Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 18:59

Leuke reacties allemaal weer, leuk om te zien dat er toch nog zoveel mee lezen!

Merries is wel een ding ja haha, ben benieuwd hoe dat gaat werken!

De paden zijn in de toekomst zeker begaanbaar voor de dravers, nu ligt de menroute er nog niet dus kunnen we met de kar de brug nog niet over. Word echt zo vet straks :D

Het is inderdaad als bedrijf lastiger. We hebben net vergaderd over het ruwvoer, we zijn daar zelf nu niet tevreden over en gaan daar in aanpassen. Zal daar over updaten als we er uit zijn en het besproken is met de klanten :)

Berdien

Re: Als pensionstal overstappen naar 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:08

Ik volg ook nog steeds hoor! Vind het machtig interessant. Sta zelf op een kleinschalige stal, en herken wel wat van de dingen die je plaatst. Maar ook veel dingen niet haha!

Tof dat het in ieder geval zo aanslaat en zo goed bevalt!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:05

Ik lees ook nog trouw mee. Wat ik laatst al zei... woonde we maar dichterbij elkaar. Dan zetten ik Thor en t paard dat ik nu niet heb bij jullie

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 07:49

Hoi, ik lees ook nog altijd mee. Erg leuk om de veranderingen te zien. Ook al ben ik al 15 jaar weg toch mis ik de stal nog wel is. Altijd met veel plezier bij jullie gestaan.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:28

Leuk om te lezen hoe jullie dit allemaal hebben aangepakt, die overstap.

En ik meende het trekpaard al te herkennen, maar nu weet ik het zeker :D

Die paden zien er heerlijk uit, wat een rijkdom om dit in de buurt te hebben.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:16

Merriestal, Merriestal *\o/* *\o/*

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:43

Ik volg ook nog elk bericht :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:00

Lenexa schreef:
Merriestal, Merriestal *\o/* *\o/*

Ik leid hieruit af dat jij een merrie hebt en die graag in de nieuwe loopstal geparkeerd ziet ? :D

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 16:47

ProudJustify schreef:
Leuk om te lezen hoe jullie dit allemaal hebben aangepakt, die overstap.

En ik meende het trekpaard al te herkennen, maar nu weet ik het zeker :D

Die paden zien er heerlijk uit, wat een rijkdom om dit in de buurt te hebben.

Haha ken je Henk? Henk is echt zo'n leuk paard. Afgelopen week appte de eigenaresse mij dat als we nog eens op buitenrit gingen en ik een braaf voorpaard tekort kwam ik wel op hem naar buiten mocht. Vond ik toch zo lief van haar!

Leuk al die volgers, bekend en onbekend! Dacht toch niet dat er zoveel mee zouden lezen :o

Er staan nu 9 merries op de lijst voor een merrie loopstal, maar wat ik leerde van de vorige keer is dat mensen graag eerst willen zien hoe het word en dan pas definitief willen kiezen :) . Snap ik ook wel :) .

Betreft onze gewone boxen hebben we de 'minst populaire' gang ook een update gegeven, je merkt met rondleidingen dat mensen bijna allemaal een luik willen of willen dat het hoofd de gang op kan. Dus dat hebben we nu zoveel mogelijk gerealiseerd overal.

Alhoewel wij ook echt merken dat sommige paarden het veel beter doen in een dichte box hoor :o

Zal dat morgen even op de foto zetten :) .

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 17:01

Interessant !
Ik ben altijd voor het kop-lekker-naar-buiten-principe.
De rest vind ik zielig :')
Dus ik ben benieuwd naar beeldmateriaal :D

En ook hoe je merkt dat sommige paarden het liever gewoon gesloten hebben. Worden ze nerveus van de mensen die in de gang heen en weer lopen ? Of zuur naar de buren ?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:40

Hier ook nog een meelezer, soms heb ik gewoon niet zoveel te zeggen.
Ik vind het zelf ook fijn als mn paard met z'n hoofd buiten kan, dan is z'n stal ook wat groter denk ik altijd maar, ipv dat ie met zn hoofd binnen dat hokje moet blijven.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:41

Ik lees ook mee. Leuk om te volgen. En fijn dat er grote stallen zijn die nu ook deze vorm van huisvesting aanbieden.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:50

Ik ken de eigenaresse van "Henk" :j

Heel lief van haar dat je Henk mee mocht nemen :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:00

Super leuk om de update te lezen! Fijn dat het zo goed gaat en er zo veel vraag is! Dit is echt de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:02

Ik volg ook graag mee. Ben natuurlijk eergisteren langs geweest en zo onder de indruk van jullie stal, hoe goed alles geregeld is, en met name de loopstal... Heerlijk! Leuk om hier in het topic het begin helemaal mee te kunnen lezen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 20:39

Sommige paarden zijn zuur met een open box, of heeel erg druk, beuken bijv de hele boxwand er uit omdat dat kan met een hoofd over de deur. Ik heb het idee dat die meer rust vinden in een dichte box. Maargoed, nu met deze upgrade is denk ik de verhouding boxen met luik 60, dichte boxen 20. Dus het grootste deel heeft nu een luik.

