Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
het zal aan die paar centimeter niet moeten liggen Maartje_M schreef:3e huis lijkt me echt heel veel werk aan zitten. Ik zou voor de eerste gaan, vooral gekeken op de paarden.
Ik heb een ‘rijbak’ op zwart zand, dus gewoon kapot gereden weide. Mijn paddock is ook gewoon zwart zand. Kost wel veel werk om het goed te houden (lostrekken en slepen) maar in gebruik de bak wel echt heel veel. Heb alleen (nog) geen geld om er een goede bodem in te leggen.
Ik ga morgen bij een pony kijken, ben benieuwd. Wilde een D maar dit is een Ehet zal aan die paar centimeter niet moeten liggen
DubbelFun schreef:@marjan: wat een sneu verhaal van die ponies. Ik hoop dat die merrie niet de kaak gebroken heeft en die 2 hengstjes gingen meteen onder het mes. Dat verhoogd ook de verkoopkansen.

DubbelFun schreef:@manzano: Via de whatsapp. Dus ik stuur een bericht naar degene die me moet kunnen volgen en open daarin de ingebouwde locatie/tracker op de telefoon met een tijdsduur van 8 uur 'volgen' (1 uur is meestal te kort).
DubbelFun schreef:@Stephanie: 2 jaar voor een papier rond is. Dan heb je idd een lange adem nodig.
Mijn eerste Quarter bleek ook drachtig en zonder dekpapier. Daar ben ik ook dik 6 maanden mee bezig geweest om dat rond te krijgen. Wel goed voor je Engels
- 6 maanden is ook al lang! Ik dacht bij elk maand die voorbij ging nu zal die wel komen
… even ter vergelijking: bij het NSPS was het binnen 6-8 weken geregeld
. Als je zelf (nog) niet zo handig bent met klussen en redelijk snel van start wilt gaan met je bedrijf zou ik denk ik optie twee kiezen. Of... als je niet direct haast hebt: nog even verder zoeken
. Het klinkt echt of je een locatie zoekt als optie drie, maar dan met een plek waar buiten of juist binnen al een beetje af is… wellicht een beetje een combi van huis 2 en 3… hoelang ben je nu op huizenjacht? Ze hebben denk ik alle drie wel 'iets' waarop je kunt verder bouwen. Maar zeker goed om kritisch te kijken naar wat je doelstellingen voor de korte en lange termijn zijn... Dat maakt deze verschillende keuzes misschien ook wel weer geschikter of juist ongeschikter.
Je zou dat maar naast je hebben.
…
het erf is denk ik niet echt ingericht op water afvoer… zou mij niets verbazen als hier veel plassen blijven staan. Idem hier betegeling ligt er niet strak in. En de betonplaten achter het huis zijn niet de sjiekste meer. Op het voor aanzicht lijkt de rechter dak nok een knik te hebben. Pannen liggen er niet heel strak op. Mogelijk is dit dak binnen X tijd aan vervanging toe?? Achterhuis/schuur heeft wel een nieuw dak, zeker een plus. Fasciliteiten voor paarden is nu nog heel minimaal, reken er maar op dat je daar nog veel kosten aan kwijt gaat zijn. (en check of je in die gemeente vergunning voor een bak nodig hebt, die kan je niet zomaar overal in NL aanleggen.)
. De schuur en omgeving lijken wel prachtig. Snap heel goed dat de plek je heel erg aanspreekt. Als je klussen geen probleem vindt is het naar mijn smaak wel de mooiste plek van deze drie…Belker schreef:

boemel schreef:Dat is ook erg Stephanie van jullie puppie. Ik denk dat schuldgevoel wel normaal is, ondanks dat je geen schuld hebt. Ik voel me ook schuldig, maar van de andere kant ... ik denk dat ons perceel huis omgeven is door minimaal 40 hectare grasland en het gras stond ook echt hoog. Dat is realistisch gezien niet te doen natuurlijk om in m'n uppie te gaan zoeken... maar toch.![]()
Geïnspireerd door ... (weet niet meer welke Bokker), hebben wij ook een automatisch oprolbare tuinslang besteld. Deze is van het merk Hozelock en 40m.
Betaald van de opbrengst van de plantjesverkoop aan de weg
Daarom zeker fijn dat die boer welwillend is met het laten weten van het maaien.
cirkeltje weer rond, om de haspel in dit geval
. DuoPenotti schreef:Stephanie
Wat Heb je dat mooi geschreven over de dieren.
En op het moment van zorgen en verdriet denk ik ook wel eens:hield ik maar van fietsen.
Maar al die fijne momenten met de dieren zou ik ook niet willen missen. Dat geeft zoveel!
.
precies Mellypip schreef:belle_boef schreef:Als er nog niks voor de paarden is ben je een behoorlijk vermogen kwijt om alles aan te leggen. Zelfs als je voor 2e hands en eenvoudig gaat.
Ik zou niet nog een keer van scratch willen beginnen.
Goed om te weten, ik dacht dat juist van scratch beginnen fijn zou zijn, omdat je dan alles zelf in kunt delen. Maar dat za vast snel oplopen ook in de kosten.
Hebben jullie alleen weide en paddock of ook een rijbak? En voor degene die geen rijbak hebben, waar rij je dan? Ik ben een verwende ruiter gewend aan een pensionstalling met binnenbak dat zal nog wel even wennen worden. Bij alle 3 de boerderijen ligt een bos in de buurt, dus ik acht om daar te gaan rijden. Ben benieuwd hoe jullie dat doen. En hoe vaak rij je? En hoe doe je dat als je meerdere paarden hebt?
Ik zou het liefst een D pony aanschaffen, zodat mijn dochter van 8 daar ook op kan rijden. Lijkt me mooi om dan samen met haar te gaan rijden. Ze is pas net begonnen met rijden, dus duurt nog even voor dat idilysche plaatje haalbaar is.
), overkappingen bouwen, voorbereidingen aanleggen voor automatische waterbakken, elektriciteit aanleggen, erfverharding vervangen, dakgoten en waterafvoer… en nog veel meer en dat is alleen voor de paarden. Dan heb ik het nog niet over het klushuis dat we kochten...
... Als je dat ooit moet doen: schakel hulptroepen in
...
Ik heb trouwens geen bos in de buurt, zou niet zo snel een buitenrit maken hier. Bovendien had ik een niet braaf paard, buiten het erf wandelen deed ik ook niet met hem...
. 
?
. Verbazend genoeg is de bak redelijk bijgetrokken vandaag.

… schade beperkt tot het siergras?
. Daar waar de bak het vanochtend nog aardig hield is het nu wel echt wadlopen geworden
.
.
: