Met andere woorden er zijn altijd dingen die slechter zijn...maar dat praat andere dingen nog niet goed
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sevke schreef:Ik vind dat jullie schromelijk kunnen overdrijven ! Hebben jullie allemaal hectaren land aan jullie huis ? Hebben jullie allemaal jullie paarden in een kudde lopen ? Worden jullie paarden allemaal 4 X/dag gevoerd ??
![]()
Er is de ideale manier om paarden te houden, en dat kan iedereen hier wel zingen.
Maar dan is er ook nog een tussenoplossing. Stel dat TS een gedraineerde bak laat aanleggen van 20X40. Daarop uitkomend een loopstal. Dan nog een klein weitje met bomen tegen de zon. Pony kan elke dag een uurtje of twee in het weitje en de rest van de dag in de bak met hooi naar believen.
Wat is hier het probleem ?
Een boel paarden worden in veel slechtere omstandigheden gehouden. 23/7 op stal, vooral sportpaarden, dan een half uurtje in de stapmolen en een half uurtje training, en dan "vrolijk" terug op stal. Erg ? Misschien.
Ik vind persoonlijk het paard dag en nacht op een modderig veld, met een bol voordroog erbij gegooid, zonder schuilstal of iets ook niet zo ideaal. En zo vind je ook wel tal van paarden.
In plaats van dat kind haar droom in de grond te boren, kijk eens om jullie heen en wees realistisch ! Die pony zal het heus nog zo slecht niet hebben in de achtertuin !
runningkawa schreef:[juist ik ben realistisch en droom niet
en je vragen:
Hebben jullie allemaal hectaren land aan jullie huis ?
Ja, 3,2 hectare om precies te zijn
Hebben jullie allemaal jullie paarden in een kudde lopen ?
Ja, lopen altijd samen, nooit alleen
Worden jullie paarden allemaal 4 X/dag gevoerd ??
Ja, smorgens hooi
Daarna brokken
Dan naar buiten de hele dag gras
Dan naar binnen hooi
daarna brokken
En daarna nog een keer hooi
En ja daar hebben we hard voor gewerkt en zijn we voor van provincie veranderd.
Maar voorheen had ik mijn paard alleen op stallen staan waar dat ook zo was...anders wilde ik geen paard.
Dus ook niet in mijn tuin die net zo groot is als hier eerder genoemd, simpelweg omdat je daar niet eens een hond kunt houden
runningkawa schreef:Nogmaals, ik ben realistisch, heel erg juist
Als je een paard niet kunt geven wat hij nodig heeft moet je er geen kopen.
En geven wat hij nodig heeft is meer dan een knuffel en wat hooi.
akkoord ! Was een beetje simplistisch voorgesteld van mij. Ik ga er uiteraard van uit dat het kind ook nog brok en dergelijke zal bijvoeren, en dat ze een opslag zal hebben voor hooi en stro en mest en voer. En dat zij en haar familie weten hoe je een pony moet verzorgen en wat het kost. Ik wil hier geen cursus paardenhouderij gaan beginnen...![]()
Dat je dat niet aan huis kan, kan ik begrijpen, kon ik eerst ook niet.
Maar dan kwam mijn paard niet in een uitloopje van niks te staan en ook niet op een pensionplek zonder dagelijks buiten.
In de tijd dat ik dat niet kon betalen om het fatsoenlijk te doen, had ik verzorgpaarden.
wat zij wil is niet realistisch (hoop dat je het hele topic hebt gelezen en ook de foto's van de tuim hebt gezien)
*bloos*heb ik niet gezien, ik ben nog op mijn werk *bloos opnieuw* en daar kan ik de foto's niet weergeven. Ik heb wel het topic diagonaal doorgelezen en ging er dus vanuit dat ze over een vrije plek grond van 1800 m2 beschikt.
Dus daar mag ze best even met de neus op de feiten gedrukt worden.
Dat is niet de grond in boren maar wijzen op fantasie
een pennydroom mag toch best ? Dat kind haar ouders moeten er tenslotte toch hun fiat over geven ? Die zullen toch wel volwassen zijn, veronderstel ik.
Citaat:wat zij wil is niet realistisch (hoop dat je het hele topic hebt gelezen en ook de foto's van de tuin hebt gezien)

Dapy schreef:Dat is echt veel te klein om een pony op te zetten, dan kan hij niet fatsoenlijk galoperen. Daar heeft hij niet de voldoende ruimte en het gras zal ook wel zo op zijn. Kan je daar een onderdak/stal kwijt want dat maakt de ruimte nog kleiner ? En waarschijnlijk vind hij het niet eens leuk in zijn eentje, en er dan nog een paardje bij te nemen ? Nee !
Ik denk dat je beter bij een manege/boerderij kunt gaan staan of een weiland huren. Neem desnoods een verzorgpony heb je toch het gevoel van een eigen paardje ?
)