wie heeft zijn paard al onder deken staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:16

Mijn paard staat al een tijdje weer met een dunne zomerdeken op. Dit te meer omdat ik niet wil dat ze vreselijk gaat verharen, gezien het weer is het nu niet vreemd hoor om haar of hem al een deken op te doen

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:39

corina schreef:
Mecie staat vanaf gisteren dag en nacht onder een Br 350 gram thermo.

gewoon uit nieuwschierig heid,het is nu tussen de 10-15 graden.
wat krijgt jouw paard op als het straks onder de 10 graden word?
en erna in de winter als het sommige dagen onder 0 word?

want mickey heeft nu 150/200 gram op.
als het onder 10 gaat krijg ze er deken op.

en als het onder 0 gaat krijgt ze een wolle deken erbij.

zodat ik dus de dekens aan de tempratuur kan aanpassen.

maar als je nu al 350 grams deken op hebt,hoe doe je dat straks dan?
Laatst bijgewerkt door beautyfull_mickey op 24-09-04 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:43

ik heb nog geen deken om, meer en deels omdat mijn zus geen deken om wil, want k heb hier een 150/200 grams... van weater beeta (ofzoiets) en die wil ze nog niet ophebben.. maar goed, hij heeft wel al een dikke vacht, en gaat al veel sneller zweten, en droogt al veel minder snel op.. dus ik ben ervoor om bij mijn paard nu al een deken om te doen.. maar goed Tong uitsteken zussen he.. en dan moeders die alleen de zus geloven Knipoog maar goed, ja en nee dus!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:44

Ik heb vannacht gedroomd dat ik hele mooie 200 grams onderdekens had gekocht met anti-schuur voering Bloos
Het wordt echt een obsessie Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:51

Explosion heeft vandaag zijn dekje op gekregen, maar die heeft nog niet echt vacht groei Verward

Assiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:53

Sjuimpje schreef:
Ik heb vannacht gedroomd dat ik hele mooie 200 grams onderdekens had gekocht met anti-schuur voering Bloos

ga vanacht dan maar weer zo dromen, en dan geef je hem in die droom maar aan mij Tong uitsteken en dan ga k dromen dat ik hem dan in het echt vind Schijnheilig goed plan niet waar?

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:55

Ik heb mijne nou onder een ligt gevoerde regendeken staan Lachen
Is lekker warm maar niet TE warm.. aangezien ik het nou nog niet echt koud vind..
als het onder de 10 graden komt.. krijg ze de Dikke 350 grams winterdeken op Lachen
maar ik zit er nog over te denken om haar te scheren deze winter... want het word nog een teddybeer

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:10

Mijne staat nu onder 350 gram thermo + hele dunne wollen onderdeken.

annek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:28

toch snap ik het niet. Waarom verstoppen jullie al die paarden onder de dekens????

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:53

corina schreef:
Mijne staat nu onder 350 gram thermo + hele dunne wollen onderdeken.

ik had hierboven een berichtje voor je getypt.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:03

Evita staat sinds gisteren onder een zomerdekentje. ze heeft de laatste week wat meer last van stijve rugspieren, waarschijnlijk door de kou en ik heb op aanraden van de fysio een dun dekentje opgedaan.
ik wil ook gaan proberen dit jaar om niet te hoeven scheren! ze gaat naar een buitenbox, dus dan is het niet zo prettig als ze zo naakt is Lachen

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 19:17

Die van mij heeft nog steeds geen deken op... Maar hij blijft alijd erg kort in zn vachtje zitten en heeft t echt niet snel koud. Haalde m net van de wei en hij was helemaal nat geregend maar nog steeds voelde hij superwarm aan Haha! Weetnog niet of hij dit jaar wel een deken op krijg, zie wel hoe koud het wordt.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:30

beautyfull_mickey schreef:
gewoon uit nieuwschierig heid,het is nu tussen de 10-15 graden.
wat krijgt jouw paard op als het straks onder de 10 graden word?
en erna in de winter als het sommige dagen onder 0 word?

want mickey heeft nu 150/200 gram op.
als het onder 10 gaat krijg ze er deken op.

en als het onder 0 gaat krijgt ze een wolle deken erbij.

zodat ik dus de dekens aan de tempratuur kan aanpassen.

maar als je nu al 350 grams deken op hebt,hoe doe je dat straks dan?

Nou als het kouder word dan krijgt ze gewoon nog een dikkere deken op!
Of 2 over elkaar.
IK heb genoeg dekens zelfs 1 van 1000 gram.
Vorig jaar is het ook prima gegaan *LOL* *LOL*
En ze voelt lekker onder de deken echt niet te warm.
IK hou haar heel erg goed in de gaten.
Zelfs met een dikkere deken is ze nog stevig aan het verharen.
IK ben begin augustus begonnen met een zomerdeken en zo langzaam op gebouwd.

