Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:34

Donderdag is het droog zegt mijn weer app...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:36

Hier miezert het nu een beetje, maar de bak was nog goed te doen! Had ‘m vanochtend wel al gesleept, voordat het ging regenen. Helaas de rest van de week regen voorspeld dus zal morgen al wel te glad zijn :(

Afbeelding

Ga nu maar weer verder met versieren, in de regen haha! Had al een beginnetje gemaakt bij de oprijlaan...

Afbeelding

En dit zijn dus mijn bladeren op het achterste weiland... die laat ik lekker liggen, paarden vinden het leuk om tussendoor te wroeten :') De esdoorns en berken achterin zijn eigenlijk onze enige bomen die blad verliezen dus geen last van bij de bak enzo, dat zijn allemaal naaldbomen gelukkig!

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:37

Wat ziet dat al gezellig uit

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:46

Dat ziet er gezellig uit inderdaad!

Robijn zullen we afspreken dat jouw app gelijk heeft? :')
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:48

Dit is de mijne :( |( Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:51

Jij mag hem zelf houden Libera := al hoop ik voor jou net zo goed dat het stopt met regenen. Ik weet niet hoe het daar is, maar hier is het echt wel weer nat genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:52

Hahahaha de rest van de dagen zegt de mijne ook alleen maar regen hoor :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 22:58

Oh dat is dan weer een beetje jammer :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:15

Ziet er gezellig uit libera!

Heb net een uur gewandeld over het industrie met de paarden en de hond.
Wat een stormachtig weer! Gelijk goede training. Zoveel wapperende vlaggen, zeil, suizende geluiden etc op het industrie.
Maar ze deden het super braaf. 1 keer verschoot Nick van een doos die achter hem langs over de straat waaide. Maar dat was alleen een schrikreactie, meer niet.
Weer een geslaagde training :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:22

Gezellig Libera!
Mijn app is ook niet erg gezellig
Afbeelding

Cascade is inderdaad erg groot geworden :=
Ouders beide 1,68m zij is 1,74m (half) broertje is ruim 10cm kleiner.

Utopia die buiten kerst verlichting die jullie hebben werkt die op netstroom of op batterijen?
Ik wil zo graag een licht slang, maar het liefste op batterij (en met een afstandsbediening te bedienen)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:26

Jes, de jouwe is bijna hetzelfde als de mijne! Zelfs de temperaturen komen overeen :')

Grappig dat het in NL dan nog net iets kouder is dan in Frankrijk, leuk om te zien, al die verschillende weers voorspellingen!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 10:29

Afbeelding

Daar ging mijn zin om vandaag wat te doen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:30

Ik heb niet eens gekeken, hoorde de regen, vriend heeft ze gevoerd en ik laat ze lekker met rust vandaag. Morgen weer een dag :+

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:12

Gewoon niet leuk... de paarden moeten door het bouwland lopen naar het stuk gras en dat is baggeren. Mijn ouwe spuit ik schoon met binnenhalen. Handdoekje er langs, maar met mijn jaarlingen nog niet geprobeerd. Anderzijds is het natuurlijk niet zo dat ze er de hele dag in staan dus ik hoop dat mok niet al teveel op de loer ligt. Ze hebben allemaal witte benen. Morgen schijnt het inderdaad droog te blijven.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 11:56

Ik heb net ook in de regen opgeruimd en uitgemest.. Wilde graag longeren en ondanks dat de ban droog is heb ik echt geen zin
Nu nog uur lekker warm binnen en dan weer naar mijn werk, soms mis ik een kantoorbaan

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:04

Hier ook gezellige regen nog steeds. Zag vandaag het land bij daglicht en afgezien van de slechte ingang viel het mij nog mee, ik heb het idee dat het gisteren toch redelijk is drooggeblazen tussendoor.

Afspuiten doe ik alleen als ik ga hoeven uitkrabben en dat doe ik alleen als ik ga rijden, de benen zijn wel wat modderig maar dat droogt goed op op stal, nog geen mokachtige taferelen gezien gelukkig en een van mijn paarden heeft ook witte onderbenen. In het verleden heeft hij wel mok gehad.

