Bewuste keuze: geen kind om een paard? Wie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:47

peeky schreef:
Nou ja ieder zijn mening, maar worden kinderen niet een beetje erg als kleine monsters afgeschilderd? Ze kunnen ook heel leuk zijn

Ja, maar niet iedereen vind kinderen nu eenmaal leuk.

Net als er legio mensen zijn die paarden niet leuk vinden. Ja ze bestaan en het is wel eens aardig om naar te kijken, maar bv. mijn broer heeft volstrekt niets met paarden. Ik vind ze geweldig, maar hij vind er niets aan. Voor hem zouden de nadelen de voordelen compleet overstemmen, omdat hij gewoon niets heeft met die dieren.

Precies hetzelfde met kinderen in mijn geval. Voor jou kunnen ze ook heel leuk zijn, voor mij... tja, ik heb er niets mee. Bepaalde kinderen kan ik wel hebben voor een half uurtje, maar meestal zijn ze te druk, te luid, en te aandachtvragend om echt leuk te zijn.

Ik wil maar zeggen, het concept van 'leuk' verschilt gewoon. En het feit dat ik niets met kinderen heb wil toch niet zeggen dat ik jou keuze verkeerd vind?

Iduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:49

Zet kleine kinderen in een speeltuin,en het gekrijs en geruzie is niet weg te denken.Wat een rust gaat er dan uit van een wei met paarden,die lekker staan te genieten.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:00

Iduna schreef:
Zet kleine kinderen in een speeltuin,en het gekrijs en geruzie is niet weg te denken.Wat een rust gaat er dan uit van een wei met paarden,die lekker staan te genieten.

Niet in iedere wei hoor... Haha!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:00

Zet een stel mensen op een wereld en jaloezie en oorlog breken uit....Kinderen zijn net mensen......

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:26

Citaat:
Inderdaad, dieren zijn eerlijk, pesten je niet, nemen je zoals je bent en vinden je altijd mooi om wat je bent en niet om hoe je eruit ziet. Wellicht dat ik daarom zo 100% kan zeggen dat ik niet wil dat mijn paarden plaatsmaken voor kinderen.

Jeetje als ik sommige reacties lees denk ik echt dat de niet-kinder wens meer te maken heeft met een traumatische tic. Hoe weet je nou of een paard ook van jou houdt? Hij kan niet echt communiceren, en trappen kunnen ze ook verrekte hard hoor Haha!
Prima als je geen kinderen wil, maar maak ze dan niet voor alles en nog wat uit. Sure ik kan me indenken dat je geen kinderen wilt, als je van die zeulende moeders door de stad ziet sjouwen met hun jankende kroost. (Dan moet ik zelf ook nog maar eens nadenken over later) Maar anderen hebben toch ook niet meteen voor-oordelen over je paard? Het is nu eenmaal zo dat kinderen nog altijd de toekomstige generatie zijn van de samenleving, en dus voor de meeste mensen iets belangrijker, en/of gewoner dan een paard.

Misschien ben ik hier met een andere kijk op paarden, aangezien ik een kijkje in de sportwereld heb genomen, maar sommige penny vrouwtjes ( ja die bestaan ook ) bijten hier een beetje te hard van zich af.

En ach, het paardenvolkje is toch altijd een apart volkje Knipoog

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:30

Oh ja, ik denk trouwens dat mensen zich ook te veel vast prikken op de spugende, poepende, huilende baby's die constant aandacht vragen. Van die kinderen die een jaar of 7 zijn en leren paardrijden op de shetlander van de buurman, en die je later mee kunt nemen op buitenritjes, en als ze puberen het eerste vriendje mee nemen, en je er leuke discussies mee kunt voeren; dat zijn toch ook kinderen ?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:33

ik heb al mijn hele leven ( ik ben 18 Haha!)
een kinderwens.maar ook een paardenwens..
maar ik zou later ook echt wel kinderen willen hoor !!
mijn moeder heeft net voordat ze zwanger werd van mij haar paard verkocht,omdat ze alle tijd en geld aan mij wilde uitgeven,
nu heeft ze 3 kinderen die inmiddels al groot zijn.ze rijdt nu op 2 paarden,en heeft mijn 2 paarden ook tot haar beschikking,dus ze mag niet klagen toch Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:35

Charlotte"]
Hoe weet je nou of een paard ook van jou houdt? Hij kan niet echt communiceren, en trappen kunnen ze ook verrekte hard hoor Haha!
[/quote]

Ik ben het met je eens dat paarden niet van mensen houden. Hooguit happy zijn als je ze komt voeren of je herkennen. Maar die gevoelens hebben paarden niet. Als een mens waar jij om geeft je kwetst dan komt dat veel harder aan dan wanneer een paard je kwetst dmv een trap.

[quote="Charlotte schreef:
Prima als je geen kinderen wil, maar maak ze dan niet voor alles en nog wat uit. Sure ik kan me indenken dat je geen kinderen wilt, als je van die zeulende moeders door de stad ziet sjouwen met hun jankende kroost. (Dan moet ik zelf ook nog maar eens nadenken over later) Maar anderen hebben toch ook niet meteen voor-oordelen over je paard?

