Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re: Stalgeld omhoog vanwege prijsstijging stro??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:27

Als ik al die prijsverhogingen zie...dat jullie dat Pikken!
Het is namelijk onterecht, je hebt een overeenkomst met de stalhouder en daar heeft hij zich aan te houden!!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:42

beantsje schreef:
Het is namelijk onterecht, je hebt een overeenkomst met de stalhouder en daar heeft hij zich aan te houden!!

Prijzen gaan nu, buiten de normale prijsstijgingen, eenmaal af en toe omhoog door omstandigheden. (ook het brood is bijv een flink stuk duurder geworden niet te spreken over de diesel prijzen)

Wat heb je liever, een prijsverhoging of een failliete stalhouder, dan heb je nl geen stal meer. Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 09:26

beantsje schreef:

Wanneer mag een stalhouder dan wel de prijs verhogen?

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:33

Aan het einde van dit jaar gaat ook bij ons de stalling omhoog, en wel met 25,-! Wij krijgen geen extra voorzieningen erbij dus het is echt een fikse verhoging!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:37

asjemenou schreef:
beantsje schreef:

Wanneer mag een stalhouder dan wel de prijs verhogen?

Dat vraag ik me dus ook af?? Nooit omdat het zo goedkoop mogelijk moet blijven? Tuurlijk ik wil alles ook zo goedkoop mogelijk maar de stalhouders zijn ook gek als ze het niet omhoog doen. Ze hebben dan toch meer kosten.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:43

Tja als de kosten hoger worden als de inkomsten zal een stalhouder stappen moeten ondernemen. Iets wat gewoon heel normaal is voor een ondernemer. Maar bij ons op stal staan ongeveer 55 pension paarden maar we beschikken maar over 1 binnenbak en een buitenbak die in het najaar niet te rijden is. Wat betekend dat je soms met 8 mensen aan het rijden bent wat haast niet te doen is. Ik vind dat een stalhouder best zijn stal mag verhogen als dit nodig is maar dat daar wel iets tegen over moet staan. Voor wat hoort wat...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 15:09

Een stalhouder kan wel op dezelfde prijs blijven omdat er niks extra voor in de plaats komt, maar daar heb je je eigen het meest mee!
Dit zal hij namelijk maar een korte tijd kunnen, daarna is hij failliet en kun je een nieuwe stal gaan zoeken.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:56

Ik denk dat je uiteindelijk beter af bent met een stalhouder die zijn prijzen verhoogd, dan met een die gaat beknibbelen op het voer en bodembedekking.
Natuurlijk mag men de prijzen verhogen. Het zou wat zijn als iedereen nog voor dezelfde prijs staat als 20 jaar geleden. Toen betaalde ik omgerekend 40 euro per maand. Haha! Dan zouden er niet veel stallen vandaag de dag nog over zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:06

Natuurlijk mag de pensionhouder de prijzen wel verhogen als zijn kosten omhoog gaan. In mijn geval moet die man er van leven, dus het moet wel uit kunnen. En het staat ons allemaal vrij om te vertrekken als het ons niet aanstaat hoor.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:21

Gelet op alle stijgingen even het volgende. De oogst van stro zal volgend jaar veel groter zijn dan afgelopen jaren. Maar; het aantal hectare`s vlas door de vraag naar meer graan zal afnemen. Dit betekend dat er meer stallen welke nu op vlas staan over gaan op stro. Dus de vraag naar stro zal alleen maar toenemen en dus ook volgend jaar weer de prijzen opdrijven. Helaas maar waar.

Het wordt straks haast onmogelijk om een goed stalstrooisel te verkrijgen tegen redelijke prijzen. Veel stallen zullen overgaan op rubbermatten en andere alternatieven.

Wij gebruiken nu het grove hooi van graszaadland als stalstrooisel en dit werkt goed alleen erg zwaar met uitmesten. Wel erg makkelijk met opstrooien in die grote balen. Scheelt ook weer iets in voerkosten dus zo kun je het compenseren.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:48

beantsje schreef:

Als jij een filantropische pensionstalling weet zou ik dat graag horen waar die zit, ik heb 'm nog niet gevonden...

Tja, als je weet dat de voerprijzen etc omhoog gaan kan je er natuurlijk al vanuit gaan dat de stalprijs om hoog gaat en dat vind ik echt niet zo raar. Jammer, maar zo draait de wereld.

