paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:47

dan wens ik jullie succes samen. want ik zou niet willen weten hoe hij rommelt met papieren.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:50

Die mensen zullen zich wel afvragen waar al die belangstelling voor dit paard vandaan komt

@TS, bel anders de slager eens om verhaal te halen? Ik wil er wel langs gaan om zijn kant van het verhaal te horen, hij woont bij mij in het dorp...

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:51

mijn moeder gaat er vandaag ook naartoe bellen. mijn instructrice heeft het volgens mij zwart op wit dat hij geslacht zou worden. dus er langs gaan vind ik erg lief aangeboden maar ik denk dat dat iets is tussen ons.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:53

XlucienneX schreef:
dan wens ik jullie succes samen. want ik zou niet willen weten hoe hij rommelt met papieren.

Je kan niet rommelen met keuringsraporten. Geloof mij maar, ik zit lang genoeg in het vak. Dus vraag ik nogmaals aan jou hoe het komt dat hij met die ataxie wel is goegekeurd?
En je hoeft mij geen succes te wensen, want ik wil dat paard helemaal niet hebben, probeer alleen aan beetje duidelijkheid in je verhaal te scheppen, maar dat is onmogelijk.

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:54

Citaat:
...maar ik denk dat dat iets is tussen ons...

Niet meer, je hebt o.a. hem met naam + woonplaats op internet gezet, in geen prettige context. Ik kan me voorstellen dat hij daar niet blij mee is. Het was verstandiger geweest om eerst contact met hem op te nemen.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 11:55

het contact word nu gemaakt ik weet dat ik fout ben geweest hem in deze toppic te plaatsen. maar de man is fout geweest.

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:03

Ulysses... Amondi heeft ook een paard genaamd Ulysses en zij komt ook uit Friesland... is dit toeval???

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:07

Ik wil de boel niet opkloten maar wel raar .......eerst niet gezond (ataxtie) en geen mok daarna binnen een à twee weken ernstige zware mok (erg snelle ontwikkeling van mok vind ik peroonlijk...) en een week tot twee weken daarna klinisch-en röntgenologisch gezond en geen ernstige zware mok.

Spreken we hier over een medisch wonder? Lourdes? of heeft Jomanda hier haar zegen over gegeven????

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:09

Hahaatje schreef:
Ulysses... Amondi heeft ook een paard genaamd Ulysses en zij komt ook uit Friesland... is dit toeval???

JJJJAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!
Ik ken TS niet, ik ken haar paarden niet, en onze Ulysses is Gribaldi x Michelangelo!!!!( Was er ook niet blij mee dat er nog iemand zijn paard Ulysses genoemd had)

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:13

ulysses had zijn naam al 4 jaar dus daar kan ik ook niks aan veranderen

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:14

listiglistje schreef:
Ik wil de boel niet opkloten maar wel raar .......eerst niet gezond (ataxtie) en geen mok daarna binnen een à twee weken ernstige zware mok (erg snelle ontwikkeling van mok vind ik peroonlijk...) en een week tot twee weken daarna klinisch-en röntgenologisch gezond en geen ernstige zware mok.

Spreken we hier over een medisch wonder? Lourdes? of heeft Jomanda hier haar zegen over gegeven????

haha geweldig hoe je het verwoord.

nou pak de advertentie erbij en kijk naar de dikte van zijn benen (achter) mijn paard heeft geen aftekeningen op zijn benen. maar pak de eerste foto er eens bij het linker achterbeen wa het meeste vol mok maar op het rechter achterbeen zie je verdikking en het mok zitten.

