Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:32

Arabesk schreef:
Vjestagirl schreef:
Als het zo'n blubbertroep is, dan is 's nachts binnenstaan helemaal niet slecht, hoe natural je ook denkt...

dan kan je beter voor een andere oplossing gaan

- stuk ophogen met zand oid
- een stuk betegelen en daar ruwvoer verstrekken

Ik vind een paard opsluiten geen optie

Ze zegt dat dat niet mag van de gemeente. Daar kun je tegenin gaan, maar in de tussentijd moet er wel iets gebeuren.

Ik zie het niet als opsluiten, maar als beschermen. Als ze droog kunnen lopen, geen enkel probleem, maar hier kan dat niet...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:39

Miss_Maya schreef:
Desnoods op een stalling , daar gaan ze niet dood van hoor Knipoog (eerder wel van in zoveel modder te staan)

mmm, maar ze breken de stal wel af Tong uitsteken

althans die van ons,
bij ons staan ze ook flink in de blub, ze kunnen droog staan in de schuilstallen en p de opgehoogde plekken in het land
maar twas nog steeds niet ideaal

maar stal met de deur dicht...knappe stal die heel blijft bij dat stelletje draken hier

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:40

Vjestagirl schreef:
Ze zegt dat dat niet mag van de gemeente. Daar kun je tegenin gaan, maar in de tussentijd moet er wel iets gebeuren.

Ik zie het niet als opsluiten, maar als beschermen. Als ze droog kunnen lopen, geen enkel probleem, maar hier kan dat niet...

Nou, dan heeft de gemeente het dus weer gedaan????

Ze zal het idd toch moeten oplossen, zij heeft voor die paarden gekozen en dus moet ze er voor zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:42

draumpje schreef:
bij ons staan ze ook flink in de blub, ze kunnen droog staan in de schuilstallen en p de opgehoogde plekken in het land

Ideaal is soms moeilijk
Maar jij hebt wel voorzieningen getroffen dat er droge plekken zijn

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:44

plaats een bordje voor de wandelaars met de tekst (bijvb.):

deze weide ziet er nu modderig uit maar zodra de zomer weer begint gaan we de weide vernieuwen (inzaaien enz.)

een voorbeeldje dan (ik heb de reacties niet gelezen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:44

maar de weide moet ook gezond zijn in de winter passieX

_Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:46

of stuur ze door naar ons Tong uitsteken

Bij ons staat er een shetlander in de wei die nooit bekapt wordt of ontwormd het beestje kan amper meer lopen, dooor die lange hoefjes ;-(

(maar gelukkig wordt er al naar de dierenbescherming gebeld Bloos )

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:49

sommige mensen die er net inrollen lees eerst even welke maatregelen er getroffen zijn , spetter staat op stal die hou het heel en kan wegens gezondheid op stal sparky kan dat echter niet die kan niet op stal wegens gezondheidsredenen en die mollestreert de boel we hebben het vorig jaar geprobeerd eventjes maar toen kon ik hem naar emmeloord brengen en ik kon de kantine ruit de grasmaaier de stal van roos en de stal van spetter vernieuwen dus geen optie , sparks staat nu dus op een groot stuk wei en spetter op stal,

en runningkwanna via de pm heb ik je nooit als bitch of iets uitgemaakt en smoezen ? de gemeente hier heeft er niks over te zeggen ik sta bij een boer je haalt twee topics door elkaar en ze hebben inderdaad een tijdje ervoor op het modderstuk gestaan maar met de storm hebben we ze daar idd tijdelijk naar terug gezet ivm hun eigen veiligheid ,

nu staan ze dus ok en meer kan ik er niet over zeggen want ik moet alles dubbel zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:52

sorry spetter, nu ik terug lees staat dat er onduidelijk
Ik bedoelde daarmee dat wendy me misschien een bitch zou vinden met hoe ik dat stukje schreef.
Jij hebt me zeker geen geen bitch genoemd Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:08

runningkawa schreef:
draumpje schreef:

Ideaal is soms moeilijk
Maar jij hebt wel voorzieningen getroffen dat er droge plekken zijn

neuh, we hebben hier omtzettend veel gelyuk met de aanwezige heuveltjes in het land... Haha! Tong uitsteken

maar anders hadden we het idd anders moeten oplossen (waarschijnlijk zand met spoorbielzen oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:09