Benzine wordt ook duurder als er weer ergens een tegenslag is bij de booreilanden en daar ondervinden de mensen die autorijden ook het nadeel van...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 10:57

Ik geloof dat ik mazzel heb dat het bij 10 euro blijft wat we omhoog gaan. Ik sta hier nu ruim 1,5 jaar en nu pas de eerste verhoging, ik heb er geen problemen mee Haha! Duurder is duurder, ik wil gewoon graag blijven staan en ben verder tevree, nee hoor, die 10 euro is gewoon nodig Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:00

Bij ons gaan de prijzen niet omhoog.
Maar we moeten ons wel aan een aantal (tijdelijke) afspraken houden. We zijn namelijk oa nogal royaal met het stroo en nu moeten we dat dus een beetje minder doen. Gewoon zuiniger aan zijn, met mesten ook echt het schone laten liggen enzo. We hopen het zo een beetje in de hand te houden.

Niet alleen de stroo prijzen zijn trouwens omhoog gegaan, ook de brokprijzen..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:03

Ja, dat heb ik ook gemerkt, het voer is duurder, voorheen betaalde ik 18 euro voor een zak muesli en pavo liga, nu ben ik 23 euro kwijt..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:05

Dat is mooi dat ik dat weet.. Ik voer namelijk hetzelfde, ben sinds de prijsstijging nog niet om voer geweest. Dus ik kan me er op voorbereiden.. Scheve mond

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:06

Bij ons is het met 10 euro gestegen.
naar 160 geloof ik voor een paardenbox.
met voer erbij en gelegenheid om je paard in de paddox te kunnen zetten en in de buitenbak te kunnen rijden.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:20

Bij ons gaat het 25,- omhoog. Dat vind ik echt heel erg fiks t.o.v. vorig jaar. Toen ging het een 10tje omhoog. En natuurlijk als de kosten hoger worden als de inkomsten zal de pensionstalhouder moeten verhogen. Maar er zijn enkele dingen op stal die echt verbeterd moeten worden zoals bijv. de bodem van de binnenbak om die 25,- prijsstijging ook waard te zijn. We hebben hier vanavond een vergadering over met stal. Ben benieuwd...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:24

bij ons is het ook 15 euro omhooggegaan

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:25

Bij ons is het al afgelopen periode met 20 euro gestegen en omdat er teveel stro wordt gebruikt en dit ook steeds duurder wordt gaat het waarschijnlijk per 1 januari met 10 euro extra omhoog. Dus dat is dan een verhoging van 30 euro in een paar maanden.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:33

Bij ons gaat het per 1 januari ook met € 18,00 omhoog.
Niks aan te doen, alles wordt duurder. Ik heb dit liever dan dat er bezuinigd wordt op de kwaliteit Lachen

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:37

Kwaliteit is ook niet altijd goed van het stro. Nu gelukkig weer wel maar soms is het echt stro van niks. Je pakt het op en valt zo uit elkaar. Nu heb je niet zoveel nodig om je stal te vullen.

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:47

Ik ben niet altijd tevreden over de kwaliteit van het kuil. Op zich heb ik het wel naar mijn zin op de stal waar ik nu sta. Vraag me alleen af of dat ik voor het geld wat ik volgend jaar moet betalen niet ergens anders meer voorzieningen kan krijgen

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 11:50

Bij ons is het ook omhoog gegaan, eerst was het. 240 voor pony, 260 voor paard. nu is er dus 15 euro bij gekomen. ook door het stro

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:01

bij ons is het ook 15 euro omhoog gegaan, en daar verdient de stalhouder niets op
Hij laat zijn stro uit Frankrijk komen en onze paarden staan ruimmm in het stro. Hij vind het mooi en het hoort zo zegt ie Haha!

Ik betaal voor een pony (heb er 2) vanaf 1 jan. 165 euro en daar hoef ik niets voor te doen

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:18

Ik begrijp heel goed dat de stallig omhoog MOET! Er zullen bij jullie ook mensen zitten die stalling hebben incl biks etc. Als je ziet dat het biks, haver etc al met gemiddeld 2,50 per 25 kilo omhoog is gegaan dan kan je wel uitrekenen dat het duurder moet worden. Als je je paard zelf bij huis zou hebben en dus geen stalling zou hoeven te betalen ga je ook meer kosten maken. Moet de pension-eigenaar dan maar geld erbij leggen???