XUlyssesX

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:17

het verhaal is uit.

wij hebben zwart op wit dat hij naar de slacht is verkocht echt voor de slacht.

we spreken de slager er natuurlijk wel nog flink op aan want ons vertrouwen in de man is weg.

wie er ook maar mee verongelukt kan ons niet de schuld geven want wij hebben zwart op wit staan dat hij naar de slacht ging.

dus de advocaat zegt dat we niks kunnen doen en als we er een zaak van maken gaat het veel tijd en geld kosten en als het paard in de tussen tijd verkocht word hebben we er niks aan.

dus bij deze het verhaal kan eindigen want ik kan er niks meer aan doen.

Hahaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:18

amondi schreef:
Hahaatje schreef:

JJJJAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!
Ik ken TS niet, ik ken haar paarden niet, en onze Ulysses is Gribaldi x Michelangelo!!!!( Was er ook niet blij mee dat er nog iemand zijn paard Ulysses genoemd had)

Gelukkig maar (toeval) Vind het wel een mooie naam!!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:19

amondi?

hoe spreek jij het uit? mijn ouders spreken het allemaal vet vaag uit.

ik zeg het zo uulliieessus

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:21

Gaan we nu vrolijk verder over je nieuwe paardje?
Ik vind jouw houding niet erg aangenaam in deze zaak...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:23

joelissus (Grant of van de Ullysee)
Als je ouders vaag zijn kunnen ze ook roepen: ukkie, unox, eten... Hij luistert overal naar.

Maar idd even off topic.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:25

wat kan ik er anders aan doen.

eeuwen lang treuren om een zaak waar ik niks aan kan veranderen?

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:26

inderdaad!!! wat een rare kinderachtige reactie van haar .....dit riekt inderdaad verdacht veel naar een groot verlangen naar aandacht!

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:26

Ik hoop voor het paard dat hij nog een leuke baas vind en niet alsnog wordt geslacht want hij heeft nog jaren te gaan.

Een vierjarige die onhandelbaar is gooi ik eerder op de onkunde van de ruiter ipv het wangedrag van het paard. Hoeveel paarden zijn er niet als "onhandelbaar" verkocht die het bij een andere ruiter wel op zijn plaats zijn.

Het is voor jou rot dat het zo is gelopen maar voor het paard had het niet mooier kunnen zijn natuurlijk!

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:27

Tss, waarom heb je dan dit topic geopend en mensen bij naam genoemd? Je weet nu dat jou niets ten laste (wettelijk dan, laten we de gevoelsmatige kwestie er maar helemaal buiten houden) kan worden gelegd, en wat er verder met dit arme paard gebeurt doet er niet meer toe
Laatst bijgewerkt door Ann op 29-12-05 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:28

nou nee ik hoef geen aandacht hoor. want dan had ik wel een andere toppic begonne.

het ging mij erom om tips te kunnen vragen

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:30

ik weet dat de slager mij kan aanklagen maar ik heb alle reden hem aan te klagen we hebben zwart op wit dat het paard geslacht zou worden.
en dat is niet gebeurd..

nogmaals waarom denken jullie dat ik de toppic anoniem ben begonnen.
om geen verwijten te maken. maar mensen wouden dat ik onder mijn schuilnaam kwam

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:32

Lucienne, waarom beantwoord je mijn vraag niet???????????????

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:33

*houdt wijselijk haar mond verder*

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:34

ellenlouise schreef:
Zo, 'even' bijgelezen sinds mijn laatste post van gisteren maar op één belangrijke vraag heb ik nog geen antwoord gezien, namelijk:

als de dierenarts daadwerkelijk zware ataxie heeft geconstateerd waarom de verzekering dan niet akkoord gaat met afkeuring?

Ben zeer benieuwd naar het antwoord. Ik krijg nu de indruk dat het paard niet goed in ingereden/verreden en dat daar de zgn. gedragsproblemen vandaan komen. Hoe zit het met de rug van dit paard??

Droevig dat zo'n jong paard zoveel ellende en onkunde op zijn weg tegenkomt.

sorry ik heb er over heen gelezen.

de verzekering dekte alleen maar dood en ongevallen.

geen dood van gebrek dus dat had niet gekund.