Iemand ervaring met BM Stables?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: Iemand ervaring met BM Stables?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:12

En voor diegene die de site .com hebben gefabriceerd...
Als ik Natasha was, ondernam ik juridische stappen en liet ik geen spaan van jullie heel... Sigaar

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 18:33

Kaja schreef:
russel schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat zij niet in staat is een groen paard correct in te rijden.

Citaat:
maar heb persoonlijk andere ambities

Ja, maar dan vind ik bovenstaande quote een beetje bekakt overkomen... Haha!

Vind je het bekakt dat ik zeg dat ik er nog niet klaar voor ben om een groen paard in te rijden. En dat ik gewoon niet voor de conclusie wil komen te staan 5tot 7 jaar later dat ik met dat paard nog in de B vastzit. ??? HAlloooooowwwww???? Als je dàt al bekakt vind...
veel mensen kopen een groen paard en verpesten het volledig naar mijn gedacht, maar ja dat zal dan ook wel bekakt zijn zeker dat ik dat zeg Clown

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 19:26

Zo we beginnen meteen off topic, heb net alles door zitten lezen ( pff of je hebt gewoon geen leven Tong uitsteken )

Ik denk dat er nu wel een conclusie kan worden getrokken:

BmStables is geen slechte handelstal laten we zeggen gewoon een normale handelstal waar de paarden goed verzorgd worden en waar voor ieder paard een lieve nieuwe baas wordt gezocht. De enige manier om te kijken of het een leuke stal is, is er heen gaan en paarden rijden. Als je een leuk paard vind laat je hem keuren door een onafhankelijke dierenarts en als het even kan neem je een ervaren iemand mee.

Als je bovenstaande in gedachte houdt moet het wel goed komen. En verder lijkt mij dat dit topic z'n eind heeft bereikt. Nadat ik alles gelezen heb lijkt mij dat nu toch wel alles gezegt is.

En aan de makers van www.bmstables.com : Het is zeker nooit in jullie gedachte opgekomen dat paarden *levende* wezens zijn?Doe gewoon even normaal en erken tenminste dat je verloren hebt Koe

@ TS ga er gewoon heen dan merk je vanzelf of het wat is.Veel suc6 iig Lachen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:54

Belli, dan formuleer jij je post wel zo dan een ander er een verkeerde interpetatie van krijgt... heb persoonlijk andere ambities...

Kan aan mij liggen, maar was overigens niet zo bedoeld... Haha!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:49

Nee, jij begrijpt het gewoon verkeerd Tong uitsteken

Ik heb niet de ambitie om een paard op zn 10 jaar nog in de B te hebben, op hun 10 moeten ze vr mij bijna psg ofzo zijn (dus heb ik persoonlijk andere ambities terwijl sommige mensen het helemaal niet erg vinden om de B te rijden als het paard 10 is, das voor iedereen anders he!), en ik weet dat ik er zelf nog niet klaar voor ben om alleen een paard op te leiden, daarom.

ff on-topic: de mensen die www.bmstables.com hebben opgericht, zijn idd zware Ziek zieke mensen, ze zouden het is over jullie bedrijf moeten maken... wie lacht er dan! En nas, neem juridische stappen, want dit kan echt ni!

x

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 16:54

Wat verschrikkelijk, belachelijk en kinderachtig...... BMstables.com

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:04

Nou na een hoop pagina's gelezen te hebben wordt het natuurlijk tijd om te reageren.

Ik ga niemand zwart maken en niemand aan prijzen want het blijft nog steeds je eigen keuze om daar je paard te kopen.
Volgens mij ben je er altijd zelf bij dus kan je dat paard uit proberen en laten keuren door een zelf gekozen va.

Mensen die na al deze en verhalen van vroeger nog steeds haar/zijn paarden daar kopen zijn stiekem gewaarschuwd en gewaarschuwde mensen tellen voor 2.

Ieder heeft zo zijn eigen ervaringen met mel en zo ook ik.En ondanks de verhalen blijft mel een lieve vrouw met een goed karakter.
En ja natuurlijk de handel is hard maar zo wordt het wel gemaakt door de mensen om de handel heen.
De mensen met juist die negative verhalen die zorgen dat diegene die handelt ook zo wordt want op een gegeven moment kan je daar niet meer gaan staan als een gewoon mens maar moet je daar gaan staan als handelaar.

En daar komt bij dat de meeste negatieve verhalen worden gevromd door het beeld wat de mens heeft voor dat hij gaat kijken.
Ik wil daar dus mee zeggen dat als je een moorkop verwacht dan valt een tompoes zwaar tegen.

Mel in ieder geval heb ik bewondering voor je.
Voor de manier hoe je hier mee door gaat na al die verhalen en dingen die je mee gemaakt heb.
Na zo veel elende nog een handels stal hebben waar nog steeds de mensen hun paarden kopen.

Kom binnenkort weer even een bakkie halen oke??HIHIHI

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:51

Ja leuk Loon, maar lees wel ff goed, want de meeste verhalen hier zijn zeer positief gelukkig! Knipoog

En ik blijf een gewoon mens, wel af en toe een Rock-on, dudes! beetje raar.......

