Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CarpeDiem

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 12:41

Dit soort mensen laten mijn bloed ook koken!!

Ja ik wil Lachen (slaan)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:02

Ik volg nog steeds je topic (heb in het begin geloof ik een aantal keren gereageerd), maar nu moest ik toch echt weer even reageren!

Jezus wat een s m i e c h t zeg, jou te vriend houden, laten wachten en ondertussen de benen nemen naar Canada! Van zulke personen zou je de portomonnee helemaal leeg moeten roven. Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten. En hard!

Wanneer krijg je de uitslag van de bult te horen? En maak je nog een keer foto's van Dak? Schijnheilig

Succes nog met alles, ik lees het wel weer bij de volgende update Knipoog

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 16:54

Mareska schreef:
jou te vriend houden, laten wachten en ondertussen de benen nemen naar Canada!

Kreeg wekelijks hele verhalen, ik wist tot in detail wat er was, dat haar zoontje voor het eerst naar de peuterspeelzaal ging, ze was ook bezorgd om mij, ze vond het zo verschikkelijk, en ze zou zo blij zijn als alles achter de rug was. Ze zou het geld met liefde komen langsbrengen omdat ze mij en Dak zo graag weer wilde zien. Ben bij haar thuis geweest. Ze was lief, vriendelijk, meelevend, aardig en zou er alles maar dan ook alles aan doen om het goed te maken. Ik mocht op een paard van haar rijden, niets was onmogelijk. En vanaf de dag dat ze vertrokken is heb ik niets meer van haar vernomen....
En dat stoort me het meeste, nog meer dan het geld en de rest. Dat maakt het nog achterbakser.

Mareska schreef:
Wanneer krijg je de uitslag van de bult te horen?

Bloed en mest over anderhalve week. Gezwel over 2 weken. Hij zou me bellen zodra het binnen was.

Mareska schreef:
En maak je nog een keer foto's van Dak?

Helemaal vergeten te melden: Maandagochtend komt de fotograaf voor 'echte' foto's van hem. Zondag ga ik hem wassen. (als ik de stal nog in kom) En dan maandag op zijn paasbest op de foto. Volgens de DA kon de plek van de wond nog opzwellen, maar dat photoshoppen we wel weg. Ik vind alle sbest, als het maar niet gaat infecteren. Is toch zo'n 5/6 cm en best diep. Zat gewoon een kuil..
En niet geheel onbelangrijk: Ik mag de foto's op internet zetten.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 23:27

leuk, foto's! hopen maar dat Dak het ook allemaal ziet zitten, hihi!

ondertussen blijf ik (niet zo) vrolijk verder duimen voor jou en Dak!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 09:01

volgens mij ga ik volgende week een heleboel bij moeten lezen, aangezien ik nu weg ga...

ik ben benieuwd naar de foto's!! en net als merrieveulen blijf ik voor je door duimen dat er binnekort nieuws over de tussenpersoon is!!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 18:04

Wilde nog even iedereen bedanken voor de steun!
Vind het helemaal geweldig!
Ik krijg namelijk ook vaak te horen dat het mijn eigen schuld is, dat ik hem bij aankomst meteen al terug had moeten sturen, dat wanneer hij nu dood gaat het "minder erg" is want ik heb hem nog niet zo lang, dat ik er nooit aan had moeten beginnen of dat ik het nu maar gewoon moet laten rusten, het zonde van mijn energie is, en allemaal omdat ik het mezelf op de hals gehaald heb. Maar zoiets had me net zo goed in Nederland kunnen gebeuren, (Duitsers hebben er toch geen patent op om de onbetrouwbare paardenhandelaar uit te hangen?) Wie verwacht er nou dat iemand zijn paarden, kinderen en man in een koffer stopt en naar Canada immigreert????

Dak vind me trouwens wel weer aardig. Vandaag kwam hij in de wei uit zichzelf naar me toegelopen. Dat kon 2 dingen betekenen: Of hij ging me gruwelijk opeten, Of hij had het me vergeven. Waarschijnlijk niet voor lang, want hij moest gewassen worden... We leven alletwee nog, en met een ferme NEEEEEE kon ik de meeste dingen wel in de kiem smoren.
Hopelijk blijft hij vannacht ook schoon...

