Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Renske20 schreef:ik werd voor gek verklaard door een paar dressuurruiters toen ze hoorden dat ik 1x per week springles had met Q en ook zeker 1x per week lekker door de bossen heen crosste met hem, koppie in de lucht, los teugeltje en gaaaaaan!
Natasha schreef:EEN COMBINATIE DIE Z STARTGERECHTIGD IS, IS GETALENTEERD EN GOED, HOE DE WEG ERNAARTOE OOK MOGE ZIJN GEWEEST
Lovely schreef:Ze hebben mij wel eens verteld dat je leert te rijden door te rijden en rijden doe je dus óp een paard. Kilometers maken, moed, beleid, trouw en de wil om te leren dat is wat je nodig hebt.
Lovely schreef:Dat ook, je moet ook nog wat aan die fouten willen doen en dan gaan moed, beleid en trouw wel een rol spelen, je moet ook focus en perspectief hebben en je hebt strikt genomen wel iets nodig wat op een paard lijkt.
En verder gewoon lekker paardrijden en je vooral niet gek laten maken.
Lovely schreef:Wedstrijdniveau is zo ontzettend betrekkelijk.
. Het traject van groen t/m Z duurt dan langer dan wanneer je al eens een paard naar het Z hebt gereden.Lovely schreef:Maar waarom vind jij het dan niet betrekkelijk?
Die opmerking over trainen snap ik niet zo goed in het verband met mijn vorige posts.
, maar het is en blijft een bepaalde meting, wedstrijdniveau. Je meet je aan concurrenten en een jury beoordeelt of je a. winstwaardig bent en b. beter rijdt dan anderen die dag.
.Pipo schreef::?:?
Lijkt mij juist heel verstandig dat als je nog niet zo goed kan rijden een leermeester koopt. Zouden meer mensen moeten doen.
Sjuimpje schreef:Ik denk dat dat meer zegt over die ruiters dan over jou...
Mijn instr. moedigde mij aan toen ik zei dat ik mijn Grib wel eens laat springen, en ze vind juist dat ik veel buitenritten moet maken.
dat vinden die mensen ook al vreemd, maar hij is wel de enige instructeur die mij Q echt kon laten rijden, zonder hulpteugels of enge bitten oid...
herinner me ook een paar erg mooie foto's van afgelopen tijd!! Citaat:Lijkt mij juist heel verstandig dat als je nog niet zo goed kan rijden een leermeester koopt. Zouden meer mensen moeten doen.
SmithsGirl schreef:ik ben het niet helemaal met je eens Mel... bij ons op stal is een combinatie die bijna Z mag starten geloof ik (ze rijdt iig M2), maar zonder hulpmateriaal wordt het beest nooit gereden, omdat ze bang is, omdat het beest zonder die dingen zijn hoofd omhoog doet en zijn rugwegdrukt.... alleen tijdens wedstrijden wordt het beest zonder (veel te strakke!) slof, thiedeman o.i.d. gereden...
Een combi die zo hoog mag starten is dus niet per definitie goed en getalenteerd.