Maflinger: Ik ga er ook echt steeds meer van genieten. Durf er ook van te genieten zonder gevoel: wat als we hier ook weg moeten?
Ik weet dat dat echt niet zomaar gaat gebeuren. Maar na de laatste paar jaar spookt dat nog een beetje door mijn hoofd.
Ik ben zo enorm dankbaar voor deze plek. En ondanks het primitieve (voor mij dan, voor de paarden alleen maar luxe
) en nog lang niet af, heb ik er zoveel meer rust van.
Alleen al de reistijd is geweldig. Net even gaan voeren. Met 20 min was ik weer thuis. Op de andere plek was ik er dan pas en moest ik nog beginnen zeg maar. Dat is voor mij een enorme luxe 
Superpony: ze staat veel in de stal. Zondert zich niet echt af, maar je merkt dat Ximo echt wil spelen en klieren. En dat doet hij dan liever met die van mij. Waarop Polly weer begint te hinniken als hij uit beeld loopt. Dus hij loopt heen en weer om haar dan weer gerust te stellen.
De bomen zijn echt fantastisch. De haag is vorig jaar gepland. Niet bedoeld als paardenhaag, maar sat was een mooie bijkomstigheid. Ik heb de omheining er op 30cm afstand van gepland. Juist zodat zij hem kunnen snoeien.
Bij de composthoop gaan we zelf nog een haag planten. Ik heb de oude stal wat meidoorns, een roos en boswilg meegenomen. Zij hebben nog bosjes haagbeuk ingekuild. Dus kan ik mooi zo’n 5 meter haag nog maken. Zijn de composthopen uit het zicht en hebben we meteen weer een stukje knabbelhoek 
Maar dat moet nog even wachten tot na de zomer, het is nu echt veel te droog. Alles snakt naar water. Het enige dat ik dit weekend ga planten zijn de 2 salix flamingo. Die staan nu in een pot en moeten echt de grond in. Maar die zal ik wel water moeten blijven geven voorlopig.