Ze houd deze deken 350 gram + hele dunne wollen onderdeken op tot het overdag ongeveer rond de 5 graden schommeld.
Dan zal ik weer over gaan naar een dikkere deken.(650 gram)

Zodra het -0 begint komt daar een hele dunne wollen deken bij onder(onder de 650 gram).

Afgelopen winter heeft ze wollen deken + 350 Gram + 1000 gram op gehad en dat ging prima OK dan!

Mijn paard heeft het snel koud en ik vind dat jezelf wel weet of je paard lekker aan voelt onder de deken of veel en veel te warm.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:41

bedankt voor je duidelijke uitleg Lachen

nee was gewoon even een vraagje uit nieuwsschierigheid Haha! maar zoals ik lees los je het al prima op.

ja je weet zelf inderdaad het beste hoe je het kunt doen met de dekens.
sommige vonden ook al dat ik te vroeg was begonnen met de deken,maar ik zelf vond ook niet Lachen

maar deken van 1000 gram,zo hey,welk merk is dat?
mischien iets voor mickey in de winter Haha!

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:50

maar deken van 1000 gram,zo hey,welk merk is dat?

Weather Beata

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:37

Sjuimpje schreef:

Heb ooit nog gemailed naar Horseware, waarom ze niet hun staldekens eens gaan voorzien van de zelfde voering als de buitendekens. Geen reactie dus tot nu toe!! Zullen we ze eens overvallen met allemaal mails dat ze dat volgend jaar wel gaan doen?

Die van mij staat al weer met zijn sportBH uit USA op stal onder zijn lekkere warme Bucas.

Maitu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:46

Sjuimpje schreef:

Lamicell heeft wel staldekens etc. met een nylon voering; verschillende types en ze zitten allemaal zo'n beetje rond de 100 euro OK dan!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 23:28

Paljas blijft de ganse winter zonder deken op de weide, zal wel een dikke vacht krijgen dan, hoop ik.

deken op de weide met 3 prutser weigenoten en hijzelf jonge deugniet zal toch niet gaan Knipoog

kusjahs sofie

Valentinotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:27

Ik heb mijn paard nu onder een zomerdekentje van pagony staan... sinds ongeveer een maandje nu... overdag doe ik m vaak nog wel ff af als ie buiten in de paddock of wei mag spelen, anders wordt die deken nat als hij gaat rollen, want de wei en paddock is met dit weer niet super droog (A) maar wel goed te doen voor hem!!!

Ik denk dat hij eind oktober onder zn dunne winterdekentje gaat, in de divoza zeiden ze dat het een overgangsdeken is, dus zal wel goed zijn dan:) En hij zet altijsd zn haren op als hij het koud krijgt dus dat is voor mij het teken dat ie dan een warmer dekentje ommoet...

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:37

De mijne staat nu onder een 100 grams dekentje met een ongevoerde regendeken erover.. Ik wilde gister een 200 grams dekentje opleggen maar ze staan nu buiten in t zonnetje.. en dan lijkt me dat toch weer errug warm..

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 10:50

Mijn paardje staat nu onder een regendekentje met fleecevoering (harry's horse)
En de andere heeft nu een waterdichte 150-200 grams vulling, ze staan allebei de hele dag buiten dus deken was al snel nodig toen de temperatuur ging dalen en met al die regen zijn die waterdichte dekens super!

De ene heeft alleen een super vachtje altijd kort en de ander heeft sneller veel haar dus die krijgt meer dekens.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 11:48

Ik heb de mijne al een paar weken onder een 150 grams staan. Nu dacht ik dat het deze week kouder werd en zit weer te twijfelen nog een ongevoerd regendek eroverheen of niet?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:01

ik heb ook en 170 grams erop liggen,met een ongevoerde regendek erover en het gaat perfect...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 07:55

Oh ok het word nu toch weer wat kouder dus ik ga wisselen. Blijft ze ook droog als ze in de bak loopt.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:19

Skip had ongevoerde regendeken op en sinds gisteren zijn rambo omdat hij s nachts ook buiten kan staan als hij wil (staldeur staat gewoon open kan hij in en uit lopen). Het is dus echt nodig. Straks als het overdag onder de 10 graden komt dan gaat er een onderdeken onder.

Moet er alleen nog een aanschaffen nog een goede tip iemand? Zijn die van horseware / rambo goed? Hebben die ook kruissingels?