Janneke2 schreef:Vaag is een ingewikkelde vorm van kritiek geven. - Wat de spreker onduidelijk is, blijft buiten beeld.
Al eerder is hier ter sprake gekomen : de wolf is inheems.
Wat het dier "bijdraagt" lijkt mij een rare vraag, maar ik wil m mijns ondanks toch wel beantwoorden. (Meestal geef ik geen antwoord op de verkeerde vraag. Maar de everzwijnen op de Veluwe worden zonder menselijke drijfjacht 'bijgehouden'.)
Het rare aan 'wat draagt de wolf nou bij' vind dat dat helemaal niet hoeft: het beest hoort hier.
(En ja, niet iedereen juicht over dit feit.)
Het nut versus het risico is mij onduidelijk.
Alleen maar “hij is ooit inheems geweest dus is het goed”, vind ik geen argument. Het beest hoort hier al heel lang niet meer en het land is enorm veranderd in die tijd.
Wat betreft die everzwijnen; lees de link die ik net postte van nu.nl: de wolven komen nu niet in park de hoge veluwe maar zitten buiten de hekken. De angst is dat als ze er wel in gaan dat ze dan de moefflons opeten die juist ingezet zijn voor het ‘natuurbeheer, voor zover je van natuur kan spreken. Het is niet de verwachting dat ze daar alleen het wilde zwijnenbestand op peil gaan houden.