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:33

hm volgens mij hebben ze bij bm best goede paardjes staan hoor.
(jaja ben er zelf geweest Tong uitsteken )

kijk tis en blijft handel en idd de paardenhandel is echt verrot.

wij hebben ook een paard wat in het begin goed leek te gaan maar het gaat steeds slechter(paard is te goed voor ons hahahaha)

een handelaar heeft in de regel de paarden niet lang staan en wat ik van natasha heb gezien is dat ze wel degelijk probeert zoveel mogelijk van het paard te weten te komen.
de paarden worden daar gereden en bekeken.
je kan er altijd wat tussen hebben zitten die zich later anders ontwikkeld het is en blijft een dier.
er is dus ook een omruilgarantie en of je daar gebruik van maakt is aan jezelf.

denk dat natasha heel goed dr best doet.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:04

Natasha schreef:
Ja leuk Loon, maar lees wel ff goed, want de meeste verhalen hier zijn zeer positief gelukkig! Knipoog

En ik blijf een gewoon mens, wel af en toe een Rock-on, dudes! beetje raar.......

Ik heb het ook over het algemeen.Veel mensen die ik spreek over jou stal hebben commentaar.

EN met dat niet mens blijven is meer bedoeld van dat je gemaakt wordt door anderen met verhalen en niuet in reallife.
En mel ik heb 12 pagina's door gelezen en toen was ik het wel zat hoor.En ja ik heb ook veel positieve dingen gelezen waar ik ook blij om ben.

Hafie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:07

Hoi !!
Nou ik heb daar twee hele lieve schatten van pony's gekocht waar ik met veel plezier op rij !!
Hun weten miss bij sommige paardjes ook niet wat ze binnen halen.
Het is geluk..
Je kan ook een paard kopen bij een particulier maar dat wilt ook niet altijd zeggen od dan het paard helemaal goed is.
Ik heb er iniedergeval twee leuke pony's aan over gehouden een haflinger en een haflo arabier.
En met een ga ik er ook wetsrdijen mee rijden.
Dus het kan dus nooit kwaat om er eens lang te gaan..

Groetjes esmeralda
en hoefjes van MAX EN MAXIMA

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:45

Ja he, Hafie, 2 super paardjes die er vandaan komen!!!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 00:26

Ik heb nu bijna alles hier al gelezen. Er word nu wel teveel off topic gegaan.

Is het eindelijk niet eens tijd voor een slotje??? Ik denk dat de topicstarter nu ook wel zoiets heeft van: Ik weet het nu wel.

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:40

Even over de omruilgarantie van onder andere BM,

Ik citeer van de site:
Met het tekenen van het koopcontract bent u verzekerd van het feit dat u inruilgarantie krijgt, tot een half jaar na aankoop.
Teruggave van geld is niet mogelijk.

Dit is onjuist en mag niet als regel gesteld worden. Wat wel vaak gedaan wordt. Als je als particulier bij een handelaar een aankoop doet en deze voldoet niet aan de eisen (het paard zou bijvoorbeeld zadelmak zijn en is het niet, o.i.d.) heb je als klant altijd het recht de koop te ontbinden, volgens de nieuwe europese wetgeving. D.w.z. dat je gewoon je geld terug moet kunnen krijgen van de desbetreffende handelaar en niet hoeft in te stemmen met alleen inruil.

Tenzij je dus het koopcontract hebt getekent, waar dit zwart op wit staat vermeld. Want dan ben je zelf akkoord gegaan met deze tegenwoordig juridisch incorrecte manier van handel.

Dit is niet als aanval, maar meer als tip bedoeld!! En geldt dus ook niet alleen voor BM.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:59

liousca schreef:
Als je als particulier bij een handelaar een aankoop doet en deze voldoet niet aan de eisen (het paard zou bijvoorbeeld zadelmak zijn en is het niet, o.i.d.) heb je als klant altijd het recht de koop te ontbinden, volgens de nieuwe europese wetgeving. D.w.z. dat je gewoon je geld terug moet kunnen krijgen van de desbetreffende handelaar en niet hoeft in te stemmen met alleen inruil.

Dit is met paarden denk ik toch wel lastig, juist omdat het dieren zijn. Om een voorbeeld te geven: Paard wordt als zadelmak verkocht. Nieuwe eigenaar haalt het paard naar huis, zadelt het op, doet het een hoofdstelletje in en neemt hem mee naar de bak. Vervolgens stapt hij/zij nogal onelegant op en komt met een plof in het zadel terecht. Paard schrikt hiervan en zet het op een lopen. Ruiter schrikt weer van paard en gaat al hotsend en klotsend aan de teugels hangen (de rechtervoet zit immers nog niet in de beugel en de ruiter heeft achteraf gezien misschien toch niet zo'n hele fijne onafhankelijke zit).
Van het een komt het ander en uiteindelijk komt de ruiter ten val.

De hamvraag: Was het paard nu niet zadelmak? Of was de ruiter niet handig genoeg voor een zadelmak paard? Misschien was hij wel zadelmak, maar is hij na dit incident zijn vertrouwen kwijt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 23:05

Betreft de leeftijden...

Ik ging bij een particulier kijken naar een 3 jarige haflinger merrie.
Helemaal verliefd natuurlijk.
Beestje was zadelmak en licht aangereden (lees, stappen, draven, remmen)

Paardje opgehaald, laten keuren, helemaal goed... alleen was ze 2...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:21

Aangezien het steeds meer offtopic wordt zet ik toch maar het langverwachte slotje.