Niet-paardenmensen maken paarden ook voor vanalles uit (boerenknollen, stinkende beesten, enz - er zullen vast wel ergere zijn, maar daar gaat het hier niet om). We hebben het hier ook niet over vooroordelen. Vooroordelen is oordelen over iets wat je zelf niet hebt meegemaakt of geen ervaring mee hebt. Ik heb genoeg gezien over kinderen van anderen, om te kunnen oordelen zonder dat het een vooroordeel is.

Maar goed, nu ga ik jouw tekst wel erg uitdiepen, en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Ik denk dat jij gewoon bedoelt dat mensen elkaar in hun waarde moeten laten, of ze nou wel of niet kinderen willen. En dat zonder mekaar voor van alles uit te maken?
Ik denk ook wel dat dat in dit topic gebeurt. Er is hier niemand die bewust anderen wil kwetsen. Ieder geeft gewoon zijn/haar mening.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:55

En toch is een kind van een ander niet te vergelijken met een van jezelf!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 11:55

Charlotte schreef:
Misschien ben ik hier met een andere kijk op paarden, aangezien ik een kijkje in de sportwereld heb genomen,

Zou je deze zin kunnen uitleggen Charlotte? Ik denk dat 7 van de tien mensen die hier hebben gereageerd een kijkje in de sport hebben genomen dus ben wel benieuwd hoe jouw kijk op paarden is en of dit daadwerkelijk verschilt Lachen

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:16

Samsam schreef:
En toch is een kind van een ander niet te vergelijken met een van jezelf!

Dat wilde ik maar even zeggen ja! Ik ben zelf nog kinderloos, maar een fervent Margriet lezeres Haha! En daar lees ik ook van zoveel vrouwen die eigenlijk nooit kinderen wilden, er toch een kregen door een ´ongelukje´ en er o zo blij mee zijn. Het is wel je eigen vlees en bloed en het komt uit je eigen lichaam, dus het lijkt me heel speciaal om zo´n baby te verwelkomen in de wereld!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:20

mijn moeder is lid van de libelle
dus ik kom die verhalen ook tegen
en idd, zal heel speciaal zijn om zoiets mee te maken
ik gun het een ander dan ook van harte

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:26

Libelle, Margriet en aanverwanten lees ik niet eens, ik word niet goed van al die zoetsappige verhalen en huisversiertips, het zoveelste dieet en de rest. Dan lees ik liever op bokt Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:29

ach ja , we hebben hem liggen en ik ben een leesfanaat,
op een gegeven moment heb je alles weer gelezen en blijft de libelle over Tong uitsteken

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:23

Waarde-oordelen hebben geen nut. Je moet je niet aangevallen als iemand kinderen strontirritant vindt - en uh, zo iemand ben ik in 95% van de gevallen ook Knipoog Dat wil namelijk niet zeggen dat kinderen dat ook zíjn, maar voor mij dus wel. Zoals mijn paard voor een ander irritant is, die niet van die geur houdt. En mest vies vindt. Enzo.

Ik wil geen kinderen - zoals ik het nu voel - vooral omdat ik ze niet zó leuk vind om ál die tijd in te steken. Paarden vind ik wél zo leuk om al mijn vrije tijd in te steken. Anderen (lees: mensen zonder paard) vinden dus dat ik zo'n beperkt leven heb omdat ik 'altijd naar mijn paard moet'. Voor mij is dat geen 'moeten' maar 'willen'. Omdat ik gek ben van mijn paard. En een ander vindt het heerlijk de hele dag met een kind te tuttelen, ik niet, dat vind ik irri. Dus waar ik me niet erger aan mijn paard als die al mijn tijd in beslag neemt, zou ik dat denk ik wel met een kind hebben.

En kinderen huilen je 's nachts wakker en dat zou ik écht niet trekken Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:34

Hmmz.. zo te lezen ben ik de tweede mannelijke figuur die hier reageert Tong uitsteken

Ik ben dan nog maar 20, van het mannelijk geslacht en van de verkeerde kant ( Knipoog ), maar hier is toch zeker wel een kinderwens...

De angst voor de combinatie paard en kind is er geheel niet. Ik denk dat zoiets goed te combineren is. De band met mijn paard is behoorlijk sterk kan ik denk ik wel zeggen en ik hoop/denk dat dat niet zal afnemen zodra er ooit een kind komt.

Hoe ik dan aan een kind zal komen? Dat is een andere vraag. Misschien adoptie, misschien wel van mezelf door middel van Moeder Natuur (Ben al eens gevraagd om iets te doneren Bloos! ) Of wie weet... wie weet wat de toekomst brengt.

Maar kinderen EN paarden zullen in mijn ogen wel samengaan. En alhoewel ik nu er nog niet aan toe ben, de wens is er zeker.