Zijn wond zag er trouwens mooi uit. Hij geneest snel.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:38

Natuurlijk gaan we hier niet roepen dat het je eigen schuld is! Het is zo mooi dat je dit paard een kans op een beter leven gunt! En ook al gaat hij het niet redden, ik weet zeker dat hij de afgelopen tijd bij jou heel gelukkig is geweest (ondanks de da en hoefsmid e.d. Tong uitsteken)

Ik wilde maar dat er meer van zulke mensen waren en dat ik ooit nog t geld heb om zo iets te doen! Heb echt ontzettend veel respect voor je!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:32

wat een onzin allemaal. Of we allemaal hetzelfde gedaan hadden, weet ik natuurlijk niet maar als iemand mij oplicht krijgt hij het ook zwaar te verduren. Vraag maar aan mijn ex Knipoog

Mijn steun heb je en zul je blijven krijgen. Ik ben niet zo goed in meppen, maar als ik je op een andere manier kan helpen ben ik graag van de partij.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:32

Veel sterkte in deze strijd. Er moeten meer mensen zijn zoals jou en zo te horen is er toch een kans dat het goed gaat komen met DAK !!!!!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:39

Leo_American schreef:
Natuurlijk gaan we hier niet roepen dat het je eigen schuld is! Het is zo mooi dat je dit paard een kans op een beter leven gunt! En ook al gaat hij het niet redden, ik weet zeker dat hij de afgelopen tijd bij jou heel gelukkig is geweest (ondanks de da en hoefsmid e.d. Tong uitsteken)

Ik wilde maar dat er meer van zulke mensen waren en dat ik ooit nog t geld heb om zo iets te doen! Heb echt ontzettend veel respect voor je!

niets aan toe te voegen. eigen schuld? wat had je moeten doen, het dier terugsturen en hem overlaten aan de grillen van mensen? misschien zou hij afgeranseld worden, toch bereden worden, weet ik veel... nee hoor, zeker voor Dak is dit de beste keuze, voor jouw zenuwen misschien iets minder... hihi!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:57

Imo zijn die mensen die dat zeggen mensen die geen hart voor dieren c.q. paarden hebben. Jeetje zeg, jij verdient juist een hele dikke schouderklop voor hetgeen jij allemaal voor Dak doet, laat je niet gek maken hoor, je bent een mens met een hart van goud Afgod

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:43

potversnorrie zeg....jij maakt ook wat mee...... vind het zooow super dat je dit allemaal voor dakje over hebt...
gos ben na al die blz's lezen er helemaal stil van...ik ga dit topic zeer zeker volgen !
mocht je ooit hulp nodig hebben ? ik woon in de buurt en ben best bereid te helpen op welke manier dan ook.....
verder een beetje zon voor jou en dak en mocht ik een klavertje 4 vinden ? is ie voor jullie !!!!! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 00:09

IK heb me net door de 15 bladzijde heengeworsteld en ik geloof dat bij iedere bladzijde mijn mond verder open zakte.Een deel van herkenning omdat mijn vriendin momenteel in een gelijkaardige rechtszaak verwikkelt zit hier in belgie.

Maar wat een mensen heb je toch ,ongelooflijk wat een prutsmuts.

Voor jou alle respect en ik heb nog nooit zo'n mooi paard gezien als Dak,wat een kleur zeg ik kan me helemaal voorstellen dat je voor hem viel.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:37

sjee lottie, heb het even doorgelezen allemaal, het is toch echt niet te geloven he..
sterkte en hoop dat alles nog gaat lukken en dat je dat mens terug vind Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:49

Zo poeh, 15 pagina's doorgeworsteld, ik zag mijn collega al argwanend kijken dat ik zo rustig zat met stapels werk voor me.

Wat een verhaal, ik bewonder je enorm, en wilde dat ik je kon werken. Maar ik ken helaas niemand uit Canada.. En wat een paard zeg, echt een plaatje, ik was er ook zeker voor gevallen!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 14:34

ShannaY schreef:
Zo poeh, 15 pagina's doorgeworsteld,

En ik wilde alleen maar weten wat zijn slachtprijs was... Haha!

