soort uitgaves is voor iedereen persoonlijk. Ik vind dat als wij op ons paard willen rijden en er serieus wat gevraagd wordt van haar, we er ook voor moeten zorgen dat zij zo goed mogelijk in conditie gehouden wordt. Dus dat betekend een goed passend en onderhouden zadel en passend tuigage, jaarlijks tandarts, lessen, iedere 3 maanden fysio, supplementen ect.
En tsja, zoals iemand hier ook al schrijft 'veel' is voor iedereen anders natuurlijk. Als iemand schrijft 'ik ben alleen al 200,00 voor stalling kwijt' vind ik dat weer een 'koopje'
Ik red het elk geval niet met 500,- per maand voor 1 paard, maar hoef er eerlijk gezegd ook niets voor te laten of prioriteiten te stellen, gelukkig.
Ik ben van mening dat er veel mensen paarden bezitten terwijl dat eigenlijk niet verantwoord is. Als je het maar net aan kan betalen dan moet je er in mijn ogen gewoon niet aan beginnen. Je kan dan nog wel eens voor vervelende verassingen en kosten komen te staan. Regelmatig zie ik topics voorbij komen hier op Bokt waar m'n nekharen van overeind gaan staan. Beknibbelen op een goed passend zadel en vee-artskosten is echt een no go area en zeer oneerlijk tegenover het paard.