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:40

Pellie"]
[quote="Charlotte schreef:
Misschien ben ik hier met een andere kijk op paarden, aangezien ik een kijkje in de sportwereld heb genomen,

Zou je deze zin kunnen uitleggen Charlotte? Ik denk dat 7 van de tien mensen die hier hebben gereageerd een kijkje in de sport hebben genomen dus ben wel benieuwd hoe jouw kijk op paarden is en of dit daadwerkelijk verschilt Lachen
[/quote]

Sorry het kwam volgens mij een beetje eigendunkerig over, maar ik zie hier van die reacties dat ik echt denk; wat een tuttelvrouwtjes. Net zo 'erg' met hun paard, als anderen met een kind. Voor mij is een paard alleen maar een soort van hobby, je zou het haast gebruiksvoorwerp kunnen noemen Knipoog ( neem dit nou niet te letterlijk op he ) Een paard zie ik in ieder geval niet als mijn kind. En ik ken mensen met paarden of honden, die dat wel zien, en in mijn ogen zijn dat ook verschrikkelijke mensen, die alleen maar met die beesten bezig zijn en het alleen daar over kunnen hebben. Je kent ze wel, die mensen die dan een dag hun beestjes niet hebben gezien en roepen; hier is mamma weer! Kroelieboeliemoelie! En man lief doet ook nog even lekker mee, jekkie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:55

Nou, zeer velen die hier gereageerd hebben, vallen niet onder dat stereotype (en ik ken ze, en ik heb er een bloedhekel aan Extreme duivel ) Ik (start zeer fanatiek wedstrijden) iig niet, maar - even van de laatste bladzijden - ook Karin en Scum niet.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:55

Ik heb kinderen en paarden niet willen combineren totdat ze allebei oud genoeg waren om te begrijpen wat een paard kan doen.
Hoewel mijn dochter er nu weer zo aan gewend is om er omheen te hangen dat ze geen gevaar meer ziet.
Het is goed te combineren maar je hebt echt hulp van anderen nodig.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:00

Mwah, heb er nu zeker nog geen behoefte aan. Maar mocht ik het kunnen plannen, wordt het pas rond mijn 35ste. Eerst maar eens genieten van mijn vrijheid. Bovendien heb ik mijn handen al vol aan Menno Haha!

Karin

Idd Lielle, zoiets wilde ik ook net zeggen. Er wordt nu trouwens wel heel erg met stereotypen gesmeten. Ik ben idd zeer zeker geen 'pennyvrouwtje' dat een paard heeft om het trutten en het behandelt als een klein kind. Aan de andere kant zie ik ook mijn paard niet als 'zomaar een hobby' en al helemaal niet als een gebruiksvoorwerp. Tussen die twee uitersten zit een heel groot grijs gebied en ik heb het sterk het idee dat iedereen in dit topic daar wel ergens een plaatsje inneemt. Knipoog

En schiet me alsjeblieft af als ik ooit 'kroelieboeliemoelie' roep tegen wat voor mens of dier van wat voor leeftijd dan ook! Ziek

[Edit] suffe typo's [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 26-03-04 18:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Lielle"]
[quote="Anya schreef:
Quote van jouw vriend moet aangepast hoor Pellie... Ben Bewust Gehuwd Kinderloze Trut Lachen

en hier nog eentje Haha!
[/quote]

Bewust maar Ook gehuwde Kinderloze Trut (met kat).

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:14

Tyrza schreef:
Mwah, heb er nu zeker nog geen behoefte aan. Maar mocht ik het kunnen plannen, wordt het pas rond mijn 35ste. Eerst maar eens genieten van mijn vrijheid. Bovendien heb ik mijn handen al vol aan Menno Haha!

Terwijl ik juist erg blij ben dat de oudste nu ik 34 ben al 13 is.
Nu kan ik nog vanalles doen samen met die twee.
Nog even en ze zijn de deur uit Haha! Tong uitsteken

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 19:02

coydog schreef:
Terwijl ik juist erg blij ben dat de oudste nu ik 34 ben al 13 is.
Nu kan ik nog vanalles doen samen met die twee.
Nog even en ze zijn de deur uit Haha! Tong uitsteken

Haha, optimist, daar zit je nog minstens tien jaar aan vast Knipoog

Ik heb eerst van alles gedaan en daarna kwamen de kinderen, nu doe ik nog steeds van alles maar wel rekening houdend met de kinderen natuurlijk.

Raar eigenlijk dat mensen (tegen mij ook) zeggen dat een paard zo tijdrovend is, dat je dan nergens anders tijd voor hebt en dat ze het er nooit voor over zouden hebben terwijl ze aan de andere kant dan vinden dat je wel een kind zou moeten nemen Verward

Mensen mogen van mij best hun dier als hun kind zien maar ik ben ook zwaar allergisch voor mensen die hun dier als hun kind behandelen. Een dier is een dier en moet als een dier behandeld worden en niet als een mensenjong.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 19:22

ook niet als je 'poppie' tegen je paardje zegt? Haha!

oké charlotte jij hebt dus echt een heel andere mening dan de meesten hier. op welke basis werk jij met je paarden? er moet toch sprake zijn van enige wederkerigheid als je wedstrijden rijdt. Een band, hoe je het ook bekijkt.