Shapley's MTG

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: Shapley's MTG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 00:08

heb vandaag nog een foto gemaakt, hier zie je goed hoe hard het eigenlijk gaat.

Deze foto is een kleine maand geleden genomen:
Afbeelding

en deze foto vandaag, het is dik 2 cm langer (vooral bovenaan de hals goed te zien ):
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:18

Knakkertje schreef:
Bij mij blijft het nog een beetje tobben met zijn staart en voorpluk.
Hij schuurt zijn manen dus helemaal niet meer maar ik merk weinig verbetering bij de staart en voorpluk. Er komen nog steeds heel veel schilfers los dus misschien nog wat geduld hebben?

Dat het niet in de zon gebruikt mocht worden wist ik niet dus dat zal ik eens goed in de gaten houden! Misschien dat dat er wel mee te maken heeft.

bij mijn paard zag ik ook eerst geen verschil bij de voorpluk, dacht dus ookal dat het daar niet zou gaan werken.
maar de laatste paar dagen begon ik toch wel verschil te zien, dus heb het gisteren eens opgemeten
toen ik begon was de voorpluk 29-30cm en gisteren 33-34cm Haha!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:38

Vraagje: als je het smeert, hoelang moet het dan intrekken voor je paard terug in de zon mag lopen? Want Noah loopt eigenlijk constant buiten, maar ik zou het eventueel wel 's avonds (als het al donker begint te worden) kunnen smeren?

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 12:41

Solleke_Noah schreef:
Vraagje: als je het smeert, hoelang moet het dan intrekken voor je paard terug in de zon mag lopen? Want Noah loopt eigenlijk constant buiten, maar ik zou het eventueel wel 's avonds (als het al donker begint te worden) kunnen smeren?

Ik denk wel dat dat kan, dan is de ergste hitte er wel vanaf en zal het niet meer zo inbranden.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-08 03:26

Ik heb bij mijn shetlander bijna van alles al geprobeert zij heeft staart en manen eczeem en mok. De staart heb ik voor een gedeelte opgeschoren omdat het echt geen gezicht was wat voor een raggebol ze daar van maakte. Ik had dit topic al een keer door gelezen en 2 weken geleden kwam ik in een ruitersportzaak waar ze MTG verkochten dus toch maar een fles mee genomen en bij haar werkt het gelukkig. Sinds 2 jaar loopt zij nu buiten zonder eczeemdeken en begint de bovenkant van haar staart weer lekker aan te groeien ook de mok is zo goed als verdwenen. Als ik weer in die zaak kom neem ik gelijk nog een fles mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:04

Even een stipje.. klinkt heel interessant namelijk... Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:29

[***] schreef:

Haha ja, krijg ik misschien ooit nog eens een haflinger met echt mega lange manen, misschien kunnen we samen een fles bestellen om het uitteproberen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:44

ik heb gister een fles bestelt, dus na de keuring ga ik haar eens insmeren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:27

cissie schreef:
[***] schreef:

Haha ja, krijg ik misschien ooit nog eens een haflinger met echt mega lange manen, misschien kunnen we samen een fles bestellen om het uitteproberen?

Ik heb gisteren al een fles besteld haha. Na mijn post ben ik volledige topic nagaan lezen Pff 15 pagina;s ben je wel even zoet mee, maar de bevindingen waren toch wel meerendeels positief. Enkeling kreeg juist last van jeuk en andere begonnen erger te schuren. Maar bij de meeste hielp het wel. Vind het het proberen waard en ach de prijs, sja wat is er nou niet duur aan het hele paarden houden. Lachen

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:42

[***] schreef:
Ik heb gisteren al een fles besteld haha. Na mijn post ben ik volledige topic nagaan lezen Pff 15 pagina;s ben je wel even zoet mee, maar de bevindingen waren toch wel meerendeels positief. Enkeling kreeg juist last van jeuk en andere begonnen erger te schuren. Maar bij de meeste hielp het wel. Vind het het proberen waard en ach de prijs, sja wat is er nou niet duur aan het hele paarden houden. Lachen

Owwjaa, rijk w*jf Tong uitsteken das mooi dat je een fles hebt besteld dan wacht ik jou ervaringen eerst nog eventjes af haha!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:48

1 van mijn andere shetjes heeft nu ook mok ben het maar gelijk gaan behandelen met MTG.
Ook een vriendin van mij die niet in smeerseltjes geloofde heeft nu een fles in de kast staan. Zij heeft een fries die midden in de manen een pluk miste 3 dagen gebruikte ze het en er begonnen weer manen te groeien ze is helemaal in de wolken dat ze iets heeft wat ook daad werkelijk werkt.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:29

Ik heb er eentje op stal met ernstige mok, van alles geprobeerd, ben een beetje ten einde raad. Heb dit dus nu ook maar besteld, op hoop van zegen dan maar. Nagelbijten / Gniffelen

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:25

Gisteren voelde ik dat de mok bij mijn shetje weer zo goed als verdwenen is gelukkig. Er staat alweer een nieuwe fles in de kast voor als deze op is.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:37

Kjoetie, mooi paard heb je! Fijn dat het bij jou zo goed werkt.