Op dit moment ben ik wel erg blij dat ik ze altijd op de trailer moet zetten om te rijden, rijd ik in elk geval droog...

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:21

Volgens mij mag ik me hier ook melden met 2 grote paarden en een kleine sh(i)etlander aan huis *\o/* *\o/*

Mag ik er ook direct een vraag in gooien?

Wij hebben vorig jaar de buitenbak aan laten leggen en in de zomer is het prima zonder verlichting, maar nu na het werk is het al pikkedonker en ik wil toch graag wat doen!

Ik heb al gasontladingslampen liggen (van die hele grote joekels, wel op 220v), maar nu roept iedereen dat ik een aparte zekeringskast aan moet laten leggen >;)

Hoe ziet jullie verlichting er bij de buitenbak uit en ook een aparte zekeringskast voor aangesloten?

Regen regen regen, ook hier! Ik heb de weilanden nu dicht en ze staan nu van half 7 tot een uurtje of half 6/6 uur savonds op de grote paddock in de wintertijd. Liggen wel wat plassen op, maar verder redelijk goed droog.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:24

Hier regent het even niet, maar het is waterkoud... brrr. En grauw en grijs. Ik neem knollie vandaag mee naar de manege, maar wil hem voor die tijd nog longeren. Het weer nodigt echt niet uit om naar buiten te gaan :')

Welkom Ratjetoe,
Wij hebben geen verlichting in de paddock/rijbak. In de winter na zonsonderdag dus compleet onbruikbaar.
Ik wijk dan uit naar het industrie :') buitenrit over het industrie, daar brand toch altijd een bak licht haha.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:35

:D :D Dat is ook een oplossing Chasey! Hier helaas niet.

Wij zitten aan een landweggetje waar zelfs geen lantaarnpaal staat, dus buitenrijden laten we in de winter voor wat het is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 12:54

Ik zou investeren in een paar led-lampen. Veel goedkoper. Afhankelijk van hoeveel palen je bent zou ik de sterkte van de lampen bepalen

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:09

Ratjetoe Wij hebben voor de verlichting wel een aparte groep, maar waarom niet even vrijblijvend advies inwinnen bij een elektricien? Hangt ongetwijfeld af van de huidige situatie die jij nu hebt als kast. Wij hebben er namelijk wel twee, maar al het buitenspul zit op een en het woonhuis op de andere maar dat is in onze situatie wel noodzakelijk.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:12

Wij hebben 1 zo’n lamp, midden lange zijde aan een opdraaibare antenne mast. Als je de hele bak vol in het licht wil heb en zou je er 2 nodig hebben, nu zijn de randen wat schemerig. Heb er geen aparte aansluiting voor.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 13:41

Mijn buitenbak is 30x80 dus daar moet nog wel een beetje licht op.

Bedoeling is dat er een hele grote dikke paal in het midden komt, waar dan de verlichting aan komt. Om de paal komt dan een ronde zitbank.

Buiten op het erf moet ook nog de nodige verlichting komen, dus ik denk dat het idd verstandiger is om een elektricien langs te laten komen…..alleen ik wil het eigenlijk gisteren al klaar hahahaha.

De ontladingslampen zijn net nieuw en zie bij meerderen om mij heen dat het led eigenlijk net niet brengt qua licht wat de lampen wel doen, eens ze helemaal zijn ‘opgewarmd’. Dat is het enige nadeel, je moet altijd even wachten tot ze op volle sterkte zijn.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:12

Hier een 30x50 bak en in het midden van de lange zijde hangen twee Led lampen 50w hangen 5m van de bakrand af.

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 14:22

Jes en daarmee kun je goed de hele bak verlichten? Geen schemerstukken er in?
Klinkt zo weinig 50 watt…

Volgens mij hebben de buren 150 watt, maar dat zal dan geen led zijn!