Dit was de hele rij, dicht.
Afbeelding

Nu bij sommigen rek er af gehaald.
Afbeelding

We hebben steeds om en om gedaan, dus als je poetst in de gang is er steeds 1 kant dicht en 1 kant open zodat je niet van 2 kanten een hoofd over de deur hebt
Afbeelding

Ik wilde een foto maken met hoofden uit de deur, maar ze waren allenaal te druk bezig met eten :')
Afbeelding

@Pernilla, leuk dat je ook op Bokt zit!

@Visitor, de vraag naar normale stalling is wel nog steeds het grootst, maar denk wel dat er steeds meer vraag komt naar dit nieuwe concept.

@ProudJustify: kleine wereld weer :)

@Ir111: leuk om te lezen

@Fangio en Pandora, we merken dat de vraag naar boxen met luik groter is inderdaad, dus we proberen dan aan te passen.

Nog een vraag aan jullie allemaal n.a.v. een kennismakingsgesprek vandaag.

Een lidmaatschap van de FNRS, zou dat voor jullie iets extra's betekenen, zou je daardoor eerder op een stal gaan staan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:44

misschien dat de foto niet helemaal goed bij mij is hoor, maar is dat nou vrij natte kuil wat ik daar zie? :o
kunnen mensen kiezen wat voor ruwvoer ze willen bij jou?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 21:00

Mensen kunnen inderdaad kiezen, kuil of hooi. Het maakt voor ons niet uit, is dus de keuze van de klant :)

Wij voeren geen koeienkuil, foto vertekend denk ik. Deze lichting was wel donkerder dan wat we normaal hebben, normaal hebben we echt bijna tegen hooi aan. Dan zien mensen eigenlijk niet eens het verschil tussen hooi of kuil :+ . Deze lichting vonden wij zelf al te donker, maar wij zijn ook wel uber kritisch denk ik :o

Zal eens een foto maken van het ruwvoer in goed licht, kunnen jullie het zien :)

Zou het zonde vinden als er weer door 1 foto een beeld ontstaat wat niet klopt namelijk, moet daar wel steeds op blijven letten haha :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:05

ja ik dacht al. lijkt echt heel donker zo bij mij.
nou ja ik kon ook niks zeggen, maar wilde toch gewoon kunnen vragen.
partijen wisselen vaak wel, dat klopt.
hebben wij ook wel en dan staan er maar een paar paarden :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 21:12

Vraag gewoon hoor! Ben altijd open. Zal het deze week even goed op de foto zetten!

Deze partij zijn wij dan ook niet tevreden over, maar een echt slechte partij sturen we terug of verkopen we door, die voeren we gewoon niet.

Met echt natte kuil krijg je ook echt darmklachten, of ze eten het niet. Uiteindelijk verlies je daar dus ook klanten op.

Dit is zo'n: volgende keer moet je dit niet meer bij ons leveren partij, kan wel, maar niet onze kwaliteit.

Daarom halen we ook eigenlijk 75% zelf van het land. Wat best een klus is voor zoveel paarden voordroog regelen in de zomer, maar je weet wel waar je het voor doet :) . Dan zijn we dus echt weken overal aan het schudden, in de nacht balen aan het rijden.

Idealiter zouden we naast onze 12 hectare voor de paarden, nog eens zoveel land hebben om aan huis ruwvoer van te winnen...

Dromen mag :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:37

Lidmaatschap van de FNRS als stal zijnde bedoel je? Dat zegt mij niet zo veel. Genoeg maneges hier in de omgeving die 4 sterren hebben en paardenwelzijn dus hoog in het vaandel zouden hebben staan, maar waar de paarden gewoon niet buiten komen behalve de manegelessen om en in kleine hokjes gepropt worden. Die interpretatie van welzijn neem ik dan ook met een grote korrel zout. Het zou mij eigenlijk niet uit maken en al helemaal niet doorslaggevend zijn. :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:39

Ik heb er als paardeneigenaar nog nooit naar gekeken laat staan mee laten wegen bij het kijken naar een stal. :)
Ik geloof ook niet zo in keurmerken, als een stal het paardenwelzijn hoog in het vaandel heeft dan zie en voel je dat als je op het erf rondloopt. :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 21:46

Kijk, hier heb ik wat aan. Is het dan zelfs zo dat je het als iets negatiefs ziet als een stal dat heeft?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:51

Nee ook dat niet; voelt een stal goed zal het mij niet uitmaken of er een keurmerk aan de muur hangt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:53

Negatief niet, dat zeker niet. Ik heb zelf alleen het idee dat zo'n ster meer staat voor comfort voor de mensenklant ipv de paardenklant. En dat is voor mij minder relevant. Het allerbelangrijkste voor mij is dat mijn paard goed staat, ik kom dan later wel. Maar dat wordt mijns inziens niet voldoende gemeten met dat sterrensysteem. Is voor mij dus niet van meerwaarde en zou zoals eerder gezegd niet de doorslag geven, in zowel positieve als negatieve zin. Ik zou ook niet een stal voorbij laten gaan omdat ze een FNRS keurmerk hebben.

Ik zie nu ook je filmpje in de N3MP op de vorige pagina. Heerlijk zeg, met zo’n grote groep. Wie weet komen we elkaar nog eens tegen daar. Als [naam] weer conditie opgebouwd heeft ben ik van plan om daar ook heerlijke ritjes te maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-20 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt