Paar jongetjes die mijn paard aan het pesten waren achterna gereden een bouwterrein op... toen stond mijn paard ineens tot aan haar buik in drijfzand... Ze is op haar teugels gestapt en heeft haar bit in twee stukken gebroken (stang). Gelukkig geen schade aan het paard zelf. Die was niet eens geschrokken. Ik wel!
Galopje doen in een pas aangelegde bak met kleiwal... Mevrouw struikelt over een klont klei en daar gingen we samen over de kop... Ik gewoon weer opgestapt nadat bleek dat mijn paard niets mankeerde en verder gereden. Toen ik thuis kwam, voelde ik me zo beroerd dat ik toch maar even naar de EHBO ben gegaan. Wat bleek... ik had een zwaar gekneusde pols, zwaar gekneusde elleboog, zwaar gekneusde kaak, een hoop pijnlijke schaafwonden en een fikse hersenschudding.... Mijn wang was zo dik dat ik er uit zag als Frankenstina en 3 dagen m'n bril niet op kon doen.
Paard los laten staan tijdens afzadelen... Paard begint te lopen, zadel valt op betonplaten en is beschadigd.
Achterstevoren op mijn toenmalige verzorgpony (zadelloos en hoofdstelloos) race wedstrijdjes doen.... 3x raden waar ik eindigde....
Dit zijn maar een aantal van de stommiteiten die ik in de 28 jaar dat ik met paarden/pony's omga heb uitgehaald. Inmiddels ben ik 34 en ga ervan uit dat ik ervan geleerd heb