Ik wil het zelf ook graag gaan proberen, ga nog even uizoeken in welke winkels ze het verkopen, ben deze week in veel ruitersportzaken geweest maar heb het niet gezien.

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:40

ieris schreef:
Kjoetie, mooi paard heb je! Fijn dat het bij jou zo goed werkt.

Ik wil het zelf ook graag gaan proberen, ga nog even uizoeken in welke winkels ze het verkopen, ben deze week in veel ruitersportzaken geweest maar heb het niet gezien.

Hier kun je het online bestellen: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... &ProdID=50

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:23

Nou ik heb het ook aangeschaft, gaan maar eens kijken ilan houdt ondertussen namelijk geen staart meer over.... Was ff getipt door mabon die ook bij mij op stal staat.... Die shet echt waaaauuuwww die heb ik altijd alleen maar vreselijk zien schuren echt heel erg en nu komt het practisch niet meer voor, je ziet de staart haren deraan vliegen bij der Nagelbijten / Gniffelen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 20:30

Ik heb het maandag voor het eerst erin gesmeerd
ben erg benieuwd

komen wel hoop huidschilfers los

Condorr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:05

Ik vind het meestal meer geldverspilling;) maar als het echt werk is het natuurlijk heel fijn:D

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:06

ja een middel dat je paard van het schuren afhelpt is echt geld verspilling Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 22:42

Ik heb mijn 2e fles vandaag binnen.
Ik vind het super spul.
Je moet het wel bijhouden, het is geen wonder middel of geneesmiddel, maar wel een goede symptoonbestrijder! Tenminste dat is in onze geval zo.
Hij begon eerste 2 dagen met meer schuren.. toen schrok ik even en dacht.. ships straks dan ver-ergert het alleen maar. Maar heb doorgezet en vanaf de 3 dag heeft hij niet meer geschuurd. Ik heb na 2 weken iedere dag smeren, om de dag gedaan dat pakte goed uit, totdat de zon weer volop begon te schijnen en al die kleine vliegjes weer kwamen. dan moest ik wel iedere dag smeren om hem jeukvrij te houden.
Het is dus echt een beetje doseren.

Vind het wel minder dat zijn manen zo vettig worden erdoor, maar daar kijk ik dan gewoon maar doorheen. En ik was zijn manen en staart (als het wer het toelaat) 1 keer per maand met Ivanhoe shampoo, zodat zijn huid weer even tot rust kan komen (oud laagje huid haal je ermee weg natuurlijk Lachen ), nadat het opgedroogd is, smeer ik er weer spul op.

Ik zou het zeker aanraden om het te proberen!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 00:18

[***] kijk je wel uit dat je het niet opsmeerd en hem dan in de zon laat lopen het kan namelijk dat hij dan weer gaat schuren door een reaktie van de zon op de MTG. Ik smeer het 's avond op haar staart als ze naar binnen gaan bij mij staan de shetten 's nachts binnen.

De vettigheid is het enige nadeel ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:39

@ Mabon, zowiezo kijk ik uit met de zon, omdat er ook petrolium in zit (dat veroorzaakt uiteindelijk de jeuk in de zon) dit geeft een licht "brandend" effect op de huid en door lichte irritatie gaan ze dus schuren.
Ik zorg altijd dat als de zon schijnt, hij dan 1 of 2 dagen ervoor geen nieuw laagje van MTG meer op zijn manen heeft.

Maar bedankt voor de tip! Lachen

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:22

Ik ben ook om......ik heb het besteld en wacht nu tot het binnenkomt. Ik ben reuze benieuwd of het helpt!

sprigan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 22:30

wie weet waar je de mtg kan bestellen en tegen welke prijs/ml?
ik zoek nl ook het goedkoopste adres voor dit spul.

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:37

sprigan schreef:
wie weet waar je de mtg kan bestellen en tegen welke prijs/ml?
ik zoek nl ook het goedkoopste adres voor dit spul.

Ultimate Horse Grooming

http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... &ProdID=50

€ 24.95 voor 946ml + 3,95 verzendkosten en als je nog meer nodig hebt, boven de € 30.00 zijn er helemaal geen verzendkosten. Haha!