Ja mazzel hebben kan ook. Haha!
Maar gelukkig kun je ook wat mazzel maken Tong uitsteken Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:09

even een andere zijstraat
de db wil vanalles, de gemeente verbieden vanalles
die gasten moeten eensa gaan samenwerken
:p moisschien dat het dan makkelijker word om schuilmogelijkheden etc te plaatsen

edit :
runningkawa schreef:
Ja mazzel hebben kan ook. Haha!
Maar gelukkig kun je ook wat mazzel maken Tong uitsteken Haha!

mmm idd, ens kijken hoe ik dat ga doen ...als de eigenaar met de paarden emigreert dit jaar ...
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 31-01-07 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:11

Helemaal met je eens
daarom ook niet altijd luisteren naar gemeente.. Bloos

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:11

ja een bordje laten maken met ook uitleg over natural je paarden houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:12

in de natuur staan paarden niet in de blub....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:12

runningkawa schreef:
sorry spetter, nu ik terug lees staat dat er onduidelijk
Ik bedoelde daarmee dat wendy me misschien een bitch zou vinden met hoe ik dat stukje schreef.
Jij hebt me zeker geen geen bitch genoemd Lachen

Ik vind je geen bitch, daar is wel wat meer voor nodig dan dat.

Wat ik weleens zou willen weten: is er weleens onderzocht of in de modder staan slecht is voor een paard? Er is geen directe relatie tussen modder en mok, daar is toch echt een bepaalde bacterie voor nodig bijvoorbeeld.
Benen breken door vastzuigen is een ander verhaal, maar ik zou weleens willen weten waarom er hier nu moord en brand geschreeuwd wordt

Overigens: in de wei waar mijn paard staat is het hoge stuk juist modderig Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:18

ik geloof ik niet dat mok altijd met modder te maken heeft.
Wel als er eenmaal mok paarden staan.

Maar peesblessures enz, daar zou ik erg bang voor zijn.

Verder lijkt het me niet gezond wat koude betreft
De kou trekt helemaal van onder op.
Ook veel ruwvoer maakt dat niet goed.

Ik denk als ik mijn paard met atrose zo een dag zet, dat hij niet meer kan lopen van strammigheid.
Dan kun je natuurlijk zeggen, die mankeert wat, maar dan kun je imo juist zien dat het niet goed is, ook al uit het bij een gezond paard niet direct

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:25

Ik heb mijn ponies ook 24/7 buiten staan en ben absoluut voor deze manier van paarden houden.

Ook hier is het na een natte periode soms een modderpoel vooral bij de ingang schuilstal.
Mijn paarden staan al min. 6 jaar lang 24/7 buiten en komen enkel op stal voor te snacken/drinken.

Ik heb hoger gelegen delen die altijd droog zijn en daar gaan ze staan als het te blubberig word.
Ook zorg ik dat er voor een vorstperiode de ingang vrij gemaakt is van de kuilen zodat het dan mischien wel wat gladder is maar ze hun nek niet breken over de bevroren modderpunten(om eerlijk te zijn..meer voor mijn gemoedsrust nodig ,dan voor de beentjes want hun hebben er geen last van).

Ze hebben zeker weleens modderpoten en zijn nat/vuil(ze zien er niet uit Knipoog )maar hoe ''natural" ik ook om ga met mijn paarden ik zou absoluut!!!!! niet willen dat ze tot hun knieen in de drek stonden zonder een plek te hebben om droog te staan/liggen(mijn paarden liggen nml. regelmatig te dutten in de bossen).

Als ik dit soort situatie voor handen zou hebben zouden er direct maatregelen getroffen worden.
Let wel iedere gemeente heeft zijn regelgeving maar voor iedere wet is er ook weer een manier om er tussendoor te glippen....

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:40

x_baumgold_x schreef:
of stuur ze door naar ons Tong uitsteken

Bij ons staat er een shetlander in de wei die nooit bekapt wordt of ontwormd het beestje kan amper meer lopen, dooor die lange hoefjes ;-(

(maar gelukkig wordt er al naar de dierenbescherming gebeld Bloos )

Bij jullie op de wei? Kunnen jullie er dan niks aan doen?