ShannaY schreef:
En wat een paard zeg, echt een plaatje

Hij is inderdaad mooi bijgetrokken. In het begin was het niet zo'n knapperd. Hij was dik en dof, liep op van die rare hoge hakken, had scheve benen, en was compleet uit proportie. Hele dikke achterhand, dikke buik, dikke nek, en dan stak er zo'n klein hoofd uit. En dat hoofd bestond uit 2 boze ogen, oren die in zijn nek lagen, en een rij flikkerende tanden. (wist niet eens of hij een neus had..) En als hij niet boos keek, dan keek hij verdrietig. Dit was zijn standaard hoofd;

Afbeelding

Maar de fotoshoot heeft bewezen: Hij is prachtig! Ik zal ze de foto's opsturen: "Kijk, dit is ervan geworden!"

'Siempie' van Bokt heeft de shoot gedaan. Ook nog van een 4 jarige haflinger. Omdat de eigenaresse van stal zo goed voor Dak zorgt en de moeite genomen heeft om zijn vertrouwen te winnen (het is nou eenmaal niet bepaald een allemansvriendje..) Heb ik een phototshoot van 1 van haar haflingers cadeau gedaan. Heb ook geweldige foto's dat ze samen door de wei crossen. "Heren dierenartsen: Kijk hem gaan, het inslaap-kandidaatje. ~~.ZOEEEEFFF.~~"

Over dierenartsen gesproken: Hij heeft net gebeld en de bloed en mest was in principe goed. Alleen de LDA en CPK was licht verhoogd. Had te maken met afbraak van cellen, en eentje in het bijzonder mbt spierweefsel. Ook zat er zand in zijn mest (wat ook zijn diarree kan verklaren) dus gaat hij zandclear krijgen. Nu nog wachten op de uitslag van zijn gezwel.

Zodra ik de foto's heb meldt ik hier de link naar de ITP topic.

GMVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:37

Ik heb 173,- gekregen toen ik vorig jaar mijn paard van 1.83m. heb laten slachten. Verbazingwekkend weinig eigenlijk. Ik moet wel zeggen; ik vind het de beste en meest humane manier om een paard te laten gaan, vandaar dat ik die keuze heb gemaakt en NIET voor het geld uiteraard!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:02

ben zo benieuwd naar je foto's lottie
op de foto's die ik tussentijds heb gezien was ie al zo mooi geworden Ja

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:05

mijn haflinger was 750 euro... jong 3,5 jaar goeie conditie.... rond de 450 kilo... hebben hem gered van de slacht...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:34

ehm, tiso en gmdv, jullie kunnen beter even de berichten van Rivano in dit topic lezen... Er hangt na de ''slachtprijs-vraag'' nl nog een heel verhaal achter Lachen
@ rivano, ik ben echt erg benieuwd hoe dit gaat aflopen, volg al wel een tijdje en ik vind het echt super dat je dat doet voor Dak
ga zo door! Pling

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:56

Rivano: SUPER SUPER SUPER!!!! Wat ben jij geweldig bezig! Ik zou willen dat er meer mensen zoals jij was!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:56

Elisa2 schreef:
Rivano: SUPER SUPER SUPER!!!! Wat ben jij geweldig bezig! Ik zou willen dat er meer mensen zoals jij was!

niets aan toe te voegen!!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:05

Het is toch niet te geloven, ik hoopte dat je nu eindelijk je geld zou hebben en nu dit weer........

Echt niet normaal hoor dit soort "mensen", ik ben gek op Canada dus ga graag mee met de knokploeg Knipoog (kan ik meteen weer eens op familiebezoek).

Nu nog de uitslag van de rottige bult, hij is er nu in ieder geval alvast uit. Maar ik snap dat arme Dak denkt van wat heeft ze vandaag weer voor me in petto...

mnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:36

Jeetje wat een verhaal zeg...Echt zo goed dat je hem niet teruggestuurd hebt! En meer tegenslagen dan die je tot nu toe hebt gehad is echt onmogelijk....Tenminste dat hoop ik. Ik zou inderdaad ook alle medische kosten proberen te verhalen op die tussenpersoon!! En over een niet al te lange tijd heb je een pijnloos dier in je wei staan die eindelijk van het leven kan gaan genieten! Een leven dat hij aan jou dankt! Ga zo door en laat dat rare liegende mens niet ontsnappen grrrrr

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:49

Ik lees al een tijdje mee, en was benieuw of er goed nieuws zou zijn, niet dus,

heb je al geinformeerd wat je stappen kunnen zijn bij je rechtsbijstandverz?
(of heb ik daar overheen gelezen?), adres moet toch te achterhalen zijn bij de gemeente waar ze eerst woonde?

prachtig paard trouwens, ben gek op die kleur!