Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BrittS schreef:Ik las net even iets op de vorige pagina over de paden frezen, maar dat zou ik écht afraden. Wij hebben dat ook gedaan eerst (zitten op zandgrond), maar wát een ellende hebben we daarvan gehad zeg, het werd echt één groot blubberbende, zo erg dat ze op een ochtend opgesloten stonden in hun schuilstal omdat ze er niet meer uit konden, ze zakten tot hun knieën weg in de drek. Uiteindelijk hebben we de hele paddock laten keren, dat was een verademing.
Daihyo schreef:BrittS schreef:Ik las net even iets op de vorige pagina over de paden frezen, maar dat zou ik écht afraden. Wij hebben dat ook gedaan eerst (zitten op zandgrond), maar wát een ellende hebben we daarvan gehad zeg, het werd echt één groot blubberbende, zo erg dat ze op een ochtend opgesloten stonden in hun schuilstal omdat ze er niet meer uit konden, ze zakten tot hun knieën weg in de drek. Uiteindelijk hebben we de hele paddock laten keren, dat was een verademing.
Ik vind dit wel interessant. Misschien dan toch maar keren. Hebben jullie de paden ook gekeerd?
Zit er nog een prijsverschil tussen frezen en keren?
Junia schreef:[ [url=m/255PtL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze hebben wilgentakken gekregen van de buurman, toch binnenkort maar eens tijd maken om zelf wilgen te gaan planten want ze blijken er super dol op te zijn! Zowel de schors als de takjes en de bladeren.
Iemand nog tips mbt het planten van bomen? Hoeveel, hoe ver uit elkaar? En wat zijn behalve wilgen nog gezonde bomen voor paarden?
Maartje1990 schreef:Junia schreef:[ [url=m/255PtL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze hebben wilgentakken gekregen van de buurman, toch binnenkort maar eens tijd maken om zelf wilgen te gaan planten want ze blijken er super dol op te zijn! Zowel de schors als de takjes en de bladeren.
Iemand nog tips mbt het planten van bomen? Hoeveel, hoe ver uit elkaar? En wat zijn behalve wilgen nog gezonde bomen voor paarden?
Wilg is super makkelijk.... praktisch een tak in de grond steken en veel water geven![]()
Linde mogen ze ook hebben.
Prairy schreef:Je kunt ze eventueel ook eerst even in water leggen zodat ze makkelijker wortels maken. En aan de onderkant de bast beschadigen, dan maken ze ook sneller wortels.
Wilg kun je ongeveer zo hoog of laag knotten als je wil.
En als je er iets leuks mee wil doen, kijk dan eens naar een wilgen dome
Daihyo schreef:Prairy schreef:Je kunt ze eventueel ook eerst even in water leggen zodat ze makkelijker wortels maken. En aan de onderkant de bast beschadigen, dan maken ze ook sneller wortels.
Wilg kun je ongeveer zo hoog of laag knotten als je wil.
En als je er iets leuks mee wil doen, kijk dan eens naar een wilgen dome
Kun je meteen een schuilstal van maken
Junia schreef:Ik heb zojuist opgezocht wat een wilgendome is, wat super gaaf!
En wat mogen ze veel soorten bomen hebben eigenlijk. Ik vind berken heel mooi dus wat fijn om te horen dat ze die ook mogen![]()
En wilgen alle soorten toch? Treurwilg, knotwilg, kronkelwilg mag allemaal?