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:58

Cars schreef:
Let wel iedere gemeente heeft zijn regelgeving maar voor iedere wet is er ook weer een manier om er tussendoor te glippen....

Nou die mag iemand dan voor mij regelen... want bij ons komt ook geen schuilstal ivm gemeente die geen vergunning geeft. Ik ben met je eens dat ze droog moeten kunnen staan en liggen.... de mijne staan op stelconplaten en hebben schuttingen tegen de wind... maar een echte schuilstal helaas gaat niet lukken. Voor iemand die wel een bouwvergunning weet te regelen bij ons heb ik nog wel een bedragje over, liefst dan gelijk ook een woonbestemming erbij Knipoog

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:35

Ten 1e vindt ik dat het absoluut geen exuus is als je in het ziekenhuis ligt. Ten alle tijde horen je beesten goed verzorgd te worden.

Ten 2e voor de mensen die geen schuilstal mogen neerzetten zoek dan wat anders waar het wel mag, gemeente is geen excuus dan. Het mag niet en hoe belachelijk je het ook vindt je zal dan wat anders moeten gaan zoeken voor het welzijn van je beesten.

Ten 3e laat die vrachtwagen met zand komen en loop dan maar 100x keer heen en weer naar je land met zand. Waarom moeilijk doen als er geen voertuig het weiland in kan, dan maar wat meer lopen. Huur een trekker met dumper eventueel!

Ten 4e laat een stuk betegelen en zet deze af zodat ze de blub niet in moeten. Als het gaat vriezen kan je het strooien en kunnen knap naar buiten. Deze blub kan je voorspellen, de regenperiode weet je na de zomer al dus waarom niet eerder ingrijpen. Het hoeft geen nat jaar te worden maar je weet dat nooit van te voren dus zorg er op tijd voor.

Ten 5e als je het niet kan opbrengen om een knappe voorziening te vinden begin dan nog niet aan een beest. Zorg er voor dat ten alle tijden de beesten netjes kunnen staan. Slecht weer of niet! Als de zon fel is willen beesten ook beschutting hebben.

En als laatste heeft voeren niks met de blub te maken. Als ik bv mijn kat ook voer maar in een hokje van 50cmx50cm zou zetten is dit ook reden genoeg om de db in te schakelen ondanks dat ze te eten/drinken zouden krijgen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:56

Wij mogen van natuurmonumenten ook niets, geen drainage geen droge plekken creeeren. Als wij dat wel doen, zijn we de stal kwijt.
Dus hebben we natuurmonumenten zelf aansprakelijk gesteld voor het droger leggen van de wei. Op hun kosten hebben ze een loonbedrijf ingehuurd die nu greppels in de wei maakt zodat het water niet meer kan stagneren in de wei!
Mijn tip: schakel de gemeente zelf actief in bij het droogleggen van de wei. Jij huurt het van hun, dus dan verwacht je ook iets goeds te huren. Het mooie eraan is dat het op hun kosten gebeurd Lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 09:22

Toen ik dit de eerste keer las dacht ik.. mmm zal wel mee vallen.. het land ..
Daarna heb ik er niet meer naar gekeken..(topic)
Nou zag ik de fotos en schrok me echt rot!!!
Je zal er echt wat aan moeten doen.. dit gaat echt ten kosten van de hoeven/benen van de paardjes!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:52

0maris0 schreef:
Toen ik dit de eerste keer las dacht ik.. mmm zal wel mee vallen.. het land ..
Daarna heb ik er niet meer naar gekeken..(topic)
Nou zag ik de fotos en schrok me echt rot!!!
Je zal er echt wat aan moeten doen.. dit gaat echt ten kosten van de hoeven/benen van de paardjes!!

de fotos zijn niet van de TS, goed lezen voor reageren is zeker in dit topic weer zeer zeker nodig

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:14

randie schreef:
Tsja stuur ze door naar ons, daar staat een veulen bijna 24 uur pdag op stal. Word gelongeerd en krijgt geen veulenbrok. Daar kunnen ze niks aan doen Vork

Bijna 24 uur per dag op stal. Jammer dat de DB daar